Takže toto je forma listu, ktorý som im ja napísala, nech si ho už každý sformuluje vo svojom znení:
Dobrý deň,
prepáčte, že sa na Vás obraciam s takouto vecou, ale už sme tí, ktorých podviedli, veľmi zúfalí.
Je možné, že v dobe keď sa znižujú aj poplatky v DSS si jedna neseriózna poisťovňa /Rapid life - bývalá Prvá česko-slovenská poisťovňa, Garbiarska 2, Košice/ môže zdvihnúť mesačný adm. poplatok za to, že spravujú moje peniaze, na sumu 11,95 eur?
Najprv nás oklamali minulého roku, keď klientom, ktorí sú u nich poistení, znížili mesačnú sumu na poistkách o 40,-Sk ako bonus dobrým zákazníkom. No to si málokto všimol, že pri tom bonuse bolo drobným písmom napísané, že tento bonus je v súlade so všeob. poist. podm. z 21.05.2007, ktoré si môžeme pozrieť na internete. Lenže nie každý má takúto možnosť.
Chyták bol v tom, že tieto podmienky sa úplne týmto dátumom zmenili oproti tým, ktoré sme podpísali v roku 1996. A na zmenu VPP nás poisťovňa vôbec neupozornila, ani nám ich nedala k podpisu.
Keďže ja som svoju poistnú zmluvu uzatvárala už v roku 1996, že si niečo, ako mladý človek, zo svojho hrubého základu 3.500,- Sk mesačného platu do budúcna našetrím, mala som už v roku 2006 celú sumu 25000,- Sk splatenú.
Keďže ma nemohli vernostným bonusom 40,- Sk nachytať, tak ma nachytali na tom, že mi ako dlhodobému klientovi ponúkli bezplatne mobilný telefón.
Taktiež som týmto dala nevedomky súhlas, s úplnou zmenou Vš. poist. podmienok z 21.05.2007. Tým som si podpísala ortieľ, že o svoje peniaze úplne prídem.
Od 01.01.2009 si odsúhlasili aj nový sadzobník, že im mám mesačne platiť administratívny poplatok 11,95 eura. Tak som chcela odstúpiť od zmluvy, ale podľa nových VPP nemám nárok na odkupnú hodnotu, takže mi nič nevyplatia a ešte im musím uhradiť aj tie adm. poplatky.
Keďže teraz už neplatím, ale som ešte 5 rokov poistená, zostávajú mi do "vyplatenia" ešte 2 roky a 10 mesiacov.
Keď si to zrátam, za to obdobie im zaplatím okolo 12000,-Sk a to nemám istotu, či si tie poplatky ešte nezdvihnú a istotu, že mi peniaze vôbec vyplatia. Pretože, keď im nejaký kompetentný orgán schvaľoval VPP, asi ich nečítal. Veď tieto nové VPP by im nikto zo starších klientov, ktorí sa riadili VPP z 01.06.1995, nepodpísal. Preto chytili ľudí na toto.
Veľmi pekne Vás prosím, pretože viem, že nie som sama, o prešetrenie týchto vecí.
Veľa ľudí nevie, čo má robiť a na koho sa obrátiť. Bojíme sa, že aj v týchto neľahkých časoch prídeme o svoje peniaze.
Nechcem veriť, že v našom štáte sa praktiky nebankových subjektov rovnajú tým, ktoré sú pod dohľadom štátu.
Verím, že nie som s touto prosbou o pomoc sama, a že sa všetci poškodení dočkáme spravodlivosti.
S pozdravom
.......................
V ............, dňa 12.03.2009
V prílohe Vám zasielam dokument, v ktorom som im úplne nevedomky dala súhlas k novým VPP, taktiež aj nový sadzobník poplatkov.
Do prílohy som dala oznámenie o nároku na nový mobil, ktoré som podpísala a taktiež nový sadzobník.
Možno Vám to pomôže. Poslala som to na:
frantisekbodkahatarzavináčvladabodkagovbodkask
-to je kanc. preds. vlády
jirinabodkafischerovazavináčvladabodkagovbodkask
-to je odbor sťažností
uradzavináčvladabodkagovbodkask
dohladzavináčnbsbodkask
-dohľad nad fin.trhom
tlacovezavináčjusticebodkask
-Min.sprav.
sekretariatbodkaficozavináčstrana-smerbodkask
-SMER
Musela som to napísať takto, lebo mi to nechcelo poslať.
Skúste aspoň niekoho. Na Min. sprav. som nenašla iný e-mail, dúfam, že to aspoň niekoho zaujme.
A tie 2% klientov, to sú asi tí spokojní.
Všetkým prajem pekný deň a nech sa darí.