bonita
Ked clovek sleduje letecke nestastia v auguste, asi nie je tiez daleko od strachu z lietania. Dnes by to mal Dustin Hoffman z filamu Rain Man asi tazke, ked uz aj jeho spolahliva australska spolocnost Qantas mala v auguste 3 nudzove pristatia. Tesila som sa, ze idem koncom sept. za dcerou do anglicka, ale kedze aj Ryanair mal v nedelu problemy, asi navstevu odsuniem, kym sa cierne dni v letectve neskoncia.
Najdem tu niekoho, kto lietava Ryanairom? Mate tiez skusenosti, ze obcas stoji na letisku aj s ludmi a riesi nejake problemy? Ze takmer pri kazdom lete ma turbulencie? Vie mi niekto povedat ako velmi su turbulencie nebezpecne?
Turbulencie hore nie su vobec nebezpecne, problemom moze byt extremne silny vietor pri pristavani. Ked sa ale vyberie spravny smer pristavania, nemusi to byt problem, ja som uz pristaval aj za vichrice 140 km/h, ktore lamala stromy, prevracala kamiony a strhaval astrechy. Silne turbulencie pocas letu sice uz zranili par ludi, ktori si otrieskali hlavu o plafon, ale spolahlovou ochranou proti tomu je bezpecnostny pas, zapnuty pocas celeho letu, takze netreba mat obavy.
Co sa tyka tech. problemov, uz je to horsie. Je to sice pomerne bezny jav, ale nikdy nevies, ci ide o banalnu poruchu, alebo ci nakonic bude osudna. Problemom je to, ze nam sa zda, ze oni robia pre bezpecnost maximum, (podobne ako lekari, zachranari, pekari, masiari a pod). lebo predsa ide o ludi, ale skutocnost je taka, aerolinky su nicim inym, ako sukromnou spolocnostou, so svojimi ekonomickymi zakonitostami, limitmi a zufalou snahou nedosiahnut stratu, takze bezpecnost je vzdy az na druhom mieste, ci sa nam to paci alebo nie.