Zavrieť

Porady

Prepocet a zvysenie poistneho k poistnemu produktu UDP-K od Prvej Cesko-Slovenskej P.

Zdravim,

mam taky problem, mam kapitalovu zivotnu poistku na 20 rokov od Prvej Cesko-Slovenskej Poistovne, s tym ze 15 rokov sa plati, dalsich 5 rokov sa caka a po uplnynuti tychto 5 rokov sa ma vyplatit dohodnuta suma. Zmluva bola zalozena este v roku 1998 a po 10 rokoch platenia poistky mi prisiel teraz list v ktorom mi poistovna navrhuje 3 riesenia tejto poistky:

a) Mesacna splatka sa mi nebude zvysovat ale poistovna podla svojich postupov uplatni zmenu krytia a vyplatnej sumy v pripade dozitia
b) Budem suhlasit s prepoctom splatky s tym ze po prepocitani mi poslu info o novej vyske splatky a ak nebudem suhlasit, tak moja zmluva zanikne
c) Suhlasim so zanikom mojej zmluvy

Samozrejme treba zaslat list tak aby ho uz 10.5. 2008 mali inak suhlasim s bodom c)

Chcem sa opytat ci niekto mal alebo riesil podobny problem a ci sa neda nejako branit proti takymto praktikam. Ved to uz potom nema ani zmysel uzatvarat zmluvy, ak sa takto jednostranne a neadekvatne mozu menit.

V prilohe posielam cele znenie listu.

Za akukolvek radu dakujem.
Naposledy upravil Ajven : 07.05.08 at 17:28
Usporiadat
miro59 miro59

miro59 je offline (nepripojený) miro59

pre oživenie diskusie hlas z ich vlastných radov:

Nechcel som, ale musím. Nemôžem už mlčať.
Ako jeden z dlhoročných obchodníkov PČSP očisťujem svoje svedomie a podávam svedectvo o praktikách tejto poisťovne. Priznávam, musel som ich robiť aj ja a hanbím sa za to.
Nech táto výpoveď slúži všetkým klientom a finančným poradcom na výstrahu.

Môj osobný názor – moja osobná skúsenosť!

Stále sa omieľa dookola, že prečo nejaké výpočty boli doteraz v poriadku a zrazu už nie sú a podobne. Pretože nikto predsa do toho z bežných ľudí – klientov nevidel. NEBOLO TO ROKY V PODRIADKU, pretože PČSP podľa môjho osobného názoru vykazovala svoje technické rezervy PODVODNÝM SPôSOBOM!!!!!! A podľa mňa im NBS totiž na to prišla!!!!! Na Slovensku je približne 27 poisťovní, prečo by NBS strácala čas s nejakou malou košickou poisťovňou, ktorá má podľa mňa na trhu absolútne zanedbateľný podiel a veľa konkurenčných a STABILNÝCH SPOLOČNOSTÍ ani o takejto poisťovni nevie, že vôbec existuje?

Poisťovňa vykazuje ,,samé dobré výsledky“, ibaže to má jeden háčik: predpis, ktorý vykazujú nie je nič iné, len existujúce staré zmluvy, zmenené na nové ,,výhodnejšie“. To znamená, že zmluvu s garantovanou úrokovou technickou mierou 6% vám ,,výhodne“ pretransformujú, podľa môjho názoru na úbohý a najnevýhodnejší produkt v histórií poisťovníctva. Samozrejme, okrem toho, že (aspoň podľa mňa) je v porovnaní s konkurenčnými spoločnosťami oveľa drahší, garantovaná technická úroková miera sa vám z pôvodných 6% znižuje na 2,5%. PČSP má iba zanedbateľné množstvo nových klientov, ktorých počet podľa mojich informácií ešte k tomu i tak v porovnaní s minulým obdobím veľmi prudko klesá.

Preto by som sa na tomto mieste rád spýtal teda samotných predstaviteľov tejto ,,poisťovne“:

1. Ruku na srdce: ste vo vnútri Vášho svedomia absolútne spokojní, vyrovnaní a naozaj Vážne presvedčení, že robíte správnu vec?

2. Dokážete sa s čistým svedomím pozrieť do oči akémukoľvek klientovi, ktorý sa v dobrej viere u Vás poistil a vy ste mu za jeho dôveru, bez jeho vedomia, zmenili jeho zmluvu, na úplne iné poistenie, ktoré nikdy nechcel?

3. Môžete s čistým svedomím odprisahať, že sa vždy usilujete o spravodlivosť a že chcete pre klienta len to najlepšie, tak ako to máte zakotvené v hodnotách a v misií Vašej spoločnosti?

4. Koľko životných poistiek ste predali Vy osobne, keď sa hráte na marketing, hráte sa na riadenie poisťovne, pričom v skutočnosti sa zahrávate so svedomím desiatok obchodníkov a hazardujete s peniazmi tisícok klientov?

Hubujete? Nepáči sa Vám to? Kto Vám dal právo klamať klientov? Vy Neklamete? Vážne!!? Ste naozaj o tom absolútne presvedčení? A čo tie tisíce klientov a rodín, ktoré prišli u Vás o peniaze debilnými transformáciami, vernostnými bonusmi a primitívnymi dodatkami???!!!


MÁM SVEDOMITÚ POVINNOSŤ VEREJNE VYHLÁSIŤ, že vedenie tejto spoločnosti nás obchodníkov nútilo tieto zmluvy transformovať a jej obchodníci – moji mnohí kolegovia, to bohužiaľ robia a musia robiť doteraz!!!!!! Dokonca to zašlo až tak ďaleko, že táto poisťovňa klientom zmenila bez ICH súhlasu zmluvy na úplne iné zmluvy!!! Ako klient sa tešíte na peniaze z dožitia a zrazu máte produkt až do 70 roku života bez Vášho vedomia. A je podľa mňa dosť možné, že peniaze už nikdy neuvidíte. V poistných zmluvách tejto spoločnosti – čo už je dosť notoricky známe a medzi obchodníkmi sa o tom bežne hovorí – klient podpisuje, že súhlasí zo všetkými podmienkami, ktoré si poisťovňa v budúcnosti vymyslí! Áno, keď si zmyslia, že Vám, nedajú, tak Vám jednoducho nedajú
0 0
vlade631 vlade631

vlade631 je offline (nepripojený) vlade631

Ali76 Pozri príspevok
presne tak. hlavne treba aby sa všetci zapojili a písali odvolania a kópie na NBS, ministerstvo spravodlivosti a neviem kde ešte. Spravil som to isté. Dokonca som teraz písal mail na úrad vlády na premiera. Poplatky v DSS-kach sa im zdali nehorázne, tak čo povedia na toto kafe. Len ma mrzí, že sa oto neotrela ešte vlastne žiadna TV. Akurát JOJ, ale tam to skor znelo ako lobing.
dobry den,
prosim poslite mi tiez formulacie na odvolabnie sa a podnety (11.95 - VPP-rapid life). Chcem sa pripojit a ak suhlasite, preposlem ich aj dalej dalsim
dakujem
vlado
0 0
Deyres Deyres

Deyres je offline (nepripojený) Deyres

to: miro59
Myslel som, ze sa ozval niekto zo sucasnych "spolupracovnikov"...

Skoda, nie je to tak - to co si sem pridal je len cast clanku z "diskusie sme sk" uz z 28.5.2007 od autora "bolsomtamajja" - pravdou je, ze je to stale aktualny clanok - mozno myslienky pomozu v odvolaniach...
Clanok najdete cez heslo v Google: Nechcel som, ale musím. Nemôžem už mlčať. (nemozem pridat stranku)

0 0
katka 12345 katka 12345

katka 12345 je offline (nepripojený) katka 12345

Takže toto je forma listu, ktorý som im ja napísala, nech si ho už každý sformuluje vo svojom znení:

Dobrý deň,

prepáčte, že sa na Vás obraciam s takouto vecou, ale už sme tí, ktorých podviedli, veľmi zúfalí.

Je možné, že v dobe keď sa znižujú aj poplatky v DSS si jedna neseriózna poisťovňa /Rapid life - bývalá Prvá česko-slovenská poisťovňa, Garbiarska 2, Košice/ môže zdvihnúť mesačný adm. poplatok za to, že spravujú moje peniaze, na sumu 11,95 eur?

Najprv nás oklamali minulého roku, keď klientom, ktorí sú u nich poistení, znížili mesačnú sumu na poistkách o 40,-Sk ako bonus dobrým zákazníkom. No to si málokto všimol, že pri tom bonuse bolo drobným písmom napísané, že tento bonus je v súlade so všeob. poist. podm. z 21.05.2007, ktoré si môžeme pozrieť na internete. Lenže nie každý má takúto možnosť.
Chyták bol v tom, že tieto podmienky sa úplne týmto dátumom zmenili oproti tým, ktoré sme podpísali v roku 1996. A na zmenu VPP nás poisťovňa vôbec neupozornila, ani nám ich nedala k podpisu.

Keďže ja som svoju poistnú zmluvu uzatvárala už v roku 1996, že si niečo, ako mladý človek, zo svojho hrubého základu 3.500,- Sk mesačného platu do budúcna našetrím, mala som už v roku 2006 celú sumu 25000,- Sk splatenú.
Keďže ma nemohli vernostným bonusom 40,- Sk nachytať, tak ma nachytali na tom, že mi ako dlhodobému klientovi ponúkli bezplatne mobilný telefón.
Taktiež som týmto dala nevedomky súhlas, s úplnou zmenou Vš. poist. podmienok z 21.05.2007. Tým som si podpísala ortieľ, že o svoje peniaze úplne prídem.
Od 01.01.2009 si odsúhlasili aj nový sadzobník, že im mám mesačne platiť administratívny poplatok 11,95 eura. Tak som chcela odstúpiť od zmluvy, ale podľa nových VPP nemám nárok na odkupnú hodnotu, takže mi nič nevyplatia a ešte im musím uhradiť aj tie adm. poplatky.
Keďže teraz už neplatím, ale som ešte 5 rokov poistená, zostávajú mi do "vyplatenia" ešte 2 roky a 10 mesiacov.
Keď si to zrátam, za to obdobie im zaplatím okolo 12000,-Sk a to nemám istotu, či si tie poplatky ešte nezdvihnú a istotu, že mi peniaze vôbec vyplatia. Pretože, keď im nejaký kompetentný orgán schvaľoval VPP, asi ich nečítal. Veď tieto nové VPP by im nikto zo starších klientov, ktorí sa riadili VPP z 01.06.1995, nepodpísal. Preto chytili ľudí na toto.

Veľmi pekne Vás prosím, pretože viem, že nie som sama, o prešetrenie týchto vecí.
Veľa ľudí nevie, čo má robiť a na koho sa obrátiť. Bojíme sa, že aj v týchto neľahkých časoch prídeme o svoje peniaze.
Nechcem veriť, že v našom štáte sa praktiky nebankových subjektov rovnajú tým, ktoré sú pod dohľadom štátu.

Verím, že nie som s touto prosbou o pomoc sama, a že sa všetci poškodení dočkáme spravodlivosti.

S pozdravom


.......................

V ............, dňa 12.03.2009
V prílohe Vám zasielam dokument, v ktorom som im úplne nevedomky dala súhlas k novým VPP, taktiež aj nový sadzobník poplatkov.


Do prílohy som dala oznámenie o nároku na nový mobil, ktoré som podpísala a taktiež nový sadzobník.
Možno Vám to pomôže. Poslala som to na:

frantisekbodkahatarzavináčvladabodkagovbodkask
-to je kanc. preds. vlády

jirinabodkafischerovazavináčvladabodkagovbodkask
-to je odbor sťažností

uradzavináčvladabodkagovbodkask

dohladzavináčnbsbodkask
-dohľad nad fin.trhom

tlacovezavináčjusticebodkask
-Min.sprav.

sekretariatbodkaficozavináčstrana-smerbodkask
-SMER

Musela som to napísať takto, lebo mi to nechcelo poslať.
Skúste aspoň niekoho. Na Min. sprav. som nenašla iný e-mail, dúfam, že to aspoň niekoho zaujme.

A tie 2% klientov, to sú asi tí spokojní.
Všetkým prajem pekný deň a nech sa darí.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Zdravim vsetkych citajucich i pisucich.

miro 59 vo svojom prispevku opisal profil poistovne a jej cinost voci klientom absolutne jasne, tak sa spravaju a robia si s klientmi co chcu, hlavny ciel je obrat ludi o finanacie.
Teraz trocha inac, tato diskusia na porade bezi od 7.5.2008, kedy ju zacal ,, Ajven,, to si moze kazdy precitat, momentalne sme uz na 57 strane, diskusia bola aktivna asi tak do oktobra 2008 potom prispevky ubudali a sem tam niekto nieco napisal. My co sme tu uz od zaciatku tejto diskusie sme uz presli tymi vselijakymi pisackami na rozne organy, konkretne ja sam som pisal aj NBS aj priamo ministrovi Harabinovi, ale nejaky posun k lepsiemu voci klientovi nenastal, odpovede boli asi v tomto duchu, ano sucitime s vami vo vasom probleme, ale my nic nemozeme je to obchodny vztah medzi vami a poistovnou a to si musite riesit sam podanim zaloby na sud, ked to nejde vzajomnou dohodou. Takze poskodeni, ktori nepodpisali ziadny chytak na zmenu poistenia UDP-K a su tu od pociatku diskusie podavaju zaloby na poistovnu (nepisem, ze vsetci do jedneho, ale kto sa ako sam individualne rozhodol, jedna vseobecna zaloba pre vsetkych neexistuje a ani nemoze, poistne zmluvy boli na rozny pocet rokov a roznu vyplatenu sumu v pripade skoncenia poistenia dodrzanim zmluvnej doby) a cakaju na prve pojednavania vo veci. Teraz po styroch mesiacoch obcasneho pribudania prispevkov v diskusii vidim, ze znova nastal boom prispevkov, dosla tu nova skupina poskodenych, ktori ale urobili chybny krok, ze naleteli a podpisali nejaku variantu, ktoru ponukla poistovna a tym sa ich povodne poistenie UDP-K transformovalo na Eurokapital plus s novymi VPP, ktore bezia od 21.5.2007 a tam je uz sama nevyhoda pre klienta oproti starym VPP pre UDP-K, s tym, ze im pribudol platit od noveho roku aj nejaky aministrativny polatok co predtym nebolo.
Neberiem vam vasu pociatocnu chut do pisania vsade po Slovensku, ale ja som uz v tomto smere pesimista aby sa to tymto napravilo a v konecnom dosledku sa dopracujete k tomu co aj my predtym, ze vam ostava len zaloba na sud a aj to neviete ci bude v prospech vas uspesna. Nechapte to tak, ze som proti aktivite v tom to smere, je to len moja skusenost skoro za rok diskusie na porade.
Naposledy upravil jarecko : 13.03.09 at 08:46
0 0
miro59 miro59

miro59 je offline (nepripojený) miro59

príspevok, ktorý som uverejnil, je z 28. 5. 2008 z diskusie na jednom fóre, lebo sa mi zdal že je aktuálny aj v súčasnosti, a zároveň som chcel upozorniť na fakt, že s touto poisťovňou tu ľudia bojujú už dlho, bez nejakého výsledku, kompetentné orgány sa nie a nie zobudiť, dúfam, že my ich zobudíme !!!!!!!!!
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

miro59 ja to aj tak chapem, ze chces upozornit, ze s touto poistovnou uz sa bojuje skoro rok, ked zacala jednostrane vypovedat zmluvy tym co nic nepodpisali ani neprijali. Tento cely clanok z ktoreho si cerpal poznam, ja som vysie napisal, ze aj v tvojom osobnom nazore si opisal cinnost poistovne absolutne jasne s ktorym suhlasim.
0 0
MaFa MaFa

MaFa je offline (nepripojený) MaFa

Taká je táto diskusia už obšírna, že už aj strácam prehľad. Navrhnite nieto nejaké rozumné riešenie, čo by sme mali robiť a spojiť na viacerí nejako to dotiahnuť v prospech nás
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Tazko tu navrhnut nejake generalne riesenie vyhovujuce vsetkym, myslim, ze ani sa neda, su klienti majuci UDP-K poistenie, ktori nic nepodpisali, neprevzali odkupnu hodnotu a maju oznamenie o jednostranom vypovedani zmluv zo strany poistovne platia nadalej povodnu poistnu sumu, ale nevedia na com su, tym ostava momentalne iba sudne konanie o urceni platnosti poistnej zmluvy.
Dalej su tu klienti, ktori chytakmi podpisali dobrovolne suhlas na zmenu VPP a to je uz tiez iny problem. Podpisom sa stali ucastnikmi noveho poistenia takz. Eurokapital plus a nove VPP uz stanovuju ine moznosti pre klienta viac menej nevyhodne.
Nove VPP som cital aj ked len tak narychlo, momentalne sa ma netykaju a ked ich Urad financneho dohladu NBS schvalil, co som sa vo VPP nedocital ako je to v starych povodnych, tak potom co sa da dosiahnut pisanim NBS, sama bude proti sebe?
0 0
Kaligula Kaligula

Kaligula je offline (nepripojený) Kaligula

prosim Vas kto ma tie VPP z 21.5.2007?
Na ich web strankach je Zmluvne dojednanie, kde dole je datum 01-01-07 a VPP s datumom 1.1.2009.
Ked hovorime o VPP z 21.5.2007 tak ide vlastne o tie z 1.1.2009?

Ak ide o ine, mozte mi to poslat na
tgizavinacpostbodkask ?

dakujem
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Mne osobne by vyhovovovalo aby som dostal financie vlozene do zivotneho poistenia naspet a financie za urazove poistenie by som ozelel (moja poistka UDP-K ma kapitalovu cast a urazovu)nakolko tie by mi ani sud nepriklepol to je to iste ako ked mate havarijne poistenie auta, tiez vlozenu sumu nedostanete vratenu za to, ze ste nemali havariu pocas roka, ale zivotna cast bola kapitalova-sporiva a ja nechcem od nich nic viac len vlozenu sumu, ale oni ani to nechcu vratit kde to este uroky atd.
0 0
Deyres Deyres

Deyres je offline (nepripojený) Deyres

to: Kaligula

Ahoj - tie VPP s datumom 1.1.2009 su uz so zapracovanymi troma dodatkami - je to tam aj kdesi uvedene. Mna by tiez zaujimali tie z 21.5., nakolko osobne som reagoval pri doruceni prveho dodatku (teda uz neviem, ci doruceni, ci ma nan niekto upozornil), ze vyslovene nesuhlasim, aby sa dodatok č.1 tykal mojich zmluv. O dalsich dodatkoch som uz informovany nebol - preto predpokladam, ze ked som odmietol prvy dodatok pisomne, netykaju sa ma ani dalsie dva. Myslim, ze na Porade ktosi davnejsie uvadzal, ze tie z 21.5. ma - skusim to pohladat...
0 0
Kaligula Kaligula

Kaligula je offline (nepripojený) Kaligula

Mam este otazku ohladne tej odkupnej hodnoty.
Mnohi pisali, ze dostali odpoved od Rapidu, ze odkup je nulovy.
Kde je to vo VPP (ak to niekto studoval a rozumie tomu)?

Jednaju na zaklade cast II. clanok 10 ods 7, kde sa spomina nejaky (bulharsky) koeficient?

Este otazka ku krokom, co robit. Pytal som sa minule, ale nedostal som odpoved.
Tiez som nasr..y mam sto chuti prestat platit aj poistne aj poplatky. Ale ake to bude mat nasledky? Ked sme odhodlani ist proti nim a prestaneme platit, nebudu mat tromf oni?

Ked poziadam o zrusenie poistky a odkup bude nula, je tu nejaka sanca ze po skonceni vsetkych tahanic a nasom vitazstve (daj boze a skorom) tie odkupy dostaneme?

Co ste spravili vy? Hned ste zrusili poistky (cital som, ze niektory ano)? Prestali ste plati uz aj za tento mesiac?

Mozno ze su to hlupe otazky, ale nechcem urobit dalsiu chybu, na ktoru by som doplatil (mozno sa viac doplatit neda, len to bude drahsie )
0 0
NynoS NynoS

NynoS je offline (nepripojený) NynoS

DD
Aj mna dostali s tym ze som im ale nepodpisal zlacnenie sumy o 40,-Sk ale som eln zaplatil novy sek kde to bolo zaratane a tym padom ak mozem tak sa chcem opytat mozu menit zmluvu aj bez podpisu ale k zmene musia mat aj moj podpis co asi nemaju pretoze tu cast listu mam kde je priloha a ta obsahuje navratku s podpisom ale pre istotu sa na to este doma pozriem.
Dakujem
0 0
Deyres Deyres

Deyres je offline (nepripojený) Deyres

to: Kabikula

... ktosi uviedol, že vraj na základe 7f a jeho poslednych 5 riadkov:

... Zároveň sa vylučuje právo poistníka na úhradu odkupnej hodnoty pri zrušení poistnej zmluvy na žiadosť poistníka (odkupná hodnota nie je garantovaná) vo všetkých obdobných prípadoch, v prípadoch neplatenia poistného a vo všetkých iných prípadoch, kde by mu inak právo na odkupnú hodnotu vzniklo; tým sa vylučuje aplikácia časti II čl. 10 týchto VPP pre tieto prípady.


0 0
Kaligula Kaligula

Kaligula je offline (nepripojený) Kaligula

dakujem,

uz som to nasiel aj ja, len som to nestihol napisat do diskusie.
Len upresnim: cast XVII, ods 7f
0 0
bubon bubon

bubon je offline (nepripojený) bubon

to: jarecko
Pekne si to zhrnul, ked si tak predstavim, že by ich niekto úspešne zažaloval, až ma škodoradosť hreje pri srdci. Cesta by mohla byť cez napadnutie znenia VPP, neadekvátnu užernícku výšku "správnych" poplatkov, ale paragrafy sú paragrafy a k tomu povestné slovenské súdy, možno keby medzi nami poškodenými bol niekto z okruhu "vyvolených".
Naposledy upravil bubon : 13.03.09 at 11:57 Dôvod: chyba
0 0
Nikol24 Nikol24

Nikol24 je offline (nepripojený) Nikol24

Dobrý deň, mohli by ste mi taktiež niekto poslať dokumenty, kt. mám zaslať a kam, ohľadom neuveriteľných poplatkov v Rapidlife? Ďakujem pekne.
0 0
Kaligula Kaligula

Kaligula je offline (nepripojený) Kaligula

ahojte vsetci,
vidim, ze vela ludi ziada vzory dokumetov, ktore (asi) treba poslat. Nie som ich autorom a dovolil som aj malu upravu. Dufam, ze ma autor neodsudi.
Su prilozene v tomto prispevku. Pozor:ten upraveny je pisany v zenskom rode

(Dufam, ze som tym nic nepokazil, ze som to tu vyvesil)
0 0
katka 12345 katka 12345

katka 12345 je offline (nepripojený) katka 12345

Tak toto mi dnes prišlo z Úradu vlády odbor sťažností:

v nadväznosti na Váš mail zo dňa 12. 3. 2009 adresovanom pani riaditeľke odboru verejného práva SVL UVSR JUDr. J. Fischerovej, z poverenia pani riaditeľky JUDr. J. Fischerovej, sme povinný Vám oznámiť, že Úrad vlády SR nie je príslušný na vybavenie podania smerujúceho proti konaniu poisťovne. Vzhľadom ku skutočnosti, že právny vzťah medzi poistencom a poisťovňou je vzťahom súkromnoprávnym je príslušný na riešenie sporov zo záväzkovoprávnych vzťahov súd, v prípade podozrenia zo spáchania trestného činu sú príslušné orgány činné v trestnom konaní.

Už tu o tom písali, že sa v minulom roku tiež sťažovali a nič z toho. Aj napriek sťažnostiam nemôžu zasiahnuť.
Nevadí, možno sa to niekde uchytí. Veď je pred voľbami, tak by sa mohlo niečo diať. Nejde mi už ani tak o tie svoje peniaze, ktoré tam ostali, aj tak neverím, že ich ešte niekedy uvidím, ale strašne ma hnevá to, čo za podvody si vymýšľajú na ľudí.
Tak nech si aj kompetentí z Rapid life zmrazia platy. Keď ja, ako žena na materskej, ktorá je už dlhé roky zmrazená na nejakých 4.800-Sk, musím vyžiť, som doslova závislá aj s deťmi na manželovi. Nech si aj oni vstúpia do svedomia. Ale tí už svedomie dávno nemajú.

Len mi to nejde do hlavy, že v tých starých podmienkach z roku 1996 bolo nakonci v článku 29 uvedené, že tieto VPP boli schválené Ministerstvom financií SR ako dozorným orgánom nad poisťovníctvom pre úzermie SR pod číslom 52/1024/1995 a sú platné pre poistné zmluvy uzavreté od 1.6.1995.
Kdežto nič také som v tých nových VPP nenašla. Schválil im to vôbec niekto? Aby sme zas na niečo neskočili, keď porušíme zmluvy. Vie nám vôbec niekto poradiť?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať