[quote=machinak;746572]Keď sa nad tým teraz zamyslím analyticky, odpovedali mi vlastne na obidve otázky.
1. bola, či je treba vystavovať VPD...odpoveď: Ak doklad splní náležitosti §10, netreba.
Tomuto rozumiem tak, že keď k dokladu z ERP pripnem hociaký dodatok, ktory splní §10, je to OK. I keď neuvedené údaje pripíšem na doklad z ERP, je to tiež OK.
2. otázka: Meno koho stojí v prvom riadku VPD? Odpoveď - doklad musí obsahovať "označenie účastníkov". Keď zoberiem do úvahy PO - tak určite nie je účastníkom konateľ, pokladník alebo hocikto iný. Jednoznačne účastníkom musí byť PO... Pokiaľ vpíšem do VPD meno pokladníka, už doklad nespĺňa náležitosti §10.
Veta o tom, že podnikateľ musí vyhotoviť účtovný doklad bezodkladne chápem v tom zmysle, že pracovníci DRSR tým mysleli "nami vystavené doklady". Pri nákupe tovaru a služieb cez ERP chápem ako účtovný doklad skôr doklad z ERP.[/quote/
K tomu vyššie zvýraznenému: Aj keď pripneš dodatok, ako hovoríš, neurobíš z toho
výdavkový pokladničný doklad. Tento VPD sa tak musí nazývať.
Keď to zoberiem teoreticky. Na kus papiera nalepíš doklad z RP o nákupe.
Musel by si hore napísať - Výdavkový pokladničný doklad č...., dátum,
všetky iniciály vašej firmy, predkontácie, podpisy...
Tak by z toho možno bol VPD, ale v tom nevidím žiadne zjednodušenie.
Veď čo je na tom vlastne zložité - nahrať VPD a vytlačiť z počítača a pripojiť podpisový záznam? Načo to takto komplikovať.
To je môj názor.
Čo sa týka účastníkov, teda príjemcu vyplatenej hotovosti, najlepšie by asi bolo, kedy VPD obsahoval dva údaje:
1. meno osoby, ktorej sa peniaze skutočne vyplatili
2. pre firmu: XY
Ale to je len nápad