Zavrieť

Porady

Pokladničné bločky budú musieť vydávať aj údržbári či účtovníci

Ministerstvo financií tuší, že mnohí podnikatelia sa vyhýbajú vydávaniu daňových dokladov za platby v hotovosti. Bez prieskumov, koľkým podvodom zabránia, a analýz, aké výsledky navrhované opatrenia prinesú, prišli s pomerne radikálnym riešením.

Stanovilo nové technické požiadavky, pre ktoré si bude časť podnikateľov musieť kúpiť nový model. A zavarilo aj živnostníkom.
Ruší im možnosť prijímať hotovosť bez toho, aby vlastnili pokladnicu. Inými slovami, prikazuje ju kúpiť aj tým, ktorí ju doteraz nepotrebovali – ak chcú hotovosť prijímať naďalej.

Povinnosť sa týka všetkých živnostníkov. Navyše, pre nové technické požiadavky budú musieť meniť a upravovať pokladnice aj obchodníci.

Zdroj: http://www.etrend.sk/podnikanie/riad...ic/149527.html
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Laco.SK Laco.SK

Laco.SK je offline (nepripojený) Laco.SK

No pekná je tu debata ...

Ja by som sa chcel opýtať, lebo mi nie je jasné, ako budem účtovať dva doklady.

Som platcom DPH. Ak vystavím faktúru s DPH a následne sa klient rozhodne, že mi ju uhradí v hotovosti, tak budem musieť to prehnať cez ERP. Takže vystavím znova doklad, kde bude opäť DPH. Takže sa mi to zdupľuje v knihe DPH. Mám v tom trocha chaos, ako to mám spraviť ...

A ešte jedna vec, ak budem príjmať iba časť platby ( predaj tovaru na splátky a príjmam v hotovosti ina 1 splátku/akontáciu, ostatné mi príde a účet ), aj toto budem dávať cez ERP ???
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
úhrada faktúry cez ERP = režim 0% DPH
všetky úhrady v hotovosti pôjdu cez ERP (ak je povinnosť)
2 0
Laco.SK Laco.SK

Laco.SK je offline (nepripojený) Laco.SK

ekopo Pozri príspevok
úhrada faktúry cez ERP = režim 0% DPH
všetky úhrady v hotovosti pôjdu cez ERP (ak je povinnosť)
Neviem či je to presne tak ako píšeš, pretože podľa zákona 289/2008 o používaní ERP, pokladničný doklad musí obsahovať :

§ 8
Pokladničný doklad
(1) Podnikateľ je povinný po zaevidovaní tržby v elektronickej
registračnej pokladnici bez zbytočného odkladu
vydať kupujúcemu pokladničný doklad. Pokladničný
doklad obsahuje najmenej tieto údaje:
a) daňový kód elektronickej registračnej pokladnice,
b) daňové identifikačné číslo, ak podnikateľ nie je platiteľom
dane z pridanej hodnoty,
c) identifikačné číslo pre daň z pridanej hodnoty, ak
podnikateľ je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
d) ochranný znak,
e) poradové číslo pokladničného dokladu od poslednej
dennej uzávierky,
f) dátum a čas vyhotovenia pokladničného dokladu,
g) označenie tovaru alebo označenie služby, množstvo
tovaru alebo rozsah služby a priradenie sadzby dane
z pridanej hodnoty,
h) cenu tovaru alebo cenu služby,
i) obchodné meno, sídlo alebo miesto podnikania podnikateľa
a predajnémiesto, ak je odlišné od sídla alebo
miesta podnikania,
j) základ dane z pridanej hodnoty, ak podnikateľ je
platiteľom dane z pridanej hodnoty v členení podľa
sadzieb,
k) sadzbu dane z pridanej hodnoty alebo údaj o oslobodení
od dane z pridanej hodnoty, ak podnikateľ je
platiteľom dane z pridanej hodnoty v členení podľa
sadzieb,
l) výšku dane z pridanej hodnoty spolu, ak podnikateľ

je platiteľom dane z pridanej hodnoty v členení podľa
sadzieb,

m) zaokrúhlenie ceny,15)
n) celkovú sumu platenej ceny,
o) ďalšie údaje, ktorých uvedenie vyplýva z osobitného
predpisu.16)

To znamená, že pokiaľ budem dávať doklad o úhrade faktúry, mal by obsahovať DPH a podľa písmena g) aj rozpis položiek ... To znamená, že by mal okopírovať položky a DPH z faktúry, tým pádom to bude duplicitný daňový doklad ...

Ešte k tej druhej otázke, ako to bude, ak príjmem iba časť v hotovosti ??? Napr. predaj na splátky a príjmam akontáciu.

Ďakujem za vysvetlenie
0 0
kacena26 kacena26

kacena26 je offline (nepripojený) kacena26

katka :-)
Som s toho jeleň, sme spol. s r.o., hlavnou činnosťou je stavebníctvo - stavebé práce, sem tam doprava a nájom. vystavujeme Fa a uhradu keď je v hotovosti robím PPD cez pokladňu. od januára 2011 mám povinnosť používať ERP?
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
Laco.SK Pozri príspevok
Neviem či je to presne tak ako píšeš, pretože podľa zákona 289/2008 o používaní ERP, pokladničný doklad musí obsahovať :

§ 8
Pokladničný doklad
(1) Podnikateľ je povinný po zaevidovaní tržby v elektronickej
registračnej pokladnici bez zbytočného odkladu
vydať kupujúcemu pokladničný doklad. Pokladničný
doklad obsahuje najmenej tieto údaje:
a) daňový kód elektronickej registračnej pokladnice,
b) daňové identifikačné číslo, ak podnikateľ nie je platiteľom
dane z pridanej hodnoty,
c) identifikačné číslo pre daň z pridanej hodnoty, ak
podnikateľ je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
d) ochranný znak,
e) poradové číslo pokladničného dokladu od poslednej
dennej uzávierky,
f) dátum a čas vyhotovenia pokladničného dokladu,
g) označenie tovaru alebo označenie služby, množstvo
tovaru alebo rozsah služby a priradenie sadzby dane
z pridanej hodnoty,

h) cenu tovaru alebo cenu služby,
i) obchodné meno, sídlo alebo miesto podnikania podnikateľa
a predajnémiesto, ak je odlišné od sídla alebo
miesta podnikania,
j) základ dane z pridanej hodnoty, ak podnikateľ je
platiteľom dane z pridanej hodnoty v členení podľa
sadzieb,
k) sadzbu dane z pridanej hodnoty alebo údaj o oslobodení
od dane z pridanej hodnoty, ak podnikateľ je
platiteľom dane z pridanej hodnoty v členení podľa
sadzieb,
l) výšku dane z pridanej hodnoty spolu, ak podnikateľ
je platiteľom dane z pridanej hodnoty v členení podľa
sadzieb,

m) zaokrúhlenie ceny,15)
n) celkovú sumu platenej ceny,
o) ďalšie údaje, ktorých uvedenie vyplýva z osobitného
predpisu.16)

To znamená, že pokiaľ budem dávať doklad o úhrade faktúry, mal by obsahovať DPH a podľa písmena g) aj rozpis položiek ... To znamená, že by mal okopírovať položky a DPH z faktúry, tým pádom to bude duplicitný daňový doklad ...

Ešte k tej druhej otázke, ako to bude, ak príjmem iba časť v hotovosti ??? Napr. predaj na splátky a príjmam akontáciu.

Ďakujem za vysvetlenie
V príspevku som vyznačil:
Pokladničný doklad musí obsahovať "najmenej" uvedené položky, čiže si môžem vytvoriť položku, aj s ohľadom na písmeno (g), napr. úhrada faktúry s priradením nulovej sadzby DPH. Režim platí aj pri čiastočných úhradách. Interne je potrebné zabezpečiť párovanie faktúr, čiže je nutná vhodná evidencia (napr. tlačiť kópiu bločku s uvedením odberateľa, čísla VF...)
0 0
yasky yasky

yasky je offline (nepripojený) yasky

Myslím si že so zaúčtovaním takýchto platieb aj tak bude problém. Prvý krát zaúčtujem dennú uzávierku z danej ERP kde sú všetky príjmy spolu. Druhý krát zaúčtujem platbu faktúry v hotovosti so skopírovaným bločkom z ERP ? Predpokladám že aj tak vznikne dvojnásobné navýšenie základu dane.
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

Spomenula som si, že od 1.1.2011 budeme musieť mať pokladňu aj pri platbe faktúry v hotovosti. Tak som začala hľadať, že či nie je niečo nové A ako vidím, asi nie. Zas budú musieť podnikatelia nakúpiť registračné pokladne, nejaké lobistické skupiny sa pekne nabalia a potom to po čase, nakoľko to bude robiť problémy znovu zrušia. Nemali by sa nájsť nejakí zástupcovia podnikateľov, ktorý by túto zmenu v zákone zrušili ešte pred začatím platnosti tejto úpravy? Drobný podnikateľ nezmôže nič, to sa musí presadiť cez niekoho vplyvnejšieho.
0 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

JAJA11 Pozri príspevok
Spomenula som si, že od 1.1.2011 budeme musieť mať pokladňu aj pri platbe faktúry v hotovosti. Tak som začala hľadať, že či nie je niečo nové A ako vidím, asi nie. Zas budú musieť podnikatelia nakúpiť registračné pokladne, nejaké lobistické skupiny sa pekne nabalia a potom to po čase, nakoľko to bude robiť problémy znovu zrušia. Nemali by sa nájsť nejakí zástupcovia podnikateľov, ktorý by túto zmenu v zákone zrušili ešte pred začatím platnosti tejto úpravy? Drobný podnikateľ nezmôže nič, to sa musí presadiť cez niekoho vplyvnejšieho.
Včera som dokonca čítala reklamu jednej nemenovanej spoločnosti, že prerobia RP už teraz so zľavou 50€ / pôvodná cena 150€/, aby ste mali pokoj koncom roku, keď budú upravovať všetci. Takže sa pravdepodobne nič nezmení a lobing zabral
1 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

truch Pozri príspevok
Včera som dokonca čítala reklamu jednej nemenovanej spoločnosti, že prerobia RP už teraz so zľavou 50€ / pôvodná cena 150€/, aby ste mali pokoj koncom roku, keď budú upravovať všetci. Takže sa pravdepodobne nič nezmení a lobing zabral
No a to je tá škoda, že neexistuje lobing za podnikateľov Na tom sa nedá zarobiť, tak to nik nerobí a my platíme. Nemohla by si to dať do volebného programu nejaká strana
0 0
ALEXOLIVER ALEXOLIVER

ALEXOLIVER je offline (nepripojený) ALEXOLIVER

Ahojte chcela by som sa spýtať k používaniu registračnej pokladnice. Sme autoškola, žiakom za výcvik vystavujeme príjmové pokladničné doklady, taktiež faktúry za povinné poučovanie vodičov pre firmy s PPD pri úhrade v hotovosti. Musíme od 1.1.2011 vystavovať bločky z ERP? V zozname služieb na povinnosť ERP služby autoškoly nie sú, ale sú to vlastne pohľadávky. Prečítala som takmer celú tému ale nie je mi to jasné.
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

ALEXOLIVER Pozri príspevok
Ahojte chcela by som sa spýtať k používaniu registračnej pokladnice. Sme autoškola, žiakom za výcvik vystavujeme príjmové pokladničné doklady, taktiež faktúry za povinné poučovanie vodičov pre firmy s PPD pri úhrade v hotovosti. Musíme od 1.1.2011 vystavovať bločky z ERP? V zozname služieb na povinnosť ERP služby autoškoly nie sú, ale sú to vlastne pohľadávky. Prečítala som takmer celú tému ale nie je mi to jasné.
Ja som to pochopila tak, že pre služby nie je zmena a ak nebola povinnosť doteraz mať reg.pokladňu, nemusí ju mať ani po 1.1.2011
0 0
ALEXOLIVER ALEXOLIVER

ALEXOLIVER je offline (nepripojený) ALEXOLIVER

ďakujem za odpoveď, tiež sa mi to tak javí
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

No a čo sa týka úhrad pohľadávok, podľa mňa sa to týka predajcov tovaru a služieb, ktorí sa chceli vyhnúť pokladniam a k všetkým aktivitám vystavovali faktúru a následne už len PPD. Po 1.1.2011 budú si musieť pri platbe v hotovosti zadovážiť ERP A nás sa to týka. Lenže pri 3-4 hotovostných platbách do mesiaca to bude riadne luxusná ERP Alebo takým drobným odberateľom budeme predávať na zálohovú fa, alebi ich pošleme na poštu to zaplatiť šekom. Len to by u nás musela byť tá pošta aj otvorená Neviete niekto o nejakom spôsobe, ako to všetko obísť?
0 0
lienka123123 lienka123123

lienka123123 je offline (nepripojený) lienka123123

Zdravím, prosím je niekde stanovené do akej výšky eur môžem brať hotovosť? ďakujem.
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

lienka123123 Pozri príspevok
Zdravím, prosím je niekde stanovené do akej výšky eur môžem brať hotovosť? ďakujem.
Podľa zákona o DPH nesmie doklad z ERP presiahnuť 1659,70 EUR. Inak musí byť vystavená faktúra. A tam už obmedzenie neexistuje.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
JAJA11 Pozri príspevok
No a čo sa týka úhrad pohľadávok, podľa mňa sa to týka predajcov tovaru a služieb, ktorí sa chceli vyhnúť pokladniam a k všetkým aktivitám vystavovali faktúru a následne už len PPD. Po 1.1.2011 budú si musieť pri platbe v hotovosti zadovážiť ERP A nás sa to týka. Lenže pri 3-4 hotovostných platbách do mesiaca to bude riadne luxusná ERP Alebo takým drobným odberateľom budeme predávať na zálohovú fa, alebi ich pošleme na poštu to zaplatiť šekom. Len to by u nás musela byť tá pošta aj otvorená Neviete niekto o nejakom spôsobe, ako to všetko obísť?
4 hotovostné platby mesačne sa rovná 48 platieb ročne . Tam sa už pokladňa oplatí zakúpiť .Ak nie tak vkladom na BU , alebo riadne vopred uhradiť preddavkovú FA cez banku .Pošta vidím, že neprichádza do úvahy.Iný spôsob neexistuje od 1.1.2011 .

Ak však sa dáte na platby cez banku , treba vopred na to odberateľov upozorniť a zvoliť si nejaký spôsob.
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

Zita5 Pozri príspevok
4 hotovostné platby mesačne sa rovná 48 platieb ročne . Tam sa už pokladňa oplatí zakúpiť .Ak nie tak vkladom na BU , alebo riadne vopred uhradiť preddavkovú FA cez banku .Pošta vidím, že neprichádza do úvahy.Iný spôsob neexistuje od 1.1.2011 .

Ak však sa dáte na platby cez banku , treba vopred na to odberateľov upozorniť a zvoliť si nejaký spôsob.
No ani pri 48 platbách mi to nevychádza výhodné. Keď spočítam zisk z predaja, tak sa mi cena pokladne vráti za 2 až 3 roky. A to nepočítam povinnú údržbu, spotrebný materiál a prácu navyše Dalo by sa povedať, že je lepšie risknúť, že mi to ten človek neuhradí a dať mu to na faktúru
Takže zas výhoda pre tých, čo sa im nechce platiť A to poviem, že ma chytajú jedy pri telefonovaní, keď chcem vymôcť 50 EUR od niekoho, komu som verila, že to hneď zaplatí z účtu. (Akurát nemá peniaze so sebou a volali mu, či by nemohol zobrať kusy, keď ide okolo ) A potom sa človek správa neochotne aj k slušným ľuďom Nik nemá na čele napísané či zaplatí alebo nie
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

ani mne sa tento zákon nepáči. Naozaj málokedy sa stane, že príjmem úhradu za faktúru v hotovosti. možno 6x do roka. A kvôli tomu kupovať pokladňu, naviac, mať starosť s pravidelnými uzavierkami, servismi...

Ja mám pocit, že by sme mali začať pomaly lobovať, aby nový parlament s týmto niečo urobil.
V čechách vôbec nemajú povinné registračky a štát kvôli tomu neskrachoval...
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Ja neviem, ľudia, ale mne sa nejako tento výklad nového zákona nepozdáva. Ak predsa vystavím faktúru, jej vystavením mi vzniká pohľadávka a súčasne v PU aj tržba. Ak mi ju niekto uhradí oproti príjmovému pokladničnému dokladu, tak mi pohľadávka zaniká, ale takouto úhradou FA mi nevzniká tržba.
V JU mi vystavením FA vzniká pohľadávka, nie však tržba. Tržba mi vzniká prijatím platby za danú faktúru a týmto úkonom mi aj zaniká pohľadávka. A je úplne jedno, či príjmem platbu v hotovosti, bezhotovostne prevodom na účet alebo platbou kartou alebo poukážkami...Navyše, ak v JU zaevidujem pohľadávku, do doby, kým nie je uhradená, mi v prípade zrušenia/pozastavenia podnikania živnostníka zvýši daňový základ dane z príjmu za zdaňovacie obdobie, v ktorom dochádza k zrušeniu/prerušeniu podnikania. Takže tak-či tak dôjde skôr, či neskôr k zdaneniu daného reálneho alebo aj potenciálneho príjmu z úhrady danej faktúry.
Ja si skôr myslím, že nový zákon má postihnúť najmä tých podnikateľov, ktorí nemajú povinnosť používať ERP, alebo ju za určitých okolností nemuseli použiť a miesto daňových dokladov vystavených ERP mohli vystavovať paragóny alebo faktúry na hotovosť za priamy predaj tovaru alebo služby za hotovosť. Myslím, že ide najmä o ambulantný predaj, predaj na trhoviskách, podomový predaj a pod. Ambulantný predaj je vlastne všetok predaj tovarov a služieb, ktorý sa vykonáva mimo riadnej prevádzky alebo sídla firmy. Na takýto predaj, ak aj sa používala ERP, väčšinou bývala z tých najlacnejších a najjednoduchších.
A ešte jeden postreh - nemajú náhodou tvorcovia zákona napr. aj vo firme Elcom a podobných svojich ľudí? Rapídne by im totiž zavedením takéhoto zákona mohli narásť zisky! Bez servisného zásahu danej firmy si totiž už ani v prípade drobných potiaží s ERP ani neprd....eme.
Na druhú stranu, je fakt, že v nových pokladniciach sa už nebudú dať zmazávať údaje pred vyhotovením dennej uzávierky, ale napokon, vždy sa nájde spôsob, ako aj tento problém obísť - jednoducho sa bude viacej stornovať.
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Tu je originál znenie nového zákona:
http://www.uctovnictvo.sk/index.php?...302&Itemid=109
4 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať