V PZ máme základné mzdy "približne" podľa charakteru náročnosti a zodpovednosti. To sú tie násobky. Resp. ak v mzdovom liste nebola "Dohoda o hmotnej zodpovednosti" tak bola správna aj výška 6 500.-Sk. My to máme "trocha" domotané.Zatiaľ sa v tom viac-menej nik nešprtal. Prihlásený sme ako jednosmenka. Čo zasa inšpekcia hneď poznamenala, že mame prevádzkovú dobu /reštaurácia/ od 7,00 - 22,00. No a včuľ vymysli smennosť. Nadčasy nemáme zakotvené v zmluve tie vyplinuli z dochádzky. Poniektorým som vyplácala nadčasy /to sú tie oficiálne a neoficiálne výplaty/. Tak to bolo OK. V podstate mi zobrali celkový nadčas za mesiac. Keby to mali počítať na týždeň tak by sa nedopočítali. Jedna vec je teoria a jedna prax. Mame sice dosť zamestnancov ale keby som mala urobiť harmonogram pri dodržaní 11 hod/deň a ďalší deň musí mať zamestnanec voľno, tak mi vyšlo, že kuchárku by musela robiť aj učtovníčka a pomocnú silu niekto z vedenia.
Čo sa týka evidencie dochádzky dohodárov, tak treba viesť iba študentov. Dohoda musí byť podpísaná "deň vopred" presne ako prihláška na SP. A lepšie je vypísať ju napr.na 3 mesiace lebo potom musite 1.odhlásiť starú ale už 31. v predošlom mesiaci prihlásiť novú. Dohodárom stravu nemusíte poskytovať. A to kopirovanie ? Na jednej strane mi to aj vyhovovalo lebo sme nesedeli v kancli. Takže mi povedali, že prineste A,B,C,D a ja som im priniesla B a D. A niečo som popri tom kopirovaní aj stihla podopisovať. Popis práce musí byť stručne uvedený. Napr.vodič-pracuje na pokyn zodp.vedúceho,prevaže,zasobuje, je dispozícii napr.učtovníčke,stará sa o auto. Musi to byť uvedené stručne aj napriek tomu, že ma pracovník pracovnú náplň.A ešte vyplatný termín - napr.do 30.dňa kal.mesiaca nasledujúceho po mesiaci za ktorý vznikol nárok ak nie je určený výplatný termín, základná výmera dovolenky,výpovedná doba,že je 2 mesiace pre obe strany. Zatiaľ toľlko,zápis ešte nemám.Tak dúfam, že Vám to aspoň trocha pomôže.