Ajuška
![MimoTemy](https://www.porada.sk/images/smilies/mimotemy.gif)
...to bolo bez ataku (odomňa)... Pôvodný dotaz - ako zaúčtujem sa zmenil - ako zaevidujem...
![Stick Out Tongue](https://www.porada.sk/images/smilies/tongue.gif)
... a už sa lepšie chápeme...
Ak vychádzam z Tvojho zadania, že je to doklad o kúpe materiálu od nepodnikateľa, zaevidovala by som ho do záväzkov (omega Ti inú možnosť nedá než ju zaradiť medzi došlé faktúry a priradiť jej číslo z tohto radu - v skutočnosti Ti vlastne aj nahrádza faktúru)... a účtuješ o nej všetko tak, ako o DF...
No neviem, kto drží kúpno-predajné, nájomné a podobné iné zmluvy spolu pokope v šanóne s došlými faktúrami. Ja teda nie. Zmluvy majú svoje vlastné "škatuľky" a nazývať ich faktúrami mi príde čudné.
Ja všetky zmluvy účtujem cez interné doklady. V rámci radu ID som si urobila podskupiny: Interné doklady - záväzky (zmluvné, daňové, legislatívne), Interné doklady - pohľadávky (tam sú hlavne pohľadávky voči poisťovniam), Interné doklady - cestovné vyúčtovania, ID - strediskové, ID - majetok, ID - časové rozlíšenie. Ty si urob podľa svojho uváženia.
To, že zmluvy neúčtuješ cez rad DF má svoje opodstatnenie pri tvorbe vzorov. Rad došlých faktúr sa bude odvolávať na účet 321 a tam sa zmluvy neúčtujú. Takže, ak si utvoríš rad Interných dokladov na záväzkové zmluvy, tejto skupine priradíš účet 325 a na ten sa ti potom budú odvolávať aj všetky vytvorené vzory účtovania, ktoré si následne môžeš vytvoriť. A účtovať už potom bude jedna radosť.
To, že ti OMEGA nedá inú možnosť než zaradiť zmluvu medzi faktúry je scestné tvrdenie. Vôbec to nie je pravda. Myslím, že toto nemôže povedať človek, ktorý s týmto programom vie pracovať. Prepáč.