Zavrieť

Porady

Idea: Promo hudby

Už mi pomaly začína vadiť, že každý len niečo chce a nikto ničím neprispieva, no nečudujem sa.

Pri počúvani jednej novej pesničky, ktorá sa o pár týždňov stane hitom číslo jedna vo všetkých hitparádach sveta, mi napadla jedna myšlienka, ktorá by sa dala označiť aj podnikateľským nápadom. A rád by som sa o ňu podelil s ostatnými, aby sme ju mohli rozdiskutovať.

Myšlienka pozostáva z proma (prezentácie) nových albumov, singlov (pesničiek) na otvorenom priestranstve, v mestách, medzi ľuďmi.

Každý z nás už videl reklamu typu auto s ampliónom, ktorý hlása niečo nezrozumiteľne. Gro tohto nápadu nebolo zlé, no pár detailov z toho spravilo absolútnu sprostosť. Dajte si to do súvisu s automobilovým - audio - tunningom.

Výsledok by mohol vyzerať tak, že zvukovo-upravené auto o väčších rozmeroch sa vydá do ulíc veľkých miest. Polepené názvom speváka/speváčky/skupiny, prípadne konkrétnou pesničkou, sa bude premávať po meste medzi ľudmi. Aby to bolo zaujímavejšie, agentúra prevádzkujúca takúto formu propagácie, by si vybavila aj povolenia na vstup do peších zón mesta a zvýšenie maximálnej hladiny hluku (pozn.: tá by bola uplatnená v lokalitách, v ktorých by boli poslucháči ďaleko). Aby to bolo ešte zaujímavejšie, speváčka by mohla trčať zo strešného okna a mávať naokolo .

Celú zaujímavosť môže pokaziť to, že pesnička sa ľuďom páčiť nebude. Ale vyhovieť všetkým sa aj tak nedá .

Ide však o jeden fakt, ktorý si neuvedomuje veľa ľudí, a to asociatívnosť hudby so zážitkami alebo situáciami. Preto je pravdepodobné, že okolostojaci budú považovať také niečo skôr za spestrenie dňa ako za "obťažovanie".

Aký je váš názor? Funguje niečo podobné?
Usporiadat
rickman rickman

rickman je offline (nepripojený) rickman

Braňo Pozri príspevok
K meritu veci : Pýtaš sa, že či by to išlo. Myslím, že ako forma propagácie možno, ale na Slovensku je rozšírený jav, že ak sa Ti páči nejaký interpret, tak si ho stiahneš v mp3 z nejakého fóra cez rapidshare a nie, že by si si kúpil jeho originálne cd a tým ho podporil. To je podstatné pre to, aby to fungovalo. Reklama sa nezaobíde bez príjmov z predaja. Zároveň chcem poznamenať, že najpredávanejšie LP platne za komunizmu (aj domácich interpretov) sa predávali v nákladoch 1,2 milióna, slabšie rádovo v stotisícoch. To neboli PC, internet, kopírovanie cd a podobne. Dnes sa považuje 20 tisíc predaných cd za veľký úspech. 10 tisíc predaných cd pokrýva náklady na vydanie nosiča (štúdio, zvukár, producent, promo reklama, reklama v rádiu a pod.)
Nepytam sa, ci by to slo.
No postup, ktory popisujes, je skutocne taky. Cim je nieco popularnejsie, tym lahsie to na internete najdes a aj stiahnes. Ale nemyslim si, ze je to len pripad Slovenska. Aj tu sa najdu ludia, ktori si hudbu kupuju. No samotna idea je na Slovensko a aj ine krajiny viac-menej neaplikovatelna (aj preto som ju zacal rozoberat ). Mozno by bola vynimkou nadnarodna spolocnost, do ktorej identity patri aj nejaka piesen, ktoru ma vacsina ludi v asociacii so spolocnostou.
0 0
rickman rickman

rickman je offline (nepripojený) rickman

charonme Pozri príspevok
Toto podla mna suvisi s tym, ze dnes je ovela vacsia nadprodukcia s ovela nizsou priemernou kvalitou a s tym suvisiace aj omnoho vacsie naklady na reklamu.
.
K teme: nedavno bolo take promo, ze na niektorych zastavkach bol zabudovany reprak a hral (nie prilis hlasno) tu skladbu a myslim ze sa dala aj stiahnut do mobilu/pda cez bluetooth.
Bluetooth vam davaju v Bratislave aj do prostriedkov MHD, nie? Tiez uvidime, co z toho nakoniec bude.
0 0
kofy kofy

kofy je offline (nepripojený) kofy

rickman Pozri príspevok
Vaznej teme tsss
Ako som spominal, nemal som do coho pichnut, tak som pichol do klavesnice s cielom, ze z takehoto niecoho (hulakajuci kus oblepeneho srotu) vytvorime spolocne genialnu myslienku . No tie korculiarky som zatial nevidel este nikde.
U nas som korculiarky (alebo tanecnicky alebo cyklistky...) este nezaregistroval. Ale nieco na tento styl funguje v zahranici - skupina ludi sa napr. oblecie do handier jednej znacky a prechadza sa po ulici -tzv. crowd marketing. Verte mi, ze cokolvek tu zaznie, nie je nova myslienka. Len na SVK nie je vobec alebo minimalne zrealizovana. Setko uz bolo vymyslene ;-) Preto blahoslaveni ti, ktori napad uvedu do zivota..
0 0
kofy kofy

kofy je offline (nepripojený) kofy

Ja si praveze viem predstavit, ze by takato froma proma fungovala. A ano, u nas. Ja sam ficim na Rapidshare nejaky ten rok, no to ma este neodradilo kupit si Vecov origos album Funkcny veteran. Kupil som ho hlavne kvoli obalu, fakt unikatny skvost ;-) Navyse, mat dneska original album je nieco prijemneho a exkluzivneho - paradoxne, vdaka internetu to opat ziskava na sile. Skupina No gravity zase vyhrala nejaku kreativnu sutaz so svojim albumom - bol predavany v takej klietke a na CD bola aplikovana termo potlac. Grafika CD sa tak objavila az po vybrati z mechaniky. Proste kto da dostatocnu pridanu hodnotu, preda sa. Proste treba zabudnut na cliche a byt nadpriemerny. Nie je skvele ked je skvla forma, aj obsah. Teda, ked je skvela hudba, aj obal hmm? ;-)
0 0
charonme charonme

charonme je offline (nepripojený) charonme

existuje aj taky nazor, ze samotne vydavanie cdciek by malo byt len promo ku koncertom/live actom a niektore kapely tak asi aj funguju
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať