Zavrieť

Porady

Elektoinštalácia avodoinštalacia v novostavbe

Ahojte Poradáci.
Som absolútný laik a učím sa na našej novostavbe. V týchto dňoch pracujú na našej novostavbe (byt) elektrikár a vodár. Môžete mi prosím napísať postup ako sa realizujú tieto práce? Viem, že elektricke káble aj s krabicami sa dávaju na holú stenu a vodovodné rúrky tiež. Staviteľ nám povedal, že na podlahu pôjde ešte poter asi 10 cm. Je v poriadku hrúbka?
Ďakujem za odpovede.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Adkah je offline (nepripojený) Adkah

    Adkah
    Braňo Pozri príspevok
    a akú hrúbku máš v projekte?
    V projekte je 10 cm. Ale mňa zaujímalo, že či sa dáva aj hrubšia alebo tenšia ako máme v projekte. Alebo podľa čoho sa to určuje.

    Adkah je offline (nepripojený) Adkah

    Adkah
    Elektriku už máme hotovú. Voda sa dokončuje. Ešte sa dokončuje plyn a vykurovanie.
    A tu mám jednu otázku. Ako sa rieši vykurovanie plynom, pokiaľ nie je vyriešené tzv. "stúpačkou"? Nám dávajú do bytu plynové rúry vedú cca 15 cm pod stropom zabudované v stene. Máme samostatné vykurovanie prietokovým plynovým kotlom. Zdá sa mi to zvláštne, preto chcem Všetkých poraďákov poprosiť ako to je, podľa najnovších pravidiel, noriem? Ako to je v praxi? A ešte čo znamená kombinované vykurovanie?

    Pozn. Prosím, nepíšte mi že si to mám pozrieť v projekte, pretože ten nemám.