Zavrieť

Porady

Prepocet a zvysenie poistneho k poistnemu produktu UDP-K od Prvej Cesko-Slovenskej P.

Zdravim,

mam taky problem, mam kapitalovu zivotnu poistku na 20 rokov od Prvej Cesko-Slovenskej Poistovne, s tym ze 15 rokov sa plati, dalsich 5 rokov sa caka a po uplnynuti tychto 5 rokov sa ma vyplatit dohodnuta suma. Zmluva bola zalozena este v roku 1998 a po 10 rokoch platenia poistky mi prisiel teraz list v ktorom mi poistovna navrhuje 3 riesenia tejto poistky:

a) Mesacna splatka sa mi nebude zvysovat ale poistovna podla svojich postupov uplatni zmenu krytia a vyplatnej sumy v pripade dozitia
b) Budem suhlasit s prepoctom splatky s tym ze po prepocitani mi poslu info o novej vyske splatky a ak nebudem suhlasit, tak moja zmluva zanikne
c) Suhlasim so zanikom mojej zmluvy

Samozrejme treba zaslat list tak aby ho uz 10.5. 2008 mali inak suhlasim s bodom c)

Chcem sa opytat ci niekto mal alebo riesil podobny problem a ci sa neda nejako branit proti takymto praktikam. Ved to uz potom nema ani zmysel uzatvarat zmluvy, ak sa takto jednostranne a neadekvatne mozu menit.

V prilohe posielam cele znenie listu.

Za akukolvek radu dakujem.
Naposledy upravil Ajven : 07.05.08 at 17:28
Usporiadat
miro59 miro59

miro59 je offline (nepripojený) miro59

ja by som aj odišiel, ale neviem ako, ďalšia vec za existenciu tejto podvodníckej spoločnosti by mal niesť štát, veď existuje dohľad NBS nad poisťovňami, kto im schválil tie zmätočné VPP, stačí si prečítať úvodné vety článku 5,však to je absolútny nezmysel...
0 0
septonexc septonexc

septonexc je offline (nepripojený) septonexc

mam ten list doma, kam mam poslat kopiu?
regujte prosim cez email septonexczavinacgmail.com
0 0
peterprvy peterprvy

peterprvy je offline (nepripojený) peterprvy

Dnes som poslal poistovni 3 ziadosti o zrusenie zmluv. Osobne ziadosti o zrusenie nepreberaju. Vraj to maju vo svojich internych smerniciach, pricom vo VPP to vyslovne nie je uvedene. Zvazoval som rozne moznosti (cakanie, dohadovanie sa, pravnika), ale nakoneic som sa rozhodol zrusit zmluvy (vzhladom na zostavajucu dobu platenia a neserioznost poistovne), z toho 2 zmluvy nepodleikaju novym VPP ani sa za ne neplati mesacny poplatok. V 3 zmluve som uviedol, ze som zaplatil mesacny poplatok za 3 mesiace roka 2009. Tiez som uviedol, ze s poplakom nesuhlasim a bol zaplateny len z dovodu bezproblemoveho zrusenia zmluvy. Dalej som tam napisal, ze podla obcianskeho zakonnika su nove VPP aj poplatky v rozpore s dobrymi mravmi (Podľa občianského zákonníka § 39 je právný úkon neplatný, ak svojim obsahom alebo účelom odporuje zákonu alebo ho obchádza alebo sa prieči dobrým mravom). Pri tejto zmluve som dostal a vyuzil ponuku na zlavu 40 SKK z mesacne platenej sumy, ale nikde v tejto ponuke nie je upozornenie na rapidnu (aka to ironia) redukciu prav poistenca/poistnika, teda uz tato ponuka podla man splnala § 39 OZ.
0 0
septonexc septonexc

septonexc je offline (nepripojený) septonexc

Tiez zvazujem podobny krok, ze zrusim zmluvu. Pockam este zopar dni... Podobne som akceptoval mesacnu 40Sk zlavu v roku 2007, ale nejakym cinom som PCSP neposlal ziadost o znizenie poistneho s mojim podpisom, kde sa pise o zmene VPP. Tajne dufam, ze tym som sa tak ku novym VPP neprihlasil. Vyhlasenie, ze nove VPP su na internete je nekorektne, hadam nebudem denne chodit na net a kontrolovat vsetky spolocnosti, ci neurobili daku zmenu. O zmene VPP nas maju informovat a ziadat aj pisomny suhlas.
0 0
Saara Saara

Saara je offline (nepripojený) Saara

Prave mi volala jedna pani, s ktorou som bola v kontakte, ked som riesila Rapid a povedala mi, ze udajne ma byt dnes nieco na JOJke ohladom Rapidu.
0 0
daraba daraba

daraba je offline (nepripojený) daraba

Dobrý deň,
a neviete kedy by to malo byť na tej JOJ-ke?
Ďakujem
Daniela
0 0
peterprvy peterprvy

peterprvy je offline (nepripojený) peterprvy

Saara Pozri príspevok
Prave mi volala jedna pani, s ktorou som bola v kontakte, ked som riesila Rapid a povedala mi, ze udajne ma byt dnes nieco na JOJke ohladom Rapidu.
Vcera vecer som poslal na adresy:

palba<zavinac>markiza.sk, redakcia<zavinac>sme.sk,pravda<zavinac>pravda.sk, etrend<zavinac>trend.sk, noviny<zavinac>joj.sk, spravy<zavinac>stv.sk, dohlad<zavinac>nbs.sk

mail:
V tychto dnoch zasiela poistovna Rapidlife (nove meno Prvej
ceskoslovenskej poistovne Rapid, Kosice) klientom oznam o zmene
sadzobnika poplatkov (sadzobnik je vraj platny od 1.1.2009 a oznam bol
zaslany v marci). V tomto sadzobniku je nova polozka
"mesačný administratívny a správny poplatok na úhradu nákladov
súvisiacich so správou poistenia", ktory ma ale vysku vo vela
pripadoch vyssiu ako je mesacne poistne, ktore platia klienti tejto
poistovne (ktorym som aj ja). Tymto klientov nuti rusit svoje poistne
zmluvy, co ma ale podla verejnych poistnych podmienok (VPP) za nasledok, ze
klient nedostane (s najvacsou pravdepodobnostou) dohodnutu odkupnu
hodnotu.
Nie kazdy ma cas a peniaze na pravnikov. Mohli by ste zistit, ci VPP
su vobec platne,kedze su v rozpore s dobrymi mravmi a poistnik
(klient) je vo velkej nevyhode voci poistovni.

Na nove VPP z 21.5.2007 mal klient pristupit napr. tak, ze mu
poistovna poskytla zlavu z mesacneho poistenia. Pritom pri poskytnuti
tejto zlavy bolo vyslovnee uvedene (podciarknute), ze sa to nedotkne
parametreov poistenia a nijako nebol klient upozorneny, ze tym straca
narok na odkupnu hodnotu a vela jeho prav bude znacne obmedzenych
(VPP poistovne prikladam).


S pozdravom klient PCSP, ktory zvazuje, ze zrusi vsetky poistky co u
nich ma, ale nechce prist o desattisice SKK (tisice EUR)

-----
nebude to asi reakcia na ten mail, ale dufam, ze zareaguje aj niekto iny
0 0
krokus111 krokus111

krokus111 je offline (nepripojený) krokus111

Tu už asi niet čo zvažovať a rýclo preč ako sa len dá.
0 0
spageta1 spageta1

spageta1 je offline (nepripojený) spageta1

Tiež som klientom týchto podvodníkov, nejdem tu rozoberať môj prípad, je taký istý. Chcem sa len pripojiť a zaregistrovať do zoznamu podvedených a ak sa bude podávať nejaká hromadná žaloba na túto poisťovňu, budem rád, ak ma bude niekto informovať mailom.
0 0
Miri82 Miri82

Miri82 je offline (nepripojený) Miri82

Tak ja sa k tomu tiež pripájam. Presne taký list prišiel aj mne. Keď sme sa boli informovať na adrese pobočky, keďže na call centrum sa nie je možné dovolať, tak tá pani nám vôbec nič nevedela povedať.Akurát bola na toľko zbehlá, že nám povedala, že ak to nezaplatíme, tak nám to strhnú zo sumy.
0 0
peterprvy peterprvy

peterprvy je offline (nepripojený) peterprvy

Miri82 Pozri príspevok
Tak ja sa k tomu tiež pripájam. Presne taký list prišiel aj mne. Keď sme sa boli informovať na adrese pobočky, keďže na call centrum sa nie je možné dovolať, tak tá pani nám vôbec nič nevedela povedať.Akurát bola na toľko zbehlá, že nám povedala, že ak to nezaplatíme, tak nám to strhnú zo sumy.
Neviem ci sa smiat, ci plakat. Ja som dnes poslal ziadost o zrusenei 3 poistiek. Podla VPP nema klient pravo na odkupnu hodnotu (je negarantovana), teda z akej sumy to chcela ta pracovnicka strhavat ? zo svojho platu ? Vravel som jej tam osobne, ze ja by som podal vypoved. Ona na to, ze nesuhlasi s tym co sa robi, ale take takze je najst si pracu. Neserioznost PCSP nezacala ale pred tyzdnom ale trva (verjne) uz takmer rok a tato pracovnicka tam robila aj vtedy, mohla si uz davno najst novu pracu
0 0
simulcikova simulcikova

simulcikova je offline (nepripojený) simulcikova

ja si neviem spomenut ci som podpisala to znizenie poistneho o 40sk ale platila som o 40sk menej,neviete kde by sa to dalo zistit,na centrale vobec neberu telefon
0 0
dodo1000 dodo1000

dodo1000 je offline (nepripojený) dodo1000

Ja by som na vašom mieste informoval NBS-ku ako dohľad nad finančným trhom. Pošlite sťažnosť všetci, čo to tu čítate a nespoliehajte sa, že to za Vás urobí niekto iný. Čím Vás bude viac, tým lepšie - hádam sa páni z NBSky rozhýbu a v maili čo im pošlete vyslovte aj žiadosť aby tam vykonali kontrolu a zjednali nápravu... ich adresa je: dohladzavinacnbs.sk
Pošlite aj oskenovanú kópiu toho listu, čo ste dostali, pošlite aj VPP ktorými dostali TOĽKÝCH ĽUDÍ a nezabudnite sa spýtať pánov z dohľadu ako mohli nechať na základe týchto VPP poisťovňu fungovať. Veď ako môže poisťovňa odoprieť odkupnú hodnotu všetkým čo prijali nové VPP, však to je nehorázne veď fungujú asi od roku 1995. A keď vylúčia všetky poistky, ktoré prijali nové VPP uzavreté od roku 1995 do 21.5.2007 z odkupu (Zároveň sa vylučuje právo poistníka na úhradu odkupnej hodnoty pri zrušení poistnej zmluvy na žiadosť poistníka (odkupná hodnota nie je garantovaná) vo všetkých obdobných prípadoch, v prípadoch neplatenia poistného a vo všetkých iných prípadoch, kde by mu inak právo na odkupnú hodnotu vzniklo; tým sa vylučuje aplikácia časti II čl. 10 týchto VPP pre tieto prípady.) tak podľa tohto asi nikto nedostane odkupnú hodnotu.
Ďalej je vo VPP aj toto :
(Poisťovňa môže určiť osobitný jednorazový ročný alebo pravidelný mesačný administratívny a správny poplatok za správu poistenia, ktorý je určený na úhradu nákladov súvisiacich so správou poistenia (včítane poplatkov poisťovne voči orgánom verejnej moci, najmä orgánom dohľadu) a so správou aktív platný na nasledujúci kalendárny rok vždy najneskôr do 30. novembra príslušného roka s výnimkou poplatku za rok 2007, ktorého výšku môže určiť do 30. augusta 2007. Aktuálnu výšku tohto poplatku poisťovňa zverejňuje na internetovej stránke a na obchodných miestach. Poplatok sa vzťahuje na všetky poistné zmluvy s tým, že ročný poplatok, ak je stanovený, je splatný vždy s najbližšou splátkou poistného a mesačný poplatok, ak je stanovený, je splatný s mesačným poistným. V prípade inak stanoveného bežného poistného (polročné, štvrťročné a pod.) je poplatok pripadajúci na inak stanovené obdobie splatný so splátkou poistného v tomto období. Ak je dohodnuté jednorazové poistné, poplatok je splatný vždy k výročiu poistenia. Výročím poistenia sa na účely tohto odseku rozumie deň, ktorý sa svojím označením zhoduje s dňom začiatku poistenia vždy po uplynutí dvanástich po sebe nasledujúcich mesiacov. Poisťovňa môže poplatky kategorizovať v závislosti od dĺžky trvania poistného vzťahu alebo v závislosti od okolností, ktoré mali vplyv na určenie finančných parametrov poistnej zmluvy.) To znamená, že si môžu stanoviť akýkoľvek poplatok v akejkoľvek výške napr.: aj 100 EUR mesačne alebo nekonečno EUR mesačne........

Ďalej tam je aj toto:
2.Pokiaľ poisťovňa nepoverí osobitnú právnickú osobu zriadením alebo výberom špecializovaného stáleho rozhodcovského súdu, resp. nezriadi stály rozhodcovský súd, bude rozhodcovský súd vytvorený podľa potreby od prípadu k prípadu troma fyzickými osobami poverenými na výkon rozhodcu zo strany poisťovne. Svoj výslovný, bezvýhradný a neodvolateľný súhlas s týmto vyjadruje poistník podpisom týchto všeobecných poistných podmienok. Rozhodca musí byť plnoletý, spôsobilý na právne úkony v plnom rozsahu, musí mať skúsenosti na výkon funkcie rozhodcu a musí byť bezúhonný. Poisťovňa vydá štatút rozhodcovského súdu a jeho rokovací poriadok, ktorý zverejní na svojej internetovej stránke. Ak stály rozhodcovský súd zriadi osobitná právnická osoba, jeho štatút i rokovací poriadok vydá táto právnická osoba a zverejní ho postupom podľa § 12 ods. 3 zákona č. 244/2002 Z. z. uverejnením v Obchodnom vestníku.
3. Rozhodcovskému konaniu podliehajú všetky spory medzi poisťovňou a poistníkom, poisteným, oprávnenou osobou alebo ich právnymi nástupcami, najmä:
a) pohľadávky poisťovne voči poistníkovi z dlžného poistného,
b) spory o poistné plnenia, nároky poistníkov na odkupné hodnoty,
c) spory vznikajúce v súvislosti s redukciou poistnej zmluvy, poistnou suspenziou,poistnou kompenzáciou a zánikom poistenia,
d) spory o pohľadávky z nezaplatených administratívnych poplatkov poistníkov,
e) spory z akýchkoľvek pohľadávok poisťovne voči poistníkovi, poistenému, oprávnenej osobe, dedi
čom alebo iným právnym nástupcom týchto osôb,
f) spory o platnosť dodatkov a iných dojednaní k poistným zmluvám,
g) spory o výklad pojmov v poistných zmluvách a VPP,
h) iné hmotno-právne spory, ktoré vzniknú počas trvania poistenia i po jeho zániku, alebo procesné spory,
i) záväzný výklad všeobecných poistných podmienok.
Z tohto je najlepšie:
(Pokiaľ poisťovňa nepoverí osobitnú právnickú osobu zriadením alebo výberom špecializovaného stáleho rozhodcovského súdu, resp. nezriadi stály rozhodcovský súd, bude rozhodcovský súd vytvorený podľa potreby od prípadu k prípadu troma fyzickými osobami poverenými na výkon rozhodcu zo strany poisťovne. Svoj výslovný, bezvýhradný a neodvolateľný súhlas s týmto vyjadruje poistník podpisom týchto všeobecných poistných podmienok.)
Tí traja rozhodcovia, ktorých vyberá poisťovňa..... + táto veta(Rozhodcovskému konaniu podliehajú všetky spory medzi poisťovňou a poistníkom, poisteným, oprávnenou osobou alebo ich právnymi nástupcami), že všetky spory.

Spomenul som iba tieto tri body z tých podmienok čo sa týkajú dnešnej situácie.

Takže píšte hlavne tímto: do NBS, Ministrovi financií, Predsedovi vlády, Predsedovi parlamentu, Ministrovi hospodárstva......(a každému kto vás napadne)

Dobré je aj toto, že: (Poisťovňa Rapid zmenila názov
Prvá česko-slovenská poisťovňa Rapid vstupuje do nového roka s novým obchodným menom Rapid life životná poisťovňa, a. s. Ostatné náležitosti, ako napr. IČO, sídlo spoločnosti, DIČ, čísla bankových účtov, sa nemenia. K pôvodnej značke Prvá česko-slovenská poisťovňa bol cielene v roku 2006 pridaný názov Rapid ako jeden zo základných predpokladov vstupu na stredoeurópske trhy. Poisťovňa má súhlas na podnikanie na území Českej a Poľskej republiky. Rapid life, ktorá u nás podniká od roku 1995, očakáva, že za rok 2008 dosiahne zisk približne tri milióny eur pred zdanením. Hlavný ukazovateľ, predpísané poistné za rok 2008, by mal dosiahnuť viac ako 19 miliónov eur. Technické rezervy na životné poistenie predstavujú viac ako šesť miliónov eur. Poisťovňa registruje približne 150-tisíc poistných zmlúv.

Zdroj: Hospodárske noviny
Dátum: 13.1.2009)

očakáva že za rok 2008 dosiahne zisk pred zdanením 3 mil EUR to je pribliňe 90 mil Sk, hlavne že doteraz vykazovali zisk okolo 1 mil Sk
Keď dostali aspoň 100 000 poistníkov, ktorí prešli na nové VPP, to potom bude zisk v roku 2009 z administratívnych a správnych poplatkov a ....

Takže písať, písať a ešte raz písať každému kto vás napadne. Takže ešte raz píšte hlavne tímto: do NBS, Ministrovi financií, Predsedovi vlády, Predsedovi parlamentu, Ministrovi hospodárstva......

(okrem toho povedzte a napíšte každému čo sa deje...)
Naposledy upravil dodo1000 : 10.03.09 at 19:27
0 0
miro59 miro59

miro59 je offline (nepripojený) miro59

veľká vďaka dodo1000 za tento príspevok
0 0
Saara Saara

Saara je offline (nepripojený) Saara

dodo1000 - ale ludia uz pisali uplne vsade, NBSka o tychto VPP vie a nic sa nedeje. co sa tyka tych zrusenych zmluv, tak tam nas neoficialne odkazala na sudy...
0 0
terka1980 terka1980

terka1980 je offline (nepripojený) terka1980

takže to boli noviny TV JOJ čo vysielali príspevok o poisťovni Rapid life
0 0
makin makin

makin je offline (nepripojený) makin

Súhlasím, musíme oboznámiť ostatných o týchto podvodoch a aj zodpovedné štátne orgány, s vedomím ktorých podnikajú. Rapid life je BMG, DRUKOS a pod. len v bledoružovom. Mne na moje listy neodpovedali, len mleli svoje ako hluchí a slepí a teraz chcú poplatky. Určite treba s nimi skončiť a to čím skôr.
0 0
miro59 miro59

miro59 je offline (nepripojený) miro59

mám rozpačitý pocit z tohto príspevku v televízii JOJ, podľa neho sú nás iba dve percentá z celkového počtu poistencov, čo je určite veľké klamstvo, bolo to zostrihané tak, že hŕstka nespokojných klientov, sa prišla sťažovať do poisťovne, pričom ako sa vyjadrila pracovníčka poisťovne, odchádzali spokojní..takže takto teda nie, takto sa mediálny tlak na zlodejov nerobí...
0 0
22peter 22peter

22peter je offline (nepripojený) 22peter

Aj ja mám z toho príspevku zmiešané pocity.
Končí niekomu zmluva v krátkej dobe?
Mne končí jedna 10 mája a vôbec neviem ako mám postupovať.Nerád by som o všetko prišiel.Platil som ju 5 rokov a teraz po 10.rokoch mi končí.
0 0
Deyres Deyres

Deyres je offline (nepripojený) Deyres

Prave som si s uzasom znova prehral spravodajstvo TV JOJ ohladne poistovne Rapid life - je fakt neskutocne, ze JOJ bez preverenia skutocneho stavu a hlavne dolozenia faktickych informacii v spravodajstve uvedie, ze sa jedna o nespokojnost 2 percent poistencov !!! Pravdou je opak - pravdepodobne len 2 percenta poistencov nachytane neboli - ak vôbec. Nechce sa mi verit, ze som takuto reportáz vzhliadol ! Stratil som doveru v zaujem o cloveka z ich strany ! Do JOJ som im v tomto duchu aj napisal, len neviem, ci to bude nieco platne - na ich stankach som nenasiel take pruzne "forum" ako na Markize.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať