Zavrieť

Porady

Prepocet a zvysenie poistneho k poistnemu produktu UDP-K od Prvej Cesko-Slovenskej P.

Zdravim,

mam taky problem, mam kapitalovu zivotnu poistku na 20 rokov od Prvej Cesko-Slovenskej Poistovne, s tym ze 15 rokov sa plati, dalsich 5 rokov sa caka a po uplnynuti tychto 5 rokov sa ma vyplatit dohodnuta suma. Zmluva bola zalozena este v roku 1998 a po 10 rokoch platenia poistky mi prisiel teraz list v ktorom mi poistovna navrhuje 3 riesenia tejto poistky:

a) Mesacna splatka sa mi nebude zvysovat ale poistovna podla svojich postupov uplatni zmenu krytia a vyplatnej sumy v pripade dozitia
b) Budem suhlasit s prepoctom splatky s tym ze po prepocitani mi poslu info o novej vyske splatky a ak nebudem suhlasit, tak moja zmluva zanikne
c) Suhlasim so zanikom mojej zmluvy

Samozrejme treba zaslat list tak aby ho uz 10.5. 2008 mali inak suhlasim s bodom c)

Chcem sa opytat ci niekto mal alebo riesil podobny problem a ci sa neda nejako branit proti takymto praktikam. Ved to uz potom nema ani zmysel uzatvarat zmluvy, ak sa takto jednostranne a neadekvatne mozu menit.

V prilohe posielam cele znenie listu.

Za akukolvek radu dakujem.
Naposledy upravil Ajven : 07.05.08 at 17:28
daklen daklen

daklen je offline (nepripojený) daklen

To je úplne jedno či si niečo podpísovala ,alebo nie podvedený sme boli všetci tý čo podpísali aj tý čo nepodpísali.Momentálne sú tu na Porade aj jedny aj druhý.

btw.taktiež som dnes písal na Asociáciu užívateľov služieb
0 0
Kaligula Kaligula

Kaligula je offline (nepripojený) Kaligula

Deyres Pozri príspevok
to: Stor
"Pripájem Vám VPP, ktoré som stiahol z internetu 16.6.2007"

VPP, ktoré si stiahol 16.6.2007 a majú v päte 21-05-07 vytvorila a upravila Poláková Irenka PhDr. 22.5.2007 o 22:19:17 ?????????? Snazim sa to pochopiť, no akosi mi to nejde...

Podla toho ten dokument nebol 21.5.2007 na Internete. Takze bol dodany az potom
0 0
Kaligula Kaligula

Kaligula je offline (nepripojený) Kaligula

jarecko Pozri príspevok
harleydavidson!

Ked si podpisal prechod na nove VPP tak plati pre teba
XV. cast novych VPP o rozhodcovskom konanii bod 2. , citujem cast tohoto bodu:

Pokiaľ poisťovňa nepoverí osobitnú právnickú osobu zriadením alebo výberom špecializovaného stáleho rozhodcovského súdu resp. nezriadi stály rozhodcovský súd, bude rozhodcovský súd vytvorený podľa potreby od prípadu k prípadu troma fyzickými osobami poveranými na výkon rozhodcu zo strany poisťovne.
Svoj výslovný, bezvýhradný a neodvolateľný súhlas s týmto vyjadruje poistnik podpisom týchto VPP.


To znamena, ze poistovna moze sama zriadit rozhodcovsky sud, alebo moze poverit osobitnu pravnicku osobu registrovanu na Ministerstve spravodlivosti, ktora moze konat podla zakona o rozhodcovskom konani č. 244/2002 Z.z.v tomto pripade je tou osobitnou právnickou osobou mozno spominany Arbitrazny sud Kosice s.r.o, vzdy je potrebne si precitat podmienky a statut tychto sudov a nenaletiet na medove reci typu HYDALGO32. Ine je, ked nemam moznost podat zalobu na vseobecny statny sud, lebo som sa predym zaviazal svojim podpisom , ze sa podriadim rozhodcovskemu konaniu tym, ze som s tym suhlasil vo VPP.

Tiez s tebou suhlasim, ze rozhodcovske konanie je riadne drahe. Bol to asi aj ucel aby bezny smrtelnik si rozmyslel ci sa mu oplati uplatnovat si svoje prava na nejakom rozhodcovskom konani, ked zisti kolko ho to bude stat.
Rozpraval som s jednou pravnickou a rozhodcovsky sud je podla nej vzhladom na Obciansky zakonnik § 53 bod 4r vedeny ako neprijatelne podmienky. Takze je jedno, ci si to podpisal alebo nie.
0 0
amnesiac amnesiac

amnesiac je offline (nepripojený) amnesiac

daklen Pozri príspevok
To je úplne jedno či si niečo podpísovala ,alebo nie podvedený sme boli všetci tý čo podpísali aj tý čo nepodpísali.Momentálne sú tu na Porade aj jedny aj druhý.

btw.taktiež som dnes písal na Asociáciu užívateľov služieb
prave som sa prihlasil do tohto fora. a hned sa Ti chcem vellmi podakovat za info a adresu, kde sa mozem prezatial obratit.

nevladzem uz citat viac,
presiel som vsetko co ludia a holofojtosi z Rapid life napisali na staznosti.sme.sk, spolu s reakciami na tieto prispevky>

bolo toho spolu vyse 50 tlacenych stran.

aspon ze krivda nas slovakov nejako spoji..

pripajam sa do radu sikovne oklamanych.
a uz som zasla mail do AUS.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Kaligula!

Rozpraval som s jednou pravnickou a rozhodcovsky sud je podla nej vzhladom na Obciansky zakonnik § 53 bod 4r vedeny ako neprijatelne podmienky. Takze je jedno, ci si to podpisal alebo nie.

Ano, ale, ze rozhodcovsky sud je vo VPP neprijatelna podmienka musi vyhlasit v rozsudku statny sud, takze mi musime presvedcit komisiu a to tym, ze sa nas tam bude co najviac stazovat, aby tie VPP oznacila za neprijatelne ako celok a poverila jednu zo spotrebitelskych organizacii na Slovensku (je ich 40 ako som pocul na spravach STV1) aby podala zalobu na statny sud. Zatial sa tejto kauzy ujima neoficialne spotrebitelska organizacia ,, Asociacia uzivatelov sluzieb,, a aj ona bude potrebovat nasu podporu to znamena co najviac staznosti poslat paralelne aj jej, aby ju komisia tymto konanim na sude poverila. Pozri si relaciu Reporteri z 25.03.2009 na STV1 pan Petrik z AUS tam vysvetluje ako prebieha vztah komsia a spotrebitelska organizacia. Ta komisia moze oznacit cele VPP za neprijatelne, moze len urcite casti VPP atd. Takze pokial to neprebehne zakonnym sposobom a sud nevyda rozsudok, ktory nadobudne pravoplatnost, je vsetko prijatelne zatial pre ,, poistovnu,,.

Inac vo vedeni AUS je aj pravnik, tak by nemal byt problem so zastupovanim na sude.

Štatutárny zástupca: Ing. Oliver Petrík - predseda AUS
Druhý štatutárny zástupca: Ing. Ján Šuriansky
Tretí štatutárny zástupca: JUDr. Peter Petrík
Naposledy upravil jarecko : 30.03.09 at 21:06
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Ali76 Pozri príspevok
Kde vlastne posielať , na Asociáciu užívateľov služieb alebo Asociáciu spotrebiteľov Slovenska (ASSK) ???????
Posli na ,,Asociáciu užívateľov služieb,, oni prejavili ochotu nas zastupovat.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

vreckova Pozri príspevok
Ja som tiež, ako väčšina z vás dostala list ohľadne poplatku. Mám v tom dosť zmätok. Keďže som určitý čas bola odcestovaná, konečne až dnes som sa dostala k prezretiu mojej dokumentácie. A zistila som nasledovné. Mám založené dve zmluvy: Bonus-G a UDP-K. List o poplatkoch mi prišiel len k tej prvej. Pozerala som tiež, čo som podpisovala ohľadne toho vernostného bonusu. A zistila som, že mám doma ku každej zmluve list z 1.6.2007, kde je ako vec uvedené: Vernostný bonus "Čo je doma, to sa počíta". Ja som ho ale nepodpísala a neodoslala som ho. Keďže tam bolo napísané, že "pre dohodu o znížení poistného postačí, aby ste počnúc najbližším poitným obdobím uhradili nanovo stanovené znížené poistné", zadala som v banke nový príkaz na úhradu s novou zníženou sumou. V obidvoch prípadoch. Ale ešte raz podotýkam, že som nič nepodpísala a neodoslala. Potom som dostala 10.8.2007 ďalší list: Zaslanie poistky ku zníženiu poistného. Keďže nemám spodnú časť, znamená to, že som ju v obidvoch prípadoch odoslala. Neurobila som si však kópiu, takže neviem, čo tam vlastne bolo. Teraz mám v tom riadny hokej. Platia aj pre mňa tie ich úžasné nové VPP, keď ten prvý list, kde v podstate šlo o súhlas s novými VPP, som nepodpísala a neodoslala? Inak, nič iné od nich nemám. Ani list, ktorý tu spomínate o tých troch možnostiach. Je pravda, že som v tom období nebývala doma, lebo som dochádzala za prácou, takže možno to došlo, len mi naši o tom nepovedali. PROSÍM, PORAĎTE MI!!!!!!!!!!!!! Čo pre mňa z toho všetkého vyplýva????? Naozaj mám teraz problém sa v tom zorientovať. ĎAKUJEM.
Prvym chytakom si sa nechytila, ale druhym si im to potvrdila. Bol tam text z malymi pismenkami, kde neodvolatelne suhlasis z novymi VPP a tie tri moznosti uz ti vlastne ani nepotrebovali zasielat. Z toho ti vyplyva, ze mas problem s poistenim ako mi vsetci.
Naposledy upravil jarecko : 31.03.09 at 04:38
0 0
Deyres Deyres

Deyres je offline (nepripojený) Deyres

http://www.markiza.sk/relacia/lamparen/varujte-inych/

2009-03-30 22:36:10 | Pavel Šmondrk | Hladame vsetkych, ktorí maju negativne skusenosti s poistovn.Rapid
zastupujem moju klientku v konani voci poistovni Rapid. hladame vsetkych, ktorí maju negativne skusenosti s touto spolocnostou, aby sa ozvali na: smondrkpavel@ovbmail.sk staci, ked budeme 4-5 a podame trestne oznamenie. napisat mail mozete kedykolvek, v co najkratsom case vam odpoviem. s pozdravom Pavel Šmondrk
0 0
katka 12345 katka 12345

katka 12345 je offline (nepripojený) katka 12345

Deyres Pozri príspevok
http://www.markiza.sk/relacia/lamparen/varujte-inych/

2009-03-30 22:36:10 | Pavel Šmondrk | Hladame vsetkych, ktorí maju negativne skusenosti s poistovn.Rapid
zastupujem moju klientku v konani voci poistovni Rapid. hladame vsetkych, ktorí maju negativne skusenosti s touto spolocnostou, aby sa ozvali na: smondrkpavel@ovbmail.sk staci, ked budeme 4-5 a podame trestne oznamenie. napisat mail mozete kedykolvek, v co najkratsom case vam odpoviem. s pozdravom Pavel Šmondrk
Písal už niekto tomu advokátovi? Aký je Váš názor?
Viete, z tých všetkých advokátov, ktorí sa tu už prihlásili a chceli naoko pomôcť, by to už konečne mohlo výjsť.

to: jarecko Zaujímal by ma aj Tvoj názor. Ďakujem.
0 0
pozlatka pozlatka

pozlatka je offline (nepripojený) pozlatka

Za aký čas od poslania mailu sa ozvali s asubb?
0 0
harleydavidson harleydavidson

harleydavidson je offline (nepripojený) harleydavidson

Tiež som napísal do ASUBB.
0 0
thelma thelma

thelma je offline (nepripojený) thelma

pozlatka Pozri príspevok
Za aký čas od poslania mailu sa ozvali s asubb?
Z asubb mi odpovedali mailom este v ten isty den.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Vidiet, ze pociatocny napor pisatelov na Porade, ktory zacal na zaciatku marca pomaly opadava, uz sa pise sporadicky.

katka12345!

tvoj citat:
Písal už niekto tomu advokátovi? Aký je Váš názor?
Viete, z tých všetkých advokátov, ktorí sa tu už prihlásili a chceli naoko pomôcť, by to už konečne mohlo výjsť.
to: jarecko Zaujímal by ma aj Tvoj názor. Ďakujem.

Ja som na ten mail nepisal, uz sa drzim jedenej cesty a to hromadne cez tu komisiu a spotrebitelsku organizaciu, alebo potom individualnu zalobu.
Naposledy upravil jarecko : 01.04.09 at 08:02
0 0
stanlei stanlei

stanlei je offline (nepripojený) stanlei

tiež som to poslal na aus

nezávidím vôbec tým, čo nemajú prístup na net a nevedia ako sa na základe porady.sk veci pohýňajú, nakoľko média zatial nemajú dostatočný záujem,
ako informovať ostatných neinformovaných poškodených o postupe, nech je väčší tlak? rozhodiť aspoň nejaké info reťazové maily, ktoré možno nájdu adresátov?
0 0
matsim matsim

matsim je offline (nepripojený) matsim

Ahojte, sledujem diskusiu ale pisem 1.krat. Tema sa ma tyka a chcem sa pripojit aj ked: nereagovala som na ziadne ponuky od PCSP, teda som nepodpisala nove VPP. Aj tak mi jednostranne vypovedali zmluvu 15.6.2008 kedze som neakceptovala ani jednu z ponuknutych moznosti,(vypoved zmluvy ignorujem pretoze jednostranna vypoved zmluvy je neplatna). Neprevzala som ani jeden zaslany sek na odkupnu hodnotu mojej poistky. A platim stale povodnu sumu. Nezaslali mi list o poplatkoch a zaslali mi len oznamenie o zmene mena spolocnosti s tym, ze kazdy dalsi ukon na zaklade mojej ziadosti (ako vypis, info o stave poistky..) bude spoplatneny.
Ak je niekto v rovnakej pozicii ako ja , mozete mi napisat kratku spravu ako postupujete?
0 0
thelma thelma

thelma je offline (nepripojený) thelma

jarecko>Ja som na ten mail nepisal, uz sa drzim jedenej cesty a to hromadne cez tu komisiu a spotrebitelsku organizaciu, alebo potom individualnu zalobu.


Tiez si myslim, ze teraz treba pockat na riesenie cez Komisiu a AUS. Ale viete mi povedat, ci nas budu nejako informovat o postupe, pripadne o tom, ze je nieco potrebne z nasej strany este urobit ? Neviem, ci mam len sledovat media, alebo sa mi tieto dve organizacie ozvu. Pytala som sa na to aj mailom na AUS, ale na to mi este neodpovedali.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

thelma!
Ci bude komisia odpovedat kazdemu co jej podal podnet to ti zarucit neviem, ako statny organ by to mala urobit minimalne do 30 dni. AUS aspon strucne odpoveda mailom, ze sustreduje ziadosti poskodenych aby potom tiez oslovila hromadne komisiu.

matsim!

Ja som uplne v rovnakej pozicii ako ty. Co som urobil? Posielam podnet na konanie pre ,, Komisiu na posudzovanie spotrebitelskych zmluv,, Ministerstva spravodlivosti v Bratislave a sucasne som tiez napisal mail na spotrebitelsku organizaciu ,, Asociaciu uzivatelov sluzieb,, v Banskej Bystrici.
0 0
slavka11 slavka11

slavka11 je offline (nepripojený) slavka11

Ja som tiež jednou z podvedených a už dlhší čas čítam vaše maily.Dnes je článok o poisťovni a jej praktikách v novinách Sme.Našla so v novom Trende článok o tom ako komisia na posudzovania spotrebiteľských zmlúv dala podnet nejakej organizácii na ochranu spotrebiteľov na stíhanie spoločnosti Pohotovosť , ktorá ľuďom ponúka pôžičky , že má v zmluvách neprijateľné podmienky a tiež pri súdení sa s klientom si sama spoločnosť vyberá právnikov.Je to niečo podobné ako toto s Rapidom.Verím , že sa to nejako pohne.Ja stále pokračujem v platení poistného,neviem či robím dobre , ale to v tomto štáte nevie hádam nikto.
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

slavka11!

To poistenie tiez platim v povodnej sume a neviem ci robim dobre. Ako pises v tomto state to nevie nikto.

Nieco som nasiel na inete :

http://ekonomika.sme.sk/c/4373543/po...oplatkami.html

http://www.etrend.sk/osobne-financie...na/162970.html

http://www.etrend.sk/osobne-financie...ju/134828.html


Ked som pozorne cital tie clanky, tak v jednom sa pise, ze poistovna ma uzatvorenych 160 000 zmluv a z nich iba 3% tvori pre nich problemove poistenie UDP-K, co je 4800 zmluv. Na slovenske pomery podvedenych ako jedno mensie mestecko.
Naposledy upravil jarecko : 01.04.09 at 09:43
0 0
jarecko jarecko

jarecko je offline (nepripojený) jarecko

Z jedeho listu trocha:

Komisia funguje od decembra minulého roka. Jej členmi sú zástupcovia ministerstva spravodlivosti, hospodárstva a financií a SOI. Právomoci komisie nie sú veľké. Nemôže ukladať pokuty ani začať súdne konanie, no z vlastnej iniciatívy alebo z podnetu spotrebiteľov hodnotí súlad všeobecných zmluvných podmienok s legislatívou.
Ak väčšina členov označí niektorú podmienku za neprimeranú, podáva komisia podnet. "Je vecou združenia na ochranu spotrebiteľov, aby zvážilo, či ide o neprimeranosť a jediným oprávneným na rozhodnutie o neprijateľnej zmluvnej podmienke je súd," spresňuje M. Jurči. No nie je jasné, ktoré zo šiestich združení, ktoré ministerstvo oslovuje, má žalobu podať, podotýka za Združenie slovenských spotrebiteľov M. Tulák. Stanovisko, ktoré dostal z ministerstva, znelo, že je dobre, keď tak urobia viaceré, aspoň sudcovia budú vedieť, že situácia je vážna. Pritom nie všetky združenia spadajú pod rovnaký súd.
Otázne je aj to, či treba najprv firmu s neprimeranými zmluvnými podmienkami vyzvať na nápravu, a až keď ich neodstráni, možno podať žalobu. Alebo sa môžu asociácie a združenia predbiehať, kto sa na súd obráti skôr a bude tak okrem iného svoje meno prezentovať v médiách.

Neviem naco potom je ta komisia, ked nema ziadne pravomoci. Sama spotrebitelska organizacia si moze rozhodnut ci poda zalobu alebo nie. Alebo sud vyzaduje od spotrebitelskej organizacie, aby mala poverenie od komisie?
Naposledy upravil jarecko : 01.04.09 at 10:02
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať