všetko je iba o ľudoch. My mame tiež uver z TB na postupne čerpanie, vystavbu domu. V podstate sme sa potešili, že vybavovanie uveru šlo relativne bez problemov až do druheho čerpania, kedy sa neukazala zla kompetentnosť daneho zamestnanca na pobočke, ktory obhospodaruje cely proces a ma komunikovat s klientom - s nami.
1.Omylom bol nastaveny uver nie na postupne cerpanie, ale tak, ze prve cerpanie na kupu pozemku, ktore prebehlo sa nastavilo ako jeden uver a ten zvysok schvaleny a podpisany v uverovej zmluve ako druhy uver. To znamena, ze ked sme teraz poziadali o dalsiu tranzu, prisli na to, ze system je zle nastaveny. Kym to doriesia, chvilu to potrva
2. Pri dalsom cerpani tranze, kedze sme dom (buduci dom) zdvihli zo zeme tak bola podmienka, urobit geometrak, overit katastrom a cele to zaniest do banky. Ked sme to tak urobili a pytame sa, ci je vsetko v poriadku a netreba nic k ktomu tak sme dostali iba odpoved ze nic ine uz netreba, posle sa to do BA a budeme cakat, ci foto-dokumentacia staci alebo bude aj fyz. obhliadka. OK, ved v pohode akceptovali sme to. Po vyse tyzdni, kedy sa ani poriadne neda dovolat spominanej osobe, ze ako sa veci vyvijaju (a kedze poznam pristup, tak s ponukou ci papiere a podklady su v poriadku, vratane rozpoctu) sme sa dozvedeli, ze nieco sa zbabralo aj pri zmluvach o vklade zaloz. prava uz teda na rozostavanu nehnutelnost, nehovoriac o tom, ze vklad do katastra na zapis rozostavanej nehnutelnosti este neprebehol. Cize odhadom kym sa doriesia zalezitosti, tak to bude trvat min. dalsi tyzden. Stacilo pritom hned ako bol geometricky plan overeny katastrom povedat presny a jasny postup co dalej a co mame urobit, resp. co urobi banka. Odpovede na tieto otazky su len typu...ja neviem...asi to bude stacit takto...a pod.
3. Serioznost zamestnanca je merana aj tym, ze ako komunikuje s klientom. Pretoze si myslim, ze ak zamestnanec povie, ze este dnes sa ozvem, tak hoci nema este konkretne vysledky, resp. postacujuce informacie, zatelefonujem dotycnemu klientovi a poviem mu aby este cakala, ze vec je v rieseni.
Ak sa mu neda nikdy dovolat, pravidlo je velmi dobre ist do banky priamo za nim. Ovsem jeho pracovna doba je od 9-17 a nasa tiez. Aku sancu mam, kazdu chvilu sa trepat cez mesto, resp. ak pracujem mimo mesta zastavit sa za nim v normalnom jeho pracovnom case?
Napriek tomu vsetkemu ked sme sa dali do boja ako mnoho inych ludi, nemam naladu riesit tieto veci s inou bankou. Uz sme tu, tak to dobojujeme. Verim tomu, ze proces postupneho cerpania na rekonstrukciu resp. vystavbu je zdlhavy a komplikovany, pretoze banka sa potrebuje poistit aby sa peniaze nestopili, ale myslim, ze by na to mali byt fundovani ludia, ktori rozumeju problematike od stavebneho zakona az po samotne ocenovanie.
Ano takito ludia su mozno na centrale na to skoleni, ktori to vsetko schvaluju, ale velmi doleziti su aj ti na pobockach, ktori beru peniaze za obchody a vykony. V prvom rade je ich povinnostou sa vyznat v problematike pretoze oni komunikuju s klientom aktivne, nie centrala.
...ach jo....mat takeho zamestnanca, asi by som narobil rychly proces.....