Z jedeho listu trocha:
Komisia funguje od decembra minulého roka. Jej členmi sú zástupcovia ministerstva spravodlivosti, hospodárstva a financií a SOI. Právomoci komisie nie sú veľké. Nemôže ukladať pokuty ani začať súdne konanie, no z vlastnej iniciatívy alebo z podnetu spotrebiteľov hodnotí súlad všeobecných zmluvných podmienok s legislatívou.
Ak väčšina členov označí niektorú podmienku za neprimeranú, podáva komisia podnet. "Je vecou združenia na ochranu spotrebiteľov, aby zvážilo, či ide o neprimeranosť a jediným oprávneným na rozhodnutie o neprijateľnej zmluvnej podmienke je súd," spresňuje M. Jurči. No nie je jasné, ktoré zo šiestich združení, ktoré ministerstvo oslovuje, má žalobu podať, podotýka za Združenie slovenských spotrebiteľov M. Tulák. Stanovisko, ktoré dostal z ministerstva, znelo, že je dobre, keď tak urobia viaceré, aspoň sudcovia budú vedieť, že situácia je vážna. Pritom nie všetky združenia spadajú pod rovnaký súd.
Otázne je aj to, či treba najprv firmu s neprimeranými zmluvnými podmienkami vyzvať na nápravu, a až keď ich neodstráni, možno podať žalobu. Alebo sa môžu asociácie a združenia predbiehať, kto sa na súd obráti skôr a bude tak okrem iného svoje meno prezentovať v médiách.
Neviem naco potom je ta komisia, ked nema ziadne pravomoci. Sama spotrebitelska organizacia si moze rozhodnut ci poda zalobu alebo nie. Alebo sud vyzaduje od spotrebitelskej organizacie, aby mala poverenie od komisie?
Naposledy upravil jarecko : 01.04.09 at 10:02