Zavrieť

Porady

Prepocet a zvysenie poistneho k poistnemu produktu UDP-K od Prvej Cesko-Slovenskej P.

Zdravim,

mam taky problem, mam kapitalovu zivotnu poistku na 20 rokov od Prvej Cesko-Slovenskej Poistovne, s tym ze 15 rokov sa plati, dalsich 5 rokov sa caka a po uplnynuti tychto 5 rokov sa ma vyplatit dohodnuta suma. Zmluva bola zalozena este v roku 1998 a po 10 rokoch platenia poistky mi prisiel teraz list v ktorom mi poistovna navrhuje 3 riesenia tejto poistky:

a) Mesacna splatka sa mi nebude zvysovat ale poistovna podla svojich postupov uplatni zmenu krytia a vyplatnej sumy v pripade dozitia
b) Budem suhlasit s prepoctom splatky s tym ze po prepocitani mi poslu info o novej vyske splatky a ak nebudem suhlasit, tak moja zmluva zanikne
c) Suhlasim so zanikom mojej zmluvy

Samozrejme treba zaslat list tak aby ho uz 10.5. 2008 mali inak suhlasim s bodom c)

Chcem sa opytat ci niekto mal alebo riesil podobny problem a ci sa neda nejako branit proti takymto praktikam. Ved to uz potom nema ani zmysel uzatvarat zmluvy, ak sa takto jednostranne a neadekvatne mozu menit.

V prilohe posielam cele znenie listu.

Za akukolvek radu dakujem.
Naposledy upravil Ajven : 07.05.08 at 17:28
Usporiadat
rust rust

rust je offline (nepripojený) rust

Áno, presne 26.06. 2008. Takže je už pravdepodobne vrátený.
0 0
katy7 katy7

katy7 je offline (nepripojený) katy7

Ja som tiež dnes dostala šek, zatiaľ ale bez peňazí, ktoré tam ešte mesačne do októbra 2008 budem vkladať.
0 0
lipiduch lipiduch

lipiduch je offline (nepripojený) lipiduch

Ahojte Vazeni,
vdaka za odozvy "vsetky".
Ak je niekto novy, t.z. ze hladal nejake info na webe, a nasiel tuto poradu.
Ak som pracovala tak dlho, to este neznamena ze som spadnuta na hlavu. Uz vyse troch rokov zijem v zahranici, nemala som tu cest vidiet palbu zo dna 30/06/08 ani spravy ani nic co by ma mohlo varovat. V ramci mojej nabitej kratkej dovolenky vybavujem vsetku postu, dokonca aj tu nemilu. A ked Vas neoboznamia so vsetkymi skutocnostami (myslim tym VPP plus dodatky) ako mam doparoma reagovat, vazeni.
Akokolvek bola som oklamana viac ako dost, som z toho znechutena, a teraz som este viac.
Prajem vela stastia.
0 0
polda999 polda999

polda999 je offline (nepripojený) polda999

Ja som dnes tiež dostal avízo o odoslaní šekovej poukážky na poštu, ktorej platnosť je do 05.08.2008.Na budúci týždeň sa chystám do sídla poisťovne za pánom Škapincom. Ostávam s pozdravom.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

22480 Pozri príspevok
Este raz sa pytam, kedze zatial nikto nereagoval. Dostali ste uz seky s odkupnou hodnotou? Pokial nedostanem sek s odkupnou hodnotou, list s oznamenim o zaniku poistenia povazujem za bezpredmetny (hoci aj tak ho povazujem za bezpredmetny), no nebudem zatial riesit sudnu zalobu.

Ohladom pravnej kancelarie p.Gombosovej tiez ma napadla moznost, ci nie su nastrceni. No tazko sa to da overit. Komu teraz verit?
Ano dostali sme sekove poukazky na vyber odkupnej hodnoty v Postovej banke, jeden uz expiroval, nevybrali sme many a tomu druhemu este bezi expiracny cas. Uz nas potom iba caka poslat PCSP vyzvu na mimosudnu dohodu (sud teoreticky skuma ci bola snaha pred podanim zaloby sa mimosudne dohodnut) a ked nebude zaujem sa dohodnut tak potom mozeme podat zalobu na PCSP.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

lipiduch Pozri príspevok
Ahojte Vazeni,
vdaka za odozvy "vsetky".
Ak je niekto novy, t.z. ze hladal nejake info na webe, a nasiel tuto poradu.
Ak som pracovala tak dlho, to este neznamena ze som spadnuta na hlavu. Uz vyse troch rokov zijem v zahranici, nemala som tu cest vidiet palbu zo dna 30/06/08 ani spravy ani nic co by ma mohlo varovat. V ramci mojej nabitej kratkej dovolenky vybavujem vsetku postu, dokonca aj tu nemilu. A ked Vas neoboznamia so vsetkymi skutocnostami (myslim tym VPP plus dodatky) ako mam doparoma reagovat, vazeni.
Akokolvek bola som oklamana viac ako dost, som z toho znechutena, a teraz som este viac.
Prajem vela stastia.
Ahoj lipiduch!
odpoviem, lebo bol som ten co zapochyboval o tebe, ale len z toho co si napisala ( nerezalo mi to robit 8 rokov v PCSP a dopadnut horsie ako ti co v PCSP nikdy nerobili) , nemohol som vediet dalsie detaily tvojej pracovnej cesty zivotom. Inac PCSP zacala frontalny utok na poistky typu UDP-K uz 1.6.2007 takzvanym Vernostnym bonusom. Po boji je kazdy general tak napisem kritiku do vlastnych radov, tiez uz sme boli v jednom momente v bode ked uz, uz sa islo podpisovat tie ich tri moznosti, ale ked sme predtym nereagovali ani na jednu ich ,,ponuku,, a prisiel prvy polovyhrazny list zacal som v mene mojich rodinych prislusnikoch tiez zbierat info po inete a nakoniec som zistil, ze problem s PCSP ma vela ich klientov nielen my sami a to ma nutilo precitat si vsetko co doslo aj s tymi malymi pismenkami a samozrejme aj VPP s dodatkami na ich web stranke. Aby si nebola velmi znechutena (hlavne zo mna), pokial boli tvoje umysly na porade ciste ako slza, nemam problem sa ti ospravedlnit za moje pochybenie.
S pozdravom
Jarecko
Naposledy upravil jarecko : 28.07.08 at 18:25
0 0
22480 22480

22480 je offline (nepripojený) 22480

polda999 Pozri príspevok
Ja som dnes tiež dostal avízo o odoslaní šekovej poukážky na poštu, ktorej platnosť je do 05.08.2008.Na budúci týždeň sa chystám do sídla poisťovne za pánom Škapincom. Ostávam s pozdravom.

Takze pravdepodobne coskoro obdrzim sek aj ja.

Vela zdaru pri navsteve p.Skapinca. Ak sa ti ho podari zastihnut, tak ho pozdravujeme vsetci. Daj vediet ako si dopadol.
0 0
1zuzana 1zuzana

1zuzana je offline (nepripojený) 1zuzana

Ahojte, poradaci,

dlho som sa neozvala a vidim, ze je tu kopa novych prispevkov.

Ja som este stale nedostala sek s odkupnou hodnotou, hoci mi bol slubeny uz dost davno (23.6.2008). Mimochodom, v Oznameni o zaniku poistenia sa pise "Suma ....... Vam bude NASLEDNE vyplatena sekovou poukazkou". Hmmmmm, filistinsky napisane...

Tak som velmi zvedava, co sa ide diat...

Inak, aj mna napadlo, ze ta advokatka (Gombosova), ma mozno nejaku spojitost s PCSP. Mozno je to hlupe, ale skutocnost, ze je taka "ochotna" a sama sa ponuka na pomoc, je mi velmi podozriva. Ak jej krivdim, ospravedlnujem sa. Clovek v nasej situacii uz skutocne nevie, komu ma verit.

A este jedna vec, o ktorej by som vam chcela napisat, ale neviem ako. Totiz... mam taky divny pocit, ze svojimi vyrokmi na porade som trafila klinec po hlave a stupila som na chvost jednej vretenici z PCSP. Nechcem toho cloveka menovat - staci, ak si zaujemcovia precitaju reakcie na moje prispevky. A to nie je vsetko, ten nemenovany mi dokonca napisal sukromnu spravu, v ktorej ma hlupo osocuje. Na moju sukromnu odpoved uz nereagoval a nemal ani tolko slusnosti, aby sa ospravedlnil.

Mozno si teraz potajomky cita tieto riadky a dostanem dalsi "slusny" mail. Alebo mozno nejako zmanipuluje situaciu tu - na porade. Neviem, co sa da od neho cakat. Jedno je vsak iste: ak nieco take urobi, potvrdi tym len to, ze som mala pravdu...

Tak, mili poradaci, slucka okolo PCSP sa, tusim, stahuje. Obavam sa vsak toho, ze to bude dvojsecna zbran aj pre nas, lebo situacia sa stava dost neprehladnou.
0 0
lipiduch lipiduch

lipiduch je offline (nepripojený) lipiduch

to Jarecko: Beriem to, si ferovy hrac. Vdaka

Moje odporucanie pre vsetkych, ktori uz nemaju inu moznost a pustili sa pravnou cestou obhajit svoje prava:

-vysoko odporucam pisomnu formu komunikacie v styku s kymkolvek z PCSP, ktora dokladovo pravne obstoji (presne formulacie, zasadne formou doporuceneho listu, dat na vedomie Vas konkretny prisl. list ci reakciu aj vedeniu, resp. pravnym zastupcom PCSP(najlepsie asi Dr. Talanovi).....t.j. na konci listu vlavo dole napisete Na vedomie: tu menovat konkretne osoby, kt. dany dokument poslete tiez na ich meno, tiez nezabudnut na tieto listy "na vedomie" komu ste to zaslali)
- ak predsa len preferujete verbalnu ci osobnu komunikaciu, trvajte a nechajte si z Vasho stretnutia urobit zapis (so vsetkymi nalezitostami)

Ak nemate velky financny rozdiel medzi odkupnou hodnotou a investovanymi prostriedkami a variant zobrania odkupneho Vas uz z akehokolvek dovodu laka a vyprsal Vam termin vyplatenia postovej poukazky, nie je ziaden problem, staci zajst na najblizsiu expozituru a poziadat o znovuzaslanie a to bez kruzkovania moznosti C. (len pre info: toto mi bolo odporucene, bol to moj pripad, len ja kedze nie som na Slovensku s opatovnym dorucenim penazi v mojom pripade absurdne; a pre uplnost tiez je tam moznost nachat si zaslat peniaze na osobny ucet, len musite dokladovat, ze ten ucet je Vas).

Na tuto chvilu asi tolko ma napadlo. Aj by ma napadlo aj nieco viac, ale to s touto konkretnou temou nesuvisi a situacia si vyzaduje byt vecny.
0 0
SsMm SsMm

SsMm je offline (nepripojený) SsMm

Dobrý večer všetkým

- taktiež som už obdržal "Avízo o odoslaní šekovej poukážky na poštu" zo dňa 24.7.2008
- momentálne tiež čakám na odpoveď na list (šablónu tohto listu viď na 26. strane tejto diskusie (musim viac písať, aby som mohol vkladať aj URL adresy :-) ))
- to ich oznámenie o zrušení poistenia považujem za neprofesionálne a bezpredmetné (je to len nepodarený výmysel), z tohto titulu sa zatiaľ nepúšťam do súdneho sporu. Jednoducho nevidím dôvod, prečo by som sa mal súdiť pre bezpredmetnú vec? Budem sa súdiť s poisťovňou za každým, keď mi pošlú bezpredmetné "Oznámenie o zrušení poistenia"? :-) (Napr. prvé oznámenie vyústí do prvého sporu, súd mi dá za pravdu; časom začne poisťovňa opäť vymýšľať, opäť súdne konanie, a tak dookola.)
- naďalej si plním svoje povinnosti, vyplývajúce mi zo zmluvy a k nej patricich všeobecných poistných podmienok
- emócie na bok, treba zachovať chladnú hlavu

Toť vsjo
0 0
1zuzana 1zuzana

1zuzana je offline (nepripojený) 1zuzana

No, ja som zatial ziadne avizo o odoslani seku nedostala, ale ani som na tieto finty PCSP (Oznamenie o zruseni poistenia) nijako nereagovala. Platim riadne dalej a ich "zrusenie poistenia" ignorujem bez odozvy. Len neviem, ci robim dobre... Poradte, prosim (kaslat sa na to dalej a cakat alebo nekaslat a poslat list s reakciou?)... Vy ste sa uz viaceri ohradili a pisali ste reakcie. Tym padom je poistovna povinna napisat vam odpoved (tusim je to zo zakona do 30 dni?)...

A ozaj, zaujimalo by ma, ako to dopadlo s tym Harabinom (to je otazka pre ludi, ktori mu pisali)? Odpovedala vam jeho kancelaria?
0 0
robovi robovi

robovi je offline (nepripojený) robovi

Je mi to veľmi ľúto, ale moja manzelka ma presvedcila argumentáciou pre a proti, s rozdielom penazi, pri doziti a momentalnej odkupnej hodnoty, aby sme zobrali peniaze a nechali to plavat. Vraj lepsi vrabec v hrsti, ako holub na streche.
0 0
1zuzana 1zuzana

1zuzana je offline (nepripojený) 1zuzana

robovi Pozri príspevok
Je mi to veľmi ľúto, ale moja manzelka ma presvedcila argumentáciou pre a proti, s rozdielom penazi, pri doziti a momentalnej odkupnej hodnoty, aby sme zobrali peniaze a nechali to plavat. Vraj lepsi vrabec v hrsti, ako holub na streche.
Robovi, nelutuj krok, ktory ste uz spravili. Myslim, ze viaceri (vratane mna) su na tom podobne - na vazkach. Pri PCSP totiz momentalne clovek nevie, ktory krok bude ten najspravnejsi. Bohuzial, tato poistovna vymyslela grandioznu manipulaciu. A z coho mi je najviac na vracanie? Ze tento stat sa tomu len hlupo prizera... Miesto toho, aby zasiahli kontrolne organy... Hanba!!!
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

1zuzana Pozri príspevok
Robovi, nelutuj krok, ktory ste uz spravili. Myslim, ze viaceri (vratane mna) su na tom podobne - na vazkach. Pri PCSP totiz momentalne clovek nevie, ktory krok bude ten najspravnejsi. Bohuzial, tato poistovna vymyslela grandioznu manipulaciu. A z coho mi je najviac na vracanie? Ze tento stat sa tomu len hlupo prizera... Miesto toho, aby zasiahli kontrolne organy... Hanba!!!
Aké kontrolné orgány máš na mysli? Kto je podľa teba kompetentný zasiahnuť?

Veď je to spor medzi dvomi subjektami, kde zasiahnuť môže jedine súd podnet jednej zo zmluvných strán.

Prečo si ľudia stále myslia, že existuje nejaká vyššia moc, ktorá ich zachráni?
0 0
SsMm SsMm

SsMm je offline (nepripojený) SsMm

robovi Pozri príspevok
Je mi to veľmi ľúto, ale moja manzelka ma presvedcila argumentáciou pre a proti, s rozdielom penazi, pri doziti a momentalnej odkupnej hodnoty, aby sme zobrali peniaze a nechali to plavat. Vraj lepsi vrabec v hrsti, ako holub na streche.
Presne o toto posťovni ide, aby sme začali uvažovať takýmto spôsobom a podvolili sa im.
Ja ostavam na svojom. (Už som to tu písal.)
0 0
Stor Stor

Stor je offline (nepripojený) Stor

Chobot Pozri príspevok
Aké kontrolné orgány máš na mysli? Kto je podľa teba kompetentný zasiahnuť?

Veď je to spor medzi dvomi subjektami, kde zasiahnuť môže jedine súd podnet jednej zo zmluvných strán.

Prečo si ľudia stále myslia, že existuje nejaká vyššia moc, ktorá ich zachráni?
Prepáč Chobot, znova Ti musím oponovať. Táto poisťovňa nie je nebankovým subjektom. Je to organizácia ktorá spadá pod dohľad štátneho orgánu. Keď tento štátny orgán verejne prizná, že tvrdenia poisťovne sú "nepravdivé a zavádzajúce", spôsoby a formy komunikácie "vysoko neštandardné, využívajúce techniky dezinterpretácie, zavádzania a obštrukcie", keď nadväzne za tým sa všetko zahmlí do roviny utajovaných skutočností a keď ľudia nie sú si vedomí žiadnej chyby, čuduješ sa tomu, že sa dožadujú nejakej "vyššej moci"? Ja nie.
Dobre chápem skutočnosť, že dohliadajúci orgán nebude zasahovať do konkrétneho sporu medzi Jankom z Hornej Dolnej a poisťovňou. Ale očakával by som, že po týchto vyhláseniach, v rámci dohľadu, si posvietia na konanie poisťovne voči zhruba 4800 klientom, ktoré podľa mňa vykazuje evidentne známky porušenia jednak všeobecných poistných podmienok, jednak Občianskeho zákonníka. Možno už "svietia", len mi o tom nevieme, nakoľko činnosť organu štátu spadá do oblasti utajovaných skutočností.
0 0
veronika 1 veronika 1

veronika 1 je offline (nepripojený) veronika 1

Aj ja čakám každý deň na šek ale už prešiel celý mesiac a nič.
Mne v liste napísali, že keď som to medzi tým rozmyslela môžem
im peniaze vrátiť. U mňa je to o to horšie,že mám u nich ešte
ďalšiu poistku kde ešte mám platiť 2 roky. Druh poistky je taký istý ale k tejto poistke mi ešte žiadny list neposlali.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Stor Pozri príspevok
Prepáč Chobot, znova Ti musím oponovať. Táto poisťovňa nie je nebankovým subjektom. Je to organizácia ktorá spadá pod dohľad štátneho orgánu. Keď tento štátny orgán verejne prizná, že tvrdenia poisťovne sú "nepravdivé a zavádzajúce", spôsoby a formy komunikácie "vysoko neštandardné, využívajúce techniky dezinterpretácie, zavádzania a obštrukcie", keď nadväzne za tým sa všetko zahmlí do roviny utajovaných skutočností a keď ľudia nie sú si vedomí žiadnej chyby, čuduješ sa tomu, že sa dožadujú nejakej "vyššej moci"? Ja nie.
Dobre chápem skutočnosť, že dohliadajúci orgán nebude zasahovať do konkrétneho sporu medzi Jankom z Hornej Dolnej a poisťovňou. Ale očakával by som, že po týchto vyhláseniach, v rámci dohľadu, si posvietia na konanie poisťovne voči zhruba 4800 klientom, ktoré podľa mňa vykazuje evidentne známky porušenia jednak všeobecných poistných podmienok, jednak Občianskeho zákonníka. Možno už "svietia", len mi o tom nevieme, nakoľko činnosť organu štátu spadá do oblasti utajovaných skutočností.
Darmo mi oponuješ, treba si prečítať zákon o poisťovníctve č. 8/2008, v čom spočíva dohľad NBS nad finančným trhom. To nie je o tom, že NBS bude sledovať ako sa poisťovňa správa ku klientom, ale či spĺňa zákonné požiadavky na výkon činnosti. Preverovať spory medzi poisťovňou a klientami nepatrí do kompetencie NBS, nanajvýš to môže riešiť banková ombudsmanka.

A preto, že nezákonne (zatiaľ to ešte nikto nepotvrdil, že to bolo nezákonné) zrušila poistky klientom ešte neznamená, že príde o licenciu.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Stor Pozri príspevok
Prepáč Chobot, znova Ti musím oponovať. Táto poisťovňa nie je nebankovým subjektom. Je to organizácia ktorá spadá pod dohľad štátneho orgánu. Keď tento štátny orgán verejne prizná, že tvrdenia poisťovne sú "nepravdivé a zavádzajúce", spôsoby a formy komunikácie "vysoko neštandardné, využívajúce techniky dezinterpretácie, zavádzania a obštrukcie", keď nadväzne za tým sa všetko zahmlí do roviny utajovaných skutočností a keď ľudia nie sú si vedomí žiadnej chyby, čuduješ sa tomu, že sa dožadujú nejakej "vyššej moci"? Ja nie.
Dobre chápem skutočnosť, že dohliadajúci orgán nebude zasahovať do konkrétneho sporu medzi Jankom z Hornej Dolnej a poisťovňou. Ale očakával by som, že po týchto vyhláseniach, v rámci dohľadu, si posvietia na konanie poisťovne voči zhruba 4800 klientom, ktoré podľa mňa vykazuje evidentne známky porušenia jednak všeobecných poistných podmienok, jednak Občianskeho zákonníka. Možno už "svietia", len mi o tom nevieme, nakoľko činnosť organu štátu spadá do oblasti utajovaných skutočností.
Zdravim Stor!
Mozem podporit nazor Chobota oficialnou odpovedou, ktoru som dostal z NBS este koncom maja 2008 a ktoru som tu nechcel zverejnovat nakolko to bolo medzi mnou a NBS, ale nakolko tam nie je nic podla mna co by som nemal zverejnit tak to teraz robim,

Text odpovede NBS:

Národnej banke Slovenska bolo doručené Vaše podanie, v ktorom vyjadrujete
nespokojnosť s postupom spoločnosti Prvá česko-slovenská poisťovňa Rapid,
a. s. v súvislosti so snahou poisťovne o zmenu podmienok uzavretej
poistnej zmluvy.
Keďže Národná banka Slovenska bola informovaná zo strany klientov Prvej
česko-slovenskej poisťovne Rapid, a. s. o rovnakom postupe vo vzťahu k
viacerým klientom, vydala dňa 30. apríla 2008 tlačovú správu „Stanovisko
Národnej banky Slovenska k informáciám spoločnosti Prvá česko-slovenská
poisťovňa Rapid, a. s., ktoré uverejnila na svojej webovej stránke
www.nbs.sk s nasledovným obsahom:
„Národná banka Slovenska bola informovaná zo strany klientov spoločnosti
Prvá česko-slovenská poisťovňa Rapid, a. s. o liste, ktorý uvedená
spoločnosť zaslala svojim klientom, a ktorý sa týka prepočtu a zvýšenia
poistného.
Poisťovňa v liste uvádza“ „Prvá česko-slovenská poisťovňa Rapid, a. s.
obdržala vo februári 2008 od Národnej banky Slovenska, právneho nástupcu
Ministerstva financií SR v oblasti dohľadu nad finančným trhom, list,
ktorým uložila poisťovni prepočítať produkt UDP–K a tým zvýšiť Vaše
poistné od začiatku tak, aby bolo možné poistno-matematicky zachovať Vaše
poistné sumy. Z uvedeného vyplýva, že zvyšovanie Vášho poistného, resp.
jeho spätné prepočítanie, nezapríčinila poisťovňa, ale nesprávny postup
štátnych orgánov.“
Národná banka Slovenska v tejto súvislosti upozorňuje, že takéto tvrdenia
poisťovne, ktoré sa týkajú NBS a MF SR sú nepravdivé a zavádzajúce.
Národná banka Slovenska odporúča občanom, aby si pri uzatváraní alebo
akýchkoľvek zmenách produktov finančných inštitúcií vždy dôkladne
preštudovali všetky dokumenty, ktoré sú súčasťou zmluvného vzťahu a
zvážili ich akceptáciu alebo odmietnutie.“

Ďalej si Vás dovoľujeme informovať, že poistná zmluva je vo všeobecnosti
dvojstranný právny vzťah medzi poisteným a poisťovňou, ktorého vznik,
zmena a zánik sa riadi konkrétnymi zmluvnými dojednaniami príslušného
poistného produktu (poistnou zmluvou, všeobecnými poistnými podmienkami) a
ustanoveniami 788 až 828a Občianskeho zákonníka.



S pozdravom


Ing. Peter Baláž JUDr. Peter Mikloš
riaditeľ odboru povoľovacieho vedúci oddelenia ochrany klienta
a konaní pred NBS
Naposledy upravil jarecko : 30.07.08 at 13:45
0 0
rust rust

rust je offline (nepripojený) rust

Naozaj nikto nemôže nič? Prosím, prečítajte si kódex etiky v poisťovníctve (....://....slaspo.sk/informacny_servis). Riadnym členom SAPu je i PČSP. Mimochodom nezachytil som od nich (SAP) žiadnu reakciu
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať