Zavrieť

Porady

Účtovné doklady.

Môže sa niekto so mnou podeliť o svoje skúsenosti, ako uchováva účtovné doklady. Ide mi hlavne o pokladničné doklady z registračných pokladní.
Ako mám uchovávať doklady čitateľné 5 rokov alebo viac, keď už po pár
mesiacoch sa nedajú čítať, tiež cestovné lístky pri cestovných príkazoch.
Uzná voľaká kontrola taký doklad?
Pekný víkend.
Usporiadat
bendži bendži

bendži je offline (nepripojený) bendži

Ani ja sa nestretávam so školeniami, kde by bola úhrada vopred podmienkou. A práve aby som mala doklad, väčšinou platím v hotovosti. No sú školiace spoločnosti, ktoré ti dajú faktúru, väčšinou to máš uvedené už na pozvánke...
0 0
uko uko

uko je offline (nepripojený) uko

antakaK, nehnevaj sa, ale dala si otázku mimo témy... k tomu prefocovaniu dokladov: jedna účtovníčka má teóriu, že za ten bloček vlastne tak trochu zodpovedá aj ten kto vyrobil pokladňu, ktorou sa takéto bločky vystavujú. táto pokladňa musí mať certifikát a nech si za kvalitu bločkou naháňajú toho, kto výrobcovi ten certifikát dal. keďže si neviem predstaviť ako toto vysvetľujem kontrole, prikláňam sa k prefocovaniu a idem fotiť celú našu knihu pokladne lebo aj my vystavujeme také bločky
0 0
AntekaK AntekaK

AntekaK je offline (nepripojený) AntekaK

uko
antakaK, nehnevaj sa, ale dala si otázku mimo témy... k tomu prefocovaniu dokladov: jedna účtovníčka má teóriu, že za ten bloček vlastne tak trochu zodpovedá aj ten kto vyrobil pokladňu, ktorou sa takéto bločky vystavujú. táto pokladňa musí mať certifikát a nech si za kvalitu bločkou naháňajú toho, kto výrobcovi ten certifikát dal. keďže si neviem predstaviť ako toto vysvetľujem kontrole, prikláňam sa k prefocovaniu a idem fotiť celú našu knihu pokladne lebo aj my vystavujeme také bločky
Ospravedlňujem sa, v prvom momente ma napadlo, že potrebuje poradiť ohľadom dokladov, tak som si zadala hľadať účtovné doklady a preto som otázku napísala tu. Prepáčte mi to.
0 0
IvanaK IvanaK

IvanaK je offline (nepripojený) IvanaK

Možno trosku neobvyklá rada: ak knihu s blockami ulozite do chladnicky, tak text nevybledne - mam to odskusane:-)
0 0
AntekaK AntekaK

AntekaK je offline (nepripojený) AntekaK

No to by musela byť veľká chladnička.
0 0
uko uko

uko je offline (nepripojený) uko

IvanaK
Možno trosku neobvyklá rada: ak knihu s blockami ulozite do chladnicky, tak text nevybledne - mam to odskusane:-)
príde kontrola a povie, že chce vidieť knihu pokladane. a ja im poviem: "Prepáčte, musím zájsť do chladničky" donesiem ju takú napáchnutú všetkým, čo vnej máme..... ale vážne, díky za radu. to je aj dobrý typ na chladničku ako ďaší daňový náklad.
0 0
IvanaK IvanaK

IvanaK je offline (nepripojený) IvanaK

skuste to dat do hrantikov na zeleninu, tam to je od vsetkych pachov aspon trosku izolovane:-) vy si myslite, ze si robim srandu, ale ono to fakt funguje, termopapier v chlade nevybledne...
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Já teraz nesrandujem ale aké obdobie to tam treba mať / koľko rokov/???Si predstav , že koľko sa musia také doklady archivovať ? Alebo to stačí jednorazovo zmraziť ?
0 0
Paula Paula

Paula je offline (nepripojený) Paula

Ďakujem za vylepšenie nálady.
0367.gif  
0 0
IvanaK IvanaK

IvanaK je offline (nepripojený) IvanaK

toto je asi riesenie pre mensie firmy, ktore maju takych blockov menej,pre velke firmy by boli mozno riesenim pivnicne tmave priestory.
0 0
Bubika Bubika

Bubika je offline (nepripojený) Bubika

Paula
Ďakujem za vylepšenie nálady.
tiez som sa fajne pobavila, i ked nam pri takej kontrole z prislusneho uradu veselo iste nebude.....tiez fotime a original si aj tak robi co chce....len bledne a bledne...je fakt, ze to aj tak potom nie je s cim porovnat.....
0 0
anna 07 anna 07

anna 07 je offline (nepripojený) anna 07

Dobry den,
som zacinajuca uctovnicka, mam sice OA, ale este som to nikdy nerobila a iste viete, ze skola a prax-to je uplne nieco ine. Takze ked som sa dostala do firmy nasla som len kopu blockov a faktur a zmluv a pod. chcela by som radu a vlastne taky navod ak by bol niekto ochotny ako ma vyzerat spravne ulozenie dokladov (napr. v jednej zlozke budu vsetky pokladnicne doklady-PPD a zaroven nas VPD?, v druhej vsetky odoslane fa, v dalsej vsetky prijate fa zaradom podla datumov - alebo sa to ma este clenit nejako inak ? a dodacie listy mozu, alebo musia ostat pripnute k tym fakturam? a bude 1 zlozka kde budu vsetky bankove vypisy-a ma tam byt pri nich este nieco?.........

Prosim keby mi niekto napisal ako to vyzera u neho kolko akyc zloziek ma a co vsetko ma byt s takej zlozke(moze byt v jednej cely rok, alebo sa to cleni podla mesiacov....?)

velmi dakujem uz vopred
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
anna 07
Dobry den,
som zacinajuca uctovnicka, mam sice OA, ale este som to nikdy nerobila a iste viete, ze skola a prax-to je uplne nieco ine. Takze ked som sa dostala do firmy nasla som len kopu blockov a faktur a zmluv a pod. chcela by som radu a vlastne taky navod ak by bol niekto ochotny ako ma vyzerat spravne ulozenie dokladov (napr. v jednej zlozke budu vsetky pokladnicne doklady-PPD a zaroven nas VPD?, v druhej vsetky odoslane fa, v dalsej vsetky prijate fa zaradom podla datumov - alebo sa to ma este clenit nejako inak ? a dodacie listy mozu, alebo musia ostat pripnute k tym fakturam? a bude 1 zlozka kde budu vsetky bankove vypisy-a ma tam byt pri nich este nieco?.........

Prosim keby mi niekto napisal ako to vyzera u neho kolko akyc zloziek ma a co vsetko ma byt s takej zlozke(moze byt v jednej cely rok, alebo sa to cleni podla mesiacov....?)

velmi dakujem uz vopred
Spôsob uloženia dokladov je prispôsobovaný rozsahu agendy, interným zvyklostiam osôb zapojených do obehu dokladov a potrebám účtovnej jednotky. Záleží aj na tom, koľko osôb sa na spomínanom obehu zúčastňuje. Napríklad, ak je samostatne spracovávaná agenda odbytu, spravidla za ňu zodpovedajú iné osoby ako účtovníčka a to najmä v prípade automatizovaného prepojenia operatívnej účtovnej evidencie. Pre začiatok doporučujem nasledovné:
1) doklady zaraďovať do zložiek (rýchloviazačov, šanónov a pod.) podľa interne pridelených čísel vzostupne,
2) doklady zaraďovať vecne vytriedené, t.j. samostatne:
- pokladňa,
- banka,
- došlé faktúry,
- odoslané faktúry,
- interné doklady.
3) založiť samostatnú zložku na sledovanie zmluvných vzťahov, t.j. samostatne zakladať zmluvy v členení na prijaté a uskutočnené dodávky.
4) založiť samostatné zložky na operatívne evidencie: majetok, sklad, mzdy a odvody a pod.

Účtovné prípady je potrebné dokumentovať. V prípade, že si v systéme obehu a evidencie dokladov zavediete samostatný systém na sledovanie dodacích listov, môžu byť založené samostatne. Záleží od rozsahu. Stretávam sa však aj s pripínaním DL k faktúram, nakoľko tieto dokumentujú fakturované výkony - najmä v menších agendách. Rovnako prípadne skladové výdajky, či príjemky ... Je to na rozhodnutí účtovnej jednotky. Doporučujem však spracovať systém interných postupov vopred. Keď si nadefinujete základné požiadavky na evidenciu, ujasnia sa vám aj postupy, ktoré budete dodržiavať pri zakladaní účtovných dokladov.

A čo sa týka pokladničných dokladov. Samostatné zakladanie príjmov a výdajov doporučujem v prípade, že ich máte samostatne číslované. Ak číslujete pokladničné doklady vzostupne bez triedenia na príjem a výdaj, doporučujem zakladanie chronologicky v číselnom rade.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
anna 07
...chcela by som radu a vlastne taky navod ak by bol niekto ochotny ako ma vyzerat spravne ulozenie dokladov
Menšie evidencie je možné zakladať do jedného šanónu. Vhodné je zreteľne oddeliť agendy (pokladňa, banka, VF, DF, interné doklady) podľa vecnej príslušnosti.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
anna 07
Prosim keby mi niekto napisal ako to vyzera u neho kolko akyc zloziek ma a co vsetko ma byt s takej zlozke(moze byt v jednej cely rok, alebo sa to cleni podla mesiacov....?)
Je možné zakladať do zložky celý rok. Zreteľné oddelenie podľa mesiacov nie je nevyhnutné, ak však vyplynie táto potreba z interných požiadaviek (napr. za účelom kontroly, pre zaistenie prehľadnosti a pod.), je možné ju zaviesť. Opäť to závisí aj od rozsahu účtovníctva. Agendu DPH je potrebné viesť vždy podľa zdaňovacieho obdobia platiteľa.
0 0
anna 07 anna 07

anna 07 je offline (nepripojený) anna 07

Naozaj Vam vsetkym dakujem za vycerpavajuce odpovede, pomohli mi. este raz dakujem
0 0
sara-ke sara-ke

sara-ke je offline (nepripojený) sara-ke

prosim vas kde a ako sa maju ukladat (k comu) prikazy na uhradu z banky a tie doklady z banky - prijemna ucet, alebo doklady z banky -vyber z uctu? ma to byt v zlozke kde su vypisy z banky? a aj tie vypisu su v samostatnej zlozke nic ine pri nich nie je? ako to ma byt spravne ulozene????? dik a aj nejako cislovane? alebo len podla datumu?

dik
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

sara-ke
prosim vas kde a ako sa maju ukladat (k comu) prikazy na uhradu z banky a tie doklady z banky - prijemna ucet, alebo doklady z banky -vyber z uctu? ma to byt v zlozke kde su vypisy z banky? a aj tie vypisu su v samostatnej zlozke nic ine pri nich nie je? ako to ma byt spravne ulozene????? dik a aj nejako cislovane? alebo len podla datumu?
dik
Žiadnym predpisom nie je určený postup.
Príkazy na úhradu si prilož k výpisu z účtu (ale môžeš si ich zakladať aj osobitne v časovom slede).
Doklady o výbere hotovosti alebo vklade si založ k pokladničnému dokladu (ale tiež môžu zostať pri bankovom výpise).
Je to na tebe ako sa rozhodeš, ako to firme vyhovuje, len dôležité je aby sa rovnako robilo celý účtovný rok.
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať