Ahoj kolektiv,
predpokladam ze vacsina si uz stihla pozriet aj reakciu poistovne na odvysielanu PALBU ale teda nedalo mi a musim pridat par postrehov aj celeho rozhovoru medzi D.Karolyim a p.hovorcom.
Osobne sa necudujem ze ten rozhovor zostrihali, pretoze hovorca naozaj velmi nedostatocne argumentoval alebo vobec neodpovedal na polozene otazky.
Par usmevnych postrehov z rozhovoru:
- hovorca pri kazdej prilezitosti opakoval ze
vsetky kroky, ktore poistovna realizuje boli a
su v sulade so zakonom
-
poistovna mala za celu historiu 11 sudnych sporov s klientami
a ziaden neprehrala, co jasne dokumentuje nepriestrelnost VPP a evidentne tym hovorca chcel prezentovat neohrozenost poistovne
- sucasne sa v rozhovore nepriamo prekecol, ze sa
budu odvolavat s vedomim dlheho trvania akehokolvek sudneho sporu
- hovorca ani naznakom nedokazal odovodnit preco neposielali oznamenia doporucene, pricom sa logicky dopracoval k tomu, ze
nemaju ako dokazat ze nam ako klientom bola posta dorucena
- najcastejsie pouzivanym zakoncenim jeho odpovedi bolo, aby sa
klienti v pripade pocitu, ze sa s nimi nejedna v zmysle zakona
obratili na sud
- uplne
poprel, ze by sa akykolvek
klienti stazovali ale nepoprel ze dostali par listov so ziadostou o informacie
- podla hovorcu sa celkovo jednalo o cca 3% poistiek z priblizne 160000 klientov/zmluv, s tym ze podla neho sa v sucasnosti
pracuje uz iba s par sto zmluvami "neprisposobivych klientov"
-
skoda sa podla hovorcu pohybuje
v stovkach milionov SKK - ale bolo evidentne ze to len tak strelil
- potvrdil ze so spominanymi "nerozhodnutymi"
klientami aktivne komunikuju
- opakovane trval na tom, ze zmluva kde PCSP garantuje 6%
neexistuje
- potvrdil ze odkupna hodnota po viac ako cca 1-2 rokoch
nemoze byt nulova, pokial sa nejedna o urazovu poistku
- v rozhovore padla aj zaujimava otazka, ci moze potvrdit ze list o prepocte produktu UDP-K
nedostali klienti, ktori maju pred menom JUDr (udajne info z vnutra PCSP)? - toto tvrdenie samozrejme poprel, ale nevyvratil, ze nie vsetci klienti spominany list dostali
Ked to zhrniem, tak samotny hovorca sposobom akym komunikoval potvrdil absolutne neklientsky pristup - poistovna podla neho nieje povinna informovat o meskajucej platbe klienta, co je sice pravda, ale byva to dobrym zvykom kazdej fin. institucie, velmi casto zakoncoval odpoved formulaciou ze klient sa moze obratit na sud alebo ze vsetko je v sulade so zakonmi. A celkovo hovorca posobil dojmom ze ma velmi plytke znalosti o danom probleme pricom casto sklzol do vseobecnych reci alebo odbacal od temy.
Na zaver mi neda nezareagovat na reakciu poistovne v jednotlivych bodoch:
1. Redaktor Paľby je
objektívny a nezaujatý - zbytocne a bez adekvatneho argumentu zo strany PCSP
2. Relácia Paľba je
objektívna a vyvážená - zbytocne a bez adekvatneho argumentu zo strany PCSP
3. Klienti do relácie sú
vyberaní náhodne a vyjadrujú svoj názor - je absolutne nedoveryhodne vyuzit vlastnych zamestnancov na podporu vlastnych tvrdeni
4. Národná banka Slovenska (NBS) má vždy pravdu, je autoritou. PČSP Rapid je tá zlá
(viac...) - PCSP tvrdi ze "NBS tvrdí, že nie je právnym nástupcom dohľadu MF SR", co dokladuju pripojenym PDF. Co je samozrejme uplne zvratene, pretoze NBS v spominanom dokumente iba odmieta prevziat retrospektivne zodpovednost za postupy, akymi vykonavalo dohlad Min. Financii od ktoreho k 1.1.2006 prebrala dohlad nad poistovnami. Samozrejme NBS nespochybnuje svoju ulohu ako dohliadajuci organ nad poistovnou.
5. Falšovanie podpisov viceguvernéra M. Barta je
dymová clona - z mojho laickeho pohladu je jedno kto podpisoval dokumenty, ak NBS trva na ich platnosti, ale tento bod povazujem za irelevantny z pohladu riesenia UDP-K
6. Vyjadrenia bývalej obchodnej zástupkyne sú aktuálne
- v reportazi nikdo netvrdi ze je v sucasnosti zamestnankynou, prave naopak transparentne je spomenute ze pre PCSP 2 roky pracovala, nespomina sa ani to ze ma nejake absolutne aktualne udaje, ved samotna poistka UDP-K sa uz roky nepredava.
7. Skôr veľký manipulátor nepovedal celú pravdu. Na VPP redaktor dokumentoval koeficient 0,65, ktorým sa môže poistné plnenie krátiť
- zaujimave ze finalny koeficient sa moze znizit o 35% ale zvysit sa moze o 10%. Pricom finalny koeficient je sucinom osobneho koeficientu a koeficientu poistneho kmena. Ak tomu spravne rozumiem, tak situacia ze by som dosiahol koeficient 1,1 by nastala vtedy ak kazdy mesiac pocas doby poistenia by hodnota cistej obchodnej produkcie musela byt vyssia alebo rovna ako hodnota hrubej obchodnej produkcie = kazdy mesiac pocas trvania poistenia nesmie ziaden klient nahlasit plnenie poistky, alebo jej predcasne zrusenie, lebo v tom momente sa koeficient poistneho kmena dostava pod hodnotu 1. Aka je sanca ze takato situacia nastane ?
8. Veľký manipulátor hovoril o tom, že klientov zavádzame malými písmenami
- problem by nebol ani v tom, ze su pismenka male, co samozrejme samo o sebe je negativne a to ze to robia iny neznamena ze to je best practice, problem bol skor v sposobe akym je akceptacia novych VPP "vpašovaná" do kazdeho listu od poistovne.
9. Veľký manipulátor
tvrdí, že s novými VPP by NIKTO nesúhlasil, ak by vedel, čo podpisuje
- to je bohuzial cista pravda, teda NIKTO, kto by si ich precital a dokazal im komplexne porozumiet. A ano hovorca sa tomu venoval a vzdy zakoncil odpoved s tym, ze VPP su na internete a klient si moze aj zvecsit pismo a ked nesuhlasi tak nepodpise.
10. Veľký manipulátor chce vzbudiť dojem, že
rieši problémy klientov .
- Pravda, "Velky manipulator" nevyriesil nas problem, ale jasne poukazal na sposob akym chce PCSP podnikat a co si predstavuje pod pojmom "klientsky pristup". Medializacia nam klientom moze iba pomoct. Hovorit o tom kto je kompetentnejsi po vypocuti celeho rozhovoru nema zmysel p.Karoly vnimal v ovela sirsom kontexte danu problematiku a to verim ze mal na tuto konkretnu reportaz iny cas na pripravu ako hovorca PCSP.
11. Veľký manipulátor ako investigatívny novinár premietol príspevok poisťovni a dal jej
možnosť sa k jednotlivým tvrdeniam vyjadriť.
- samotny hovorca potvrdil v uvode rozhovoru ze mal naozaj dostatok casu na zodpovedanie vsetkych otazok (pravdepodobne zaslanych dopredu) od p.Karolyho + p.Karoly este dodatocne poziadal o doplnujuce informacie od hovorcu vo forme e-mailu.
12. Veľký manipulátor a TV Markíza postupujú v publicistickej relácii Paľba na základe etických pravidiel.
- zbytocne a bez adekvatneho argumentu zo strany PCSP, ale hovorit o etike z ust PCSP mi pride...hmmm
Ospravedlnujem sa a sypem si popol na hlavu za obsiahli prispevok, ale nedalo mi to. Verim ze v tomto prispevku niektori najdu okrem mojho dalsieho sklamania z postoja PCSP aj nieco pozitivne. A samozrejme aby ste vedeli ze este zijem a ze boj pokracuje.
Ahoj,