Zavrieť

Porady

Pokladničné bločky budú musieť vydávať aj údržbári či účtovníci

Ministerstvo financií tuší, že mnohí podnikatelia sa vyhýbajú vydávaniu daňových dokladov za platby v hotovosti. Bez prieskumov, koľkým podvodom zabránia, a analýz, aké výsledky navrhované opatrenia prinesú, prišli s pomerne radikálnym riešením.

Stanovilo nové technické požiadavky, pre ktoré si bude časť podnikateľov musieť kúpiť nový model. A zavarilo aj živnostníkom.
Ruší im možnosť prijímať hotovosť bez toho, aby vlastnili pokladnicu. Inými slovami, prikazuje ju kúpiť aj tým, ktorí ju doteraz nepotrebovali – ak chcú hotovosť prijímať naďalej.

Povinnosť sa týka všetkých živnostníkov. Navyše, pre nové technické požiadavky budú musieť meniť a upravovať pokladnice aj obchodníci.

Zdroj: http://www.etrend.sk/podnikanie/riad...ic/149527.html
Usporiadat
Téma je uzavretá.
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

adinka55 Pozri príspevok
Moj nazor je ten, ze treba zistit ako je certifikovana ta ERP - ci podla starej vyhlasky 55 alebo podla noveho zakona 289.
Ak je podla vyhlasky - myslim si ze ju mozu pouzivat kludne do konca roka 2011 a teda uhradu pohl. neevidovat cez ERP. Ak vsak maju ERP certifikovanu podla zakona 289 tak si myslim ze evidovat uhradu pohl. uz mali evidovat hned od zaciatku cez ERP.
Vychadzam z : http://www.fiskalnepokladnice.sk/ind...&id=9&Itemid=6, z otazky c.11
Vychádzam z toho, že ak niekto povie "stará ERP", tak je certifikovaná podľa starých predpisov...

Ktokokoľvek, kedykoľvek , t.j. aj pred účinnosťou poslednej novely už mal precertifikovanú alebo certifikovanú ERP podľa nového zákona musel podľa neho aj postupovať
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Do 1.3.2009, teda do nadobudnutia účinnosti príslušných paragrafov zákona 289/2008 v zn. n.pr. postupovali všetci podnikatelia, ktorí predávali tovar alebo poskytovali služby vymedzené prílohou Vyhlášky 55/1994 v zn. n.pr. samozrejme v znení tejto Vyhlášky, pričom mali možnosť prijímať hotovosť bez použitia ERP prostredníctvom PPD pri úhrade faktúry /pohľadávky/. Táto úhrada mohla byť prijatá v ten istý deň, ako bola vystavená faktúra.

K 1.3.2009 nadobudli účinnosť príslušné paragrafy zákona 289/2008 v zn. n.pr, ktorý na základe §18 / vyloženého i DRSR a MF/ dával podnikateľom dve možnosti:
1. Používať starú ERP a postupovať podľa starého predpisu, teda Vyhlášky 55, vrátane úhrady pohľadávky prostredníctvom PPD, do 31.12.2010
2. Kúpiť si novú, resp. dať precertifikovať starú -technicky tomu nerozumiem - ale prerobiť starú kasu na takú, ktorá vyhovuje zákonu 289/2008 a postupovať už len podľa tohto predpisu, vrátane úhrady pohľadávky .

Posledná novela všetkým podľa bodu 1 predĺžila túto možnosť do 31.12.2011.
Podľa bodu 2 nezmenila nič, teda s novou kasou idú ďalej podľa nového zákona.
Novým paragrafom 18a táto novela už podnikateľom, ktorým vzniká povinnosť používať ERP po 30.12.2010 už nedáva možnosť vybrať si jednu z alternatív, ale títo musia používať ERP už len podľa zákona 289/2008 so všetkými dôsledkami, teda aj úhradou pohľadávky prostredníctvom ERP.
1 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Hrabala som ako kura v kadečom, ale čo poviete vy o ERP je pre mňa vždy sväté. Može kadekto, kadedke písať, ale Evina je Evina.

-------------------------------------------------------------------
Skúsim daˇť jeden Pr z:
DUPP 13/2010 str. 36, do tlače išlo: 23.8.2010

Ing.Jana Turóciová, Ing. VAléria
JArinkovičová:citát:

Živnostník aj spoločnosť začali podnikať 1.6.2010, dňa 15.6.2010 oba subjekty dodali svojim odberateľom tovar. V podvojnom účtovníctve spoločnosti bola ku dńu 15.6.2010 účtovaná pohľadávka a zároveň i výnos. V jednoduchom účtovníctve u živnostníka bola v knihe pohľadávok účtovaná pohľadávka. Odberateľ spoločnosti zaplatil za tovar v hotovosti 4.7.2010, rovnako živnostníkovi zaplatil jeho odberateľ v rovnaký deň.

Živnostníkovi aj spoločnosti vznikla povinnosť evidovať tržbu ERP dňa 4.7.2010.
-----------------------------------------------------------------

Ako som reagovala na Ivanov príspevok, mala som niekde v pamati zapísané, že som sa s niečím podobným stretla. A tak som to teraz vyhrabala. Ivan dal rok 1.6.2009, toto bolo rok 2010. Vďaka Evina. (od dátumu tlače literatúry sa opať mnoho pomenilo)
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
Dík za názory. Spoločnosť vznikla 1.6.2009. Predávala "tovar" na základe FA. Vyskytli sa občas následne úhrady v hotovosti - riešené cez PPD. Začiatkom roka 2010 zakúpili ERP starú, zahlásili na DU používajú podľa starej vyhlášky...
Ale vieme, že po boji je každý generál........
0 0
adinka55 adinka55

adinka55 je offline (nepripojený) adinka55

Evina, zhrnula si to perfektne. Len stale nechapem preco mi "nemenovana spolocnost " nevedela povedat ako mam zaevidovat uhr. pohladavky cez ich fisk. pokladnu.
A dalsia vec, ktora ma zaujima je:
Mam ERP podla noveho zakona 289. Ak som nahodila fa povedzme 1.11.2010 mam ju v dph za mesiac 11/2010. Uhradu mi odberatel urobi v hotovosti v 12/2010. To si to mam dat do DPH 2x? Vediem PU.
0 0
Ivenka Ivenka

Ivenka je offline (nepripojený) Ivenka

zmena fiskalneho zakona a uhrada fa v hotovosti Včera
12:46 PM

prečo mám pocit, že toto je iné ako to zhrnula Evina v príspevku 643 ?
Evina píše podľa mňa jednoznačne, že ak som doposiaľ nepoužívala RP tak od 1.1.2011 ju musím používať. Kdežto Kejka píše, že ak postupujem podľa vyhlášky tak budem pokračovať FA+PPD do 31.12.2011 ?
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Ivenka Pozri príspevok
zmena fiskalneho zakona a uhrada fa v hotovosti Včera
12:46 PM

prečo mám pocit, že toto je iné ako to zhrnula Evina v príspevku 643 ?
Evina píše podľa mňa jednoznačne, že ak som doposiaľ nepoužívala RP tak od 1.1.2011 ju musím používať. Kdežto Kejka píše, že ak postupujem podľa vyhlášky tak budem pokračovať FA+PPD do 31.12.2011 ?
Asi na 8. stranách sa na rôzne spôsoby, rôzne príklady a rôzne vysvetlenia snažím vysvetliť presne čo píše Kejka.
/píšem tak nejasne ?/

Ja píšem jednoznačne, že používať ERP od 1.1.2011 musí len ten, ktorému tá povinnosť vznikne po prvýkrát. To znamená, nehovorím o tom, že kto ju doteraz nemá a nekúpil. Povinnosť používať ERP mal podnikateľ, ktorý napríklad v roku 2009 poskytoval určité služby, ale nekúúpil si ERP ale úhrady robil prostredníctvom PPD.

Ak si už predtým predávala tovar, resp. poskytovala služby a využívala napr. spôsob úhrady pohľadávky - teda si si nekúpila ERP ale nahrádzala si ju týmto spôsobom, teda konala tak podľa starej vyhlášky, tak tak môžeš až do 31.12.2011.

Prikladám ten Kejkin link lebo si ho dala zle

http://www.porada.sk/t153784-zmena-f...ml#post1591434

Nie je to napríklad úplne jasné aj z tohoto?

evina Pozri príspevok
Do 1.3.2009, teda do nadobudnutia účinnosti príslušných paragrafov zákona 289/2008 v zn. n.pr. postupovali všetci podnikatelia, ktorí predávali tovar alebo poskytovali služby vymedzené prílohou Vyhlášky 55/1994 v zn. n.pr. samozrejme v znení tejto Vyhlášky, pričom mali možnosť prijímať hotovosť bez použitia ERP prostredníctvom PPD pri úhrade faktúry /pohľadávky/. Táto úhrada mohla byť prijatá v ten istý deň, ako bola vystavená faktúra.

K 1.3.2009 nadobudli účinnosť príslušné paragrafy zákona 289/2008 v zn. n.pr, ktorý na základe §18 / vyloženého i DRSR a MF/ dával podnikateľom dve možnosti:
1. Používať starú ERP a postupovať podľa starého predpisu, teda Vyhlášky 55, vrátane úhrady pohľadávky prostredníctvom PPD, do 31.12.2010
2. Kúpiť si novú, resp. dať precertifikovať starú -technicky tomu nerozumiem - ale prerobiť starú kasu na takú, ktorá vyhovuje zákonu 289/2008 a postupovať už len podľa tohto predpisu, vrátane úhrady pohľadávky .

Posledná novela všetkým podľa bodu 1 predĺžila túto možnosť do 31.12.2011.
Podľa bodu 2 nezmenila nič, teda s novou kasou idú ďalej podľa nového zákona.
Novým paragrafom 18a táto novela už podnikateľom, ktorým vzniká povinnosť používať ERP po 30.12.2010 už nedáva možnosť vybrať si jednu z alternatív, ale títo musia používať ERP už len podľa zákona 289/2008 so všetkými dôsledkami, teda aj úhradou pohľadávky prostredníctvom ERP.
Naposledy upravil evina : 15.12.10 at 13:54
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

adinka55 Pozri príspevok
Evina, zhrnula si to perfektne. Len stale nechapem preco mi "nemenovana spolocnost " nevedela povedat ako mam zaevidovat uhr. pohladavky cez ich fisk. pokladnu.
A dalsia vec, ktora ma zaujima je:
Mam ERP podla noveho zakona 289. Ak som nahodila fa povedzme 1.11.2010 mam ju v dph za mesiac 11/2010. Uhradu mi odberatel urobi v hotovosti v 12/2010. To si to mam dat do DPH 2x? Vediem PU.
Toto ja technicky neovládam, videla som aj tu na Porade už príspevky ako, ale určite nie tak, aby tam bola DPH 2x. /úhrada faktúry bude odlíšená/
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

ekopo Pozri príspevok
Dík za názory. Spoločnosť vznikla 1.6.2009. Predávala "tovar" na základe FA. Vyskytli sa občas následne úhrady v hotovosti - riešené cez PPD. Začiatkom roka 2010 zakúpili ERP starú, zahlásili na DU používajú podľa starej vyhlášky...
Ale vieme, že po boji je každý generál........
No v tomto prípade, že tak môžu postupovať do 3
1.12.2011 by som sa ako generál bila ....

Ináč, ako som to už vyššie povedala, muselo by DRSR a MD poprieť svoj výklad a postupovali by sme všetci zle. Pamätáš Ekopo, že my dvaja sme dlho nechceli uveriť tomuto ich tvrdeniu a mysleli si, že všetci, ktorí musia používať ERP musia i hneď evidovať úhradu pohľadávky cez ERP
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
evina Pozri príspevok
Toto ja technicky neovládam, videla som aj tu na Porade už príspevky ako, ale určite nie tak, aby tam bola DPH 2x. /úhrada faktúry bude odlíšená/
musí sa tam zadať iný kód. predstavujem si to podobne ako ked sa rozlišuje platba v hotovosti a platba kartou. Kódy sú úž naprogramované tak, aby evidovali-neevidovali DPH správne.
Samozrejme, ak kód nezadáš správne, tak sa môže stať, že to DPH zaeviduje duplicitne. Podobne sa stáva, že pokladník zabudne zadať kód pre platobnú kartu, ERP potom vykazuje vyššiu hotovosť ako reálne prijal - to však už zväčša rieši následne účtovníčka na základe súpisu prijatých platieb cez PK.
Ak chba nastane pri evidencii hotovosti za faktúru - tak tam už problém bude väčší - dokazovať, že šlo o úhradu faktúry miesto tržby.
0 0
milagros208 milagros208

milagros208 je offline (nepripojený) milagros208

milagros208 Pozri príspevok
Ja by som sa chcela spýtať ako je to u živnostníka, ktorý poskytuje služby spojené so zriaďovaním zabezpečovacích /poplašných/ zariadení a montáží satelitných prijímačoch. Služby poskytuje a fakturuje hlavne firmám, právnickým osobám s platením na účet. Podľa toho čo som čítala, sa na tieto služby nevzťahuje povinnosť mať registračnú pokladňu. Ako je to však ak by chcel nejaký tovar /materiál, ktorý bežne používa pri poskytovaní služieb/ napr. predať fyzickej osobe v hotovosti? Musí mať na to registračnú pokladňu? A ak by poskytol služby a materiál môže fakturovať a prijímať platbu v hotovosti? ďakujem.
..... posúvam..... a ďakujem za odpoveď.
0 0
LUBY LUBY

LUBY je offline (nepripojený) LUBY

konateľka
Milá Evina, vďaka za príspevky ktorými si odpovedala na moje otázky, trafila si klinec po hlavičke, tu je to dnes konečne jednoznačne zo strany DÚ :

http://www.drsr.sk/drsr/slovak/posky...2011_posun.pdf


Pekný deň všetkým
11 0
Dena1 Dena1

Dena1 je offline (nepripojený) Dena1

nevidím tu služby lekárov, takže tí nemusia mať ERP?
som v tom v pomykove, poradte.
Naposledy upravil Dena1 : 26.12.10 at 19:13
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Dena1 Pozri príspevok
nevidím tu služby lekárov, takže tí nemusia mať ERP?
som v tom v pomykove, poradte.
dobre nevidíš, nemusia mať...
0 0
Dena1 Dena1

Dena1 je offline (nepripojený) Dena1

Ďakujem za "kladnú" odpoveď, som rada lebo máme 3 ambulancie a neviem si predstaviť sestričky ako pri cca 50 pacientoch denne ako by ešte aj blokovala doplatky na nadštandard,tie teda naďalej môžu byť na PPD?
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Dena1 Pozri príspevok
Ďakujem za "kladnú" odpoveď, som rada lebo máme 3 ambulancie a neviem si predstaviť sestričky ako pri cca 50 pacientoch denne ako by ešte aj blokovala doplatky na nadštandard,tie teda naďalej môžu byť na PPD?
áno
0 0
nika.sum nika.sum

nika.sum je offline (nepripojený) nika.sum

milagros208 Pozri príspevok
Ja by som sa chcela spýtať ako je to u živnostníka, ktorý poskytuje služby spojené so zriaďovaním zabezpečovacích /poplašných/ zariadení a montáží satelitných prijímačoch. Služby poskytuje a fakturuje hlavne firmám, právnickým osobám s platením na účet. Podľa toho čo som čítala, sa na tieto služby nevzťahuje povinnosť mať registračnú pokladňu. Ako je to však ak by chcel nejaký tovar /materiál, ktorý bežne používa pri poskytovaní služieb/ napr. predať fyzickej osobe v hotovosti? Musí mať na to registračnú pokladňu? A ak by poskytol služby a materiál môže fakturovať a prijímať platbu v hotovosti? ďakujem.
Ak by predaval tovar(material) v hotovosti, tak ma povinnost mat ERP.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Dnešné novinky na DR SR
7 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Rozalka Pozri príspevok
Dnešné novinky na DR SR

no musím povedať, že mnohé z tu napísaných otázok tuším vyriešili.

Možno dokonca presne tu na tie otázky chodili. A to je fajn.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Dáša_ Pozri príspevok
...
Možno dokonca presne tu na tie otázky chodili. A to je fajn.
Dáška, a ty nevieš? oni sem tajne chodia
Naposledy upravil Rozalka : 30.12.10 at 17:35
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať