Zavrieť

Porady

materská 2009

Dobrý deň,
kedže plánujem mař dieťatko, hoci som si prečítala všetky príspevky o materskej dovolenke, aké som len našla na porade aj tak neviem či mám úplne jasno vo všetkom. Takže: Od 16.1.2006 som SZČO. Od 16.1.2006 - 30.06.2007 som si platila DNP z minimálnej mzdy, od 0d 1.07.2007 som povinne nemocensky poistená z minimálnej mzdy. Ak plánujem ísť na materskú v 09-10/2009 a chcem dostávať najvyššiu možnú materskú, treba aby som už teraz k 1.11.2008 si začala platiť aj DNP z najvyššieho vymeriavacieho základu? A ešte by som chcela vedieť, ak nezruším živnosť - mám obchodík s jednou predavačkou, teda bola by som SZČO na materskej, či aj počas MD musím platiť povinné odvody do ZP a SP?

Prosím pozrite si niekto moj príspevok a usmernite ma.
Ďakujem
Usporiadat
brčko brčko

brčko je offline (nepripojený) brčko

slavina Pozri príspevok
A dá sa teraz zrušiť DNP, keď som ho menila od 1.1.2009? podla mna áno, no nie som odborník. treba sa ešte poradiť a skúsiť Keby som našla nejakého zamestnávateľa, ktorý by bol ochotný zamestnať ma na max. VZ, ako mám postupovať? Stačí sa zamestnať dakedy v júli alebo už aj teraz by sa to dalo. bud môžeš pred nástupom na MD alebo napr. hned po ukončení tohto zamestnania (aby sa to zbytočne nekomplikovalo s odvodmi) To je to, že ja som s tými odmenami už v decembri vôbec nepočítala, lebo prišli až na konci decembra.
.
0 0
MaxMan MaxMan

MaxMan je offline (nepripojený) MaxMan

brčko ďakujem za rady ohľadom DNP počas RD. Konečne mám v tom jasnejšie. Už len jedna otázka: stačí teda v SP zmeniť VZ alebo treba toto DNP ukončiť a založiť nové?
0 0
Katy a R Katy a R

Katy a R je offline (nepripojený) Katy a R

MaxMan Pozri príspevok
brčko: áno, máš pravdu, že choroby sa neplánujú. Ale ako môže nezamestnaná matka na RD čerpať PN a OČR? Toto zatiaľ nechápem. Alebo je to tak, že v prípade PN je plátcom sociálna poisťovňa?
... tak isto, ako zamestnaná ... keď ochorie, alebo jej ochorie dieťa...