Zavrieť

Porady

Povinnosť registratúry sa posúva!!!

Práve skončili Televízne noviny na Markíze - povinnosť registratúry sa posúva o dva roky! Hurá!

Dopĺňam príspevok o informácie zo stránky MV.
Richard:
Termín na predkladanie registratúrnych plánov a poriadkov na schvaľovanie sa predĺži o dva roky


Ministerstvo vnútra v najbližších dňoch predloží návrh novely vyhlášky, ktorá termín na predkladanie registratúrnych plánov a poriadkov stanoví na 30. jún 2007. Všetky povinné subjekty teda budú mať vypracovanie a schválenie svojich registratúrnych plánov a poriadkov ďalšie dva roky O úplnom zrušení registratúrnych povinností pre podnikateľské subjekty ministerstvo vnútra neuvažuje.

Zákon o archívoch a registratúrach je účinný od 1. januára 2003. Právnickým i fyzickým osobám ukladá povinnosť vypracovať si registratúrny plán a registratúrny poriadok. S ohľadom na množstvo pôvodcov registratúry aj na obmedzené možnosti štátnych archívov sme termín podania registratúrnych poriadkov vykonávacou vyhláškou č. 628/2002 určili až na 30. jún 2005. Pôvodcovia registratúry teda mali na splnenie tejto povinnosti dva a pol roka. Väčšina z nich však tento čas nevyužila.

Ministerstvo vnútra sa preto situáciu rozhodlo riešiť metodickým pokynom pre samostatne podnikajúce fyzické osobyživnostníkov. Spolu s ďalšími pomôckami pre pôvodcov registratúry z rôznych oblastí je dostupný na internete. Živnostníci preto nemusia predkladať svoje registratúrne plány a poriadky na schválenie, ak pri ich tvorbe postupovali podľa metodického návodu vypracovaného odborníkmi z MV SR. Tento metodický návod je najjednoduchšou formou registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu. Ak sa však živnostník od neho výrazne odkloní, musí si ho nechať schváliť.

Povinnosť používať registratúrny poriadok nie je nová. Predtým sa nazýval spisovým či kancelárskym poriadkom, jeho súčasťou bol aj skartačný poriadok. Novinkou je len to, že dnes si tento poriadok musí vydať každý pôvodca registratúry, a to so súhlasom štátneho archívu ako garanta vecnej správnosti.

Ministerstvo vnútra trvá na tom, aby pôvodcovia registratúry viedli nielen účtovné a daňové záznamy podľa príslušných zákonov, ale aj aj ďalšie registratúrne záznamy. Tie sú z hľadiska informácií veľmi dôležité nielen z hľadiska dokumentárneho či historického, majú tiež význam napríklad pri objasňovaní trestnej činnosti. Preto je potrebné, aby sa správa záznamov u každého pôvodcu registratúry riadila určitými pravidlami. Práve tie stanovuje registratúrny poriadok. O činnosti akéhokoľvek subjektu - aj z hospodárskej sféry - sa historik mapujúci hospodárske dejiny 20. a 21. storočia v Slovenskej republike napríklad o 200 rokov dozvie iba zo zachovaných dokumentov.
Naposledy upravil Richard : 27.05.05 at 07:30
Usporiadat
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

Maxinka
Ďakujem veľmo pekne!!!K tomu SZČO-ja som tým myslela, že nie som PO ,ale som FO-platca DPH, ktorá má aj zamestnancov.Niečo podobné ako napr. s.r.o., len ja tam nemám nič - len meno a názov firmy, čiže FO. Tak tá odpoveď sa ma aj tak týka?
DAKUJEM!!!
No prave MV vydalo pokyn pre samostatne podnikajuce osoby - nenazvali to ani SZCO ani FO.
Skus sa priamo na MV SR niekde v predu v tejto diskusii je adresa mailova na pani Dr. Mrizovu opytat ci si v kategorii na ktoru sa vztahuje ten pokyn.
Toto je nejasne Kto to je Samostatne podnikajuca Fyzicka osoba - ten co je SZCO a robi sam na seba,
alebo tym mysleli Fyzicku osobu nie zamestnanca?
Tot otazka, ktoru si zase kazdy archiv moze vykladat inak. Podla mojho nazoru ide o vsetky SZCO ale to je len moj nazor.
Miro
0 0
aladin aladin

aladin je offline (nepripojený) aladin

Jano11
Stačí si kliknuť na internete. Naopak účtovníčka, podľa Ruska bude podaná novela,
aby táto podľa jeho vyjadrenia absurdnosť bola poslaná na smetisko dejín. Vraj
tak sa dohodli na koaličnej rade.
NO ani neviem kto je dnes na smetisku dejin...
0 0
Evanka Evanka

Evanka je offline (nepripojený) Evanka

miro_mr
No prave MV vydalo pokyn pre samostatne podnikajuce osoby - nenazvali to ani SZCO ani FO.
Skus sa priamo na MV SR niekde v predu v tejto diskusii je adresa mailova na pani Dr. Mrizovu opytat ci si v kategorii na ktoru sa vztahuje ten pokyn.
Toto je nejasne Kto to je Samostatne podnikajuca Fyzicka osoba - ten co je SZCO a robi sam na seba,
alebo tym mysleli Fyzicku osobu nie zamestnanca?
Tot otazka, ktoru si zase kazdy archiv moze vykladat inak. Podla mojho nazoru ide o vsetky SZCO ale to je len moj nazor.
Miro
To je všetko pekné, že MV dalo metodický návod. Zaráža ma, že zákon č. 395/2002 Zb. o archívnictve, platný od 1. 1. 2003, ktorý zaviedol pojem pôvodca registratúry a jeho povinnosti sa podľa znenia vzťahuje na všetky subjekty – právnické i fyzické osoby, ak z ich činnosti vzniká registratúra
§ 2 ods. (16) Pôvodca registratúry je právnická osoba alebo fyzická osoba, z činnosti ktorej vzniká.
ods 14 definuje pojem „registratúra“.
§ 2 ods (14) Registratúra je súbor všetkých registratúrnych záznamov evidovaných pôvodcom registratúry.

Paragraf 16 ods 2, bod a) hovorí
Pôvodca registratúry je povinný
a. vypracovať registratúrny poriadok a registratúrny plán a predložiť ich na posúdenie a schválenie ministerstvu prostredníctvom štátneho ústredného archívu alebo štátneho archívu s regionálnou územnou pôsobnosťou,

Z toho všetkého vyplýva, žeMetodický pokyn MV SR je v rozpore s §16 ods.2a zákona č.395/2002, ale je to ich výklad. Máte však istotu, že to budú akceptovať? tak skutočne treba v prvom rade zmeniť zákon. Zdá sa, že sami majú v tom nejasno a bude asi potrebné novelizovať zákon, lebo ten je pri posudzovaní povinností rozhodujúci. Termíny upresňuje vyhláška MV nasledovne: Predložiť na schválenie registratúrny poriadok do 30.júna 2007. Účinnosť najneskôr od 1.1.2008. Toto platí zatiaľ podľa znenia zákona pre právnické aj fyzické osoby.... Dúfajme však, že s tým zákonom niečo urobia L.
Poslanci predložili, (myslím ešte v auguste) na schôdzi NR SR novelu zákona, ktorá by jednoznačne definovala pôvodcov registratúry a obmedzila ich na štátne inštitúcie a štátom zriadené subjekty, čím by sa dosiahlo aby súkromné fyzické a právnické osoby mali od tohto byrokratického kroku pokoj. Veď povinnosť uchovávania dokumentov vyplýva zo zákona o účtovníctve.
Žiaľ, poslanci asi ani veľmi nevedeli o čo ide a nedokázali sa objektívne a racionálne zamyslieť nad preloženým návrhom (až 83 hlasov sa zdržalo, 55 za, 1 proti) a návrh bol posunutý do druhého čítania. Neviem, či niekto vie čo je s tým ďalej.
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

Evanka
ten je pri posudzovaní povinností rozhodujúci. Termíny upresňuje vyhláška MV nasledovne: Predložiť na schválenie registratúrny poriadok do 30.júna 2007. Účinnosť najneskôr od 1.1.2008.
Trochu by som oponoval vyhlaska hovori upravit v sulade s paragrafom x a predlozit na schvalenie...
Nehovori vytvorit novy a predlozit.
Co sa tyka zakona o uctovnictve tam sa hovori ze
- na uctovne zaznamy sa vztahuju obecne predpisy o archivnictve co je zakon 395.
- zakon o uctovnictve len UPRESNUJE lehoty a LEN uctovnych zaznamov.
Co je to uctovny zaznam je v zakone opresne definovane. A co s tymi ostatnymi vecami, ktore su vo firme a nie su uctovne zaznamy?
zakon v zavere hovori napr. uctovnym zaznamom moze byt napr. aj zmluva ale nemusi a co potom s nimi, ked sa na ne zakon o uctovnictve nevztahuje - teda ani tam uvedene lehoty, ale maju velmi uzky vztah k uctovnictvu?
zakon o uctovnictve podobne ako ine odborne zakony len upresnuje lehoty ulozenia kolko ste ich povinni uchovavat a nie ostatne podrobnosti.
Tyka sa jedine uctovnych zaznamov - tj. len tych informacii, ktore splnaju kriteria uctovny zaznam.
To ma kazdy zakon ktory bude hovorit o tom ze musite nieco ukladat vam aj definovat ze nate zabezpecit ich citatelnost, hodnovernost ... veci ohladne personalistiky, osobnych udajov, bezpecnosti prace, obchodne veci a pod,. To by vznikol predsa chaos keby kazdy zakon riesil spravu informacii - svojim sposobom - ALE ved vsetko su to informacie tykajuce sa jednej firmy tak preco jedny spravovat tak, ine onak?

Takto si v zakonoch postrazime lehoty a vsetky informacii spravujeme jednotne.

Je pravda ze firma zije najma z dobreho uctovnictva ale okolo neho sa svet netoci. Firma sa pohybuje v nejakom prostredi kde stale narasta mnozstvo informacii a ak sa im venovat systematicky firma nebude raz ju ten balvan musi stlacit a ten kto bude lepsie vyuzivat informacie bude mat konkurencnu vyhodu. Aby som mohol informacie cerpat a to nie na ukor zivnosti musi byt system.
Preto je dobre ze u nas je jednotny system, ktory MV SR koordinuje.
Napr. v USA to tak neni, firmy ukladat musia a este viac dokumentiov ako u nas ale je pracne sa dopatrat ktore dokumenty kolko rokov a na zaklade coho akych pravidiel, zakonov, sudnych rozhodnuti a pod. takze poradenske firmy v tomto smere si tam velmi dobre zarabaju.
U nas je to koordinovane a budme radi. Ovsem prehanat sa to nema najma nie s butzeraciou tych najmensich, ktori maju co robit aby prezili.

Samozrejme ten kto ledva stoji nad vodou - tomu hovorit o nutnosti zaviest system v sptrave firmenych informacii, ci pojmy ako znalostna firma, informatizacia spolocnosti moc hovorit nebudu a budu skor provokaciou.

Miro
Naposledy upravil miro_mr : 09.12.05 at 14:02
0 0
durisovad durisovad

durisovad je offline (nepripojený) durisovad

uctovnicka na dochodku
Po tom, co som munuly tyzden pocula v radii a citala na Porade, som dnes rano zavolala do archivu, ako je to s terminom. Povedali mi, ze plati 1.7.2007. Hned ma odporucili na sukromnu a.s. ktora vypracovava registraturne poriadky pre male s.r.o. za 15.000 Sk. Ale ak by sa mi to zdalo vela, robi to udajne jedna pani sukromne za mensie peniaze. Zda sa mi dost podivne, ze je v platnosti zakon, ktory niektorym firmam a osobam zabezpecuje pracu na ukor inych, ktori , nebyt zakona, by tuto sluzbu vobec nepotrebovali.
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

durisovad
pre male s.r.o. za 15.000 Sk. Ale ak by sa mi to zdalo vela, robi to udajne jedna pani sukromne za mensie peniaze. Zda sa mi dost podivne, ze je v platnosti zakon, ktory niektorym firmam a osobam zabezpecuje pracu na ukor inych, ktori , nebyt zakona, by tuto sluzbu vobec nepotrebovali.
Pozri napr sem ************* a porovnaj.
Zalezi aj na tom co za dane peniaze ponukaju.
Inak ak by nebol zakon o ochrane osobnych udajov, neboli by firmy co ponukaju bezpecnostne projekty, ak by nebol zakon o uctovnictve neboli by uctovnicke firmy a pod. V tom to neni. Ak niekto sa veci venuje 20 rokov, preco by nemohol svoje znalosti poskytnut inym - ved o tom je podnikanie?
Otazka ina je cena a kvalita sluzieb - co v tej cene vsetko je - kolko prace, a ci to co je v ponuke za tie peniaze stoji. Ake su kvality, zaruky, dalsi servis atd...
Ak to bude robit niekto z vnutra firmy tak firma usetri - to je jasne. Len problem je v tom ze sa to tam niekto musi naucit - robit to bez znalosti problematiky - sa smernice nedaju to je jasne.
Niekto to popri funkcii spravidla zlizne, ale treba mat na zreteli, ze jeho robotu povodnu nikto za neho robit nebude. Patrilo by sa aby ho za vypracovanie smernic sef aj nalezite odmenil, lebo sa musel naucit nieco nove a musel vyvynut urcitu namahu nad bezny normal.
A spytam sa: je vacsie percento tych co spracovali vlastne smernice a sef ich za to nalezite odmenil, alebo je viac tych co im sef ani nepodakoval?
Ak sef nepodakoval, neni lepsie to druhy krat nechat na odbornikov, ktori sa tym zivia aby aj sef vedel ze to nieco stoji.
To je len cast problemu - ten vacsi je v tom ze kedykolvek archiv zisti nedostatky pri kontrole a pod, resp. pri vyradovacom konani - na koho sa asi sef zase s doverou obrati? (a bude obracat kazdych 5 rokov pri vyradeniach, resp. pri auditoch)


Miro
Naposledy upravil miro_mr : 12.12.05 at 18:04
0 0
durisovad durisovad

durisovad je offline (nepripojený) durisovad

uctovnicka na dochodku
Ja, prosim, pekne, nikomu jeho zarobok nezavidim. Ja som sa len pozastavila nad tym, ze registraturny plan a poriadok musi mat mala - trojchlapova firma, ktora okrem uctovnych dokladov (a tie sa archivuju na zaklade zakona o uctovnictve a zakona o sprave dani) a novin nema prakticky ziadne pisomnosti. Komunikuje sa povacsine cez internet a telefon.
0 0
durisovad durisovad

durisovad je offline (nepripojený) durisovad

uctovnicka na dochodku
Ja, prosim pekne, nikomu jeho zarobok nezavidim. Ja som sa len pozastavila nad tym, ze registraturny plan a poriadok musi mat mala - trojchlapova firma, ktora okrem uctovnych dokladov (a tie sa archivuju na zaklade zakona o uctovnictve a zakona o sprave dani) a novin nema prakticky ziadne pisomnosti. Komunikuje sa povacsine cez internet a telefon.
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

Zakon o uctovnictve hovori ze sa na ne vztahuje vseobecny zakon o registraturach. Tieto zakony len hovoria tak ako aj ine o lehotach nie sposobe. Ak sa kominikuje cez internet to je v pohode ale aj to treba spracovat.
Podla toho co som ti pisal som mal namysli ze ak vytvorenie planu v gigantickej spolocnosti moze stat aj 100 000 tak v male to moze byt aj 2500 viz prilozeny link.
Ze si treba vybrat.
Aj v malej spolocnosti treba minimalne spisat agendu a plan na nu napasovat to je tiez par hodin prace.
Ci firma komunikuje alebo nie je celkom jedno aj internetova komunikacia je fiiremna komunikacia rovnako ako ta papierova a mala by sa spracovat, minimalne z obchodnych dovodov ako aj dovodov doverihodnosti firmy a jej profesionality prace s informaciami. Tato registratura neni len o pisomnych dokumentoch rovnako ako o mailoch alebo wordovych suboroch.
Su aj take co nekomunikuju a sluzia len istym zaujmom - a nemaju ani jedneho zamestnanca a sluzia roznym ucelom. To ale neznamena ak si zalozim napr., sro len preto aby mi niesla zodpovednost do 200 000 pre urcite ciele, ze nemam povinnost sa spravat standartne.
Podobne je to aj v takych spolocnostiach o ktorych pises. Rezim prace s informaciami ma byt standartizovany. To je snahou aj vo svete na zapad o nas nie len u nas.
0 0
iva iva

iva je offline (nepripojený) iva

durisovad
Po tom, co som munuly tyzden pocula v radii a citala na Porade, som dnes rano zavolala do archivu, ako je to s terminom. Povedali mi, ze plati 1.7.2007. Hned ma odporucili na sukromnu a.s. ktora vypracovava registraturne poriadky pre male s.r.o. za 15.000 Sk. Ale ak by sa mi to zdalo vela, robi to udajne jedna pani sukromne za mensie peniaze. Zda sa mi dost podivne, ze je v platnosti zakon, ktory niektorym firmam a osobam zabezpecuje pracu na ukor inych, ktori , nebyt zakona, by tuto sluzbu vobec nepotrebovali.
Je to zvláštne, že si každý archív vysvetľuje zákon - a hlavne termíny po svojom. Ja som tiež volala minulý týždeň do archívu (v TT) a bolo mi povedané niečo úplne iné. Vraj živnostníci FO musia mať vypracovný reg.poriadok a plán, nemusia im ho posielať na schválenie, ale musia sa podľa neho riadiť. Pýtala som sa, či to stačí poslať na schválenie do 30.6.07 a riadiť sa podľa toho od 1.7.2007. Dostala som odpoveď, že hneď od začiatku podnikania sú povinný riadiť sa svojim reg.plánom a poriadkom. Vraj termín 30.6.2007 sa týka len tých, ktorí už mali nejaký reg.plán a poriadok vypracovaný podľa starého zákona a musia si ho upraviť podľa nového zákona. No a čo sa týka s.r.o.-čiek - odpoveď bola : každá s.r.o.-čka musí si vypracovať reg.plán a poriadok už pri svojom vzniku, dať ho schváliť do archívu a podľa neho sa riadiť. Teda žiadny termín do 30.6.2007, ale "už včera bolo neskoro".
0 0
DanielaSL DanielaSL

DanielaSL je offline (nepripojený) DanielaSL

Mama troch dospelých detí
Kamarátka volala do nášho archívu a bola veľmi prekvapená ako príjemne s ňou dotyčný pán jednal. Majú postupne všetkých predvolávať a dať to s nimi do poriadku. A pokuty nespomínal. Veď im ide tiež o to , aby to aj pre nich bolo zvládnuteľné.
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

iva
Je to zvláštne, že si každý archív vysvetľuje zákon - a hlavne termíny po svojom. Ja som tiež volala minulý týždeň do archívu (v TT) a bolo mi povedané niečo úplne iné. Vraj živnostníci FO musia mať vypracovný reg.poriadok a plán, nemusia im ho posielať na schválenie, ale musia sa podľa neho riadiť. Pýtala som sa, či to stačí poslať na schválenie do 30.6.07 a riadiť sa podľa toho od 1.7.2007. Dostala som odpoveď, že hneď od začiatku podnikania sú povinný riadiť sa svojim reg.plánom a poriadkom. Vraj termín 30.6.2007 sa týka len tých, ktorí už mali nejaký reg.plán a poriadok vypracovaný podľa starého zákona a musia si ho upraviť podľa nového zákona. No a čo sa týka s.r.o.-čiek - odpoveď bola : každá s.r.o.-čka musí si vypracovať reg.plán a poriadok už pri svojom vzniku, dať ho schváliť do archívu a podľa neho sa riadiť. Teda žiadny termín do 30.6.2007, ale "už včera bolo neskoro".
Pozri stanovisko ministerstva vnutra na spodku stranky
www.minv.sk z 15.6.2005
Konečný termin na podanie registratúrnych planov a poriadkov na schvalenie sa teda posuva na 30. jun 2007. Všetky povinné subjekty teda budú mať vypracovanie a schválenie svojich registratúrnych plánov a poriadkov ďalšie dva roky O úplnom zrušení registratúrnych povinností pre podnikateľské subjekty ministerstvo vnútra neuvažuje.

Zákon o archívoch a registratúrach je účinný od 1. januára 2003. Právnickým i fyzickým osobám ukladá povinnosť vypracovať si registratúrny plán a registratúrny poriadok. S ohľadom na množstvo pôvodcov registratúry aj na obmedzené možnosti štátnych archívov sme termín podania registratúrnych poriadkov vykonávacou vyhláškou č. 628/2002 určili až na 30. jún 2005. Pôvodcovia registratúry teda mali na splnenie tejto povinnosti dva a pol roka. Väčšina z nich však tento čas nevyužila.

Tam sa hovori nieco o obmedzenych moznostiach MV SR a velkom mnozstve povodcov a o vypracovani poriadkov. Nie o tom co je napisane vo vyhlaske teda o prepracovani!!!
Nikto pokial sa pametam neprotestoval proiti prepracovavaniu ale proti vypracovavaniu a na toto MV SR reagovalo v TV, aj v tlaci aj tymto stanoviskom.


Tak bud tam piju konak , alebo sme taliani my ci co?
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

DanielaSĽ
Kamarátka volala do nášho archívu a bola veľmi prekvapená ako príjemne s ňou dotyčný pán jednal. Majú postupne všetkých predvolávať a dať to s nimi do poriadku. A pokuty nespomínal. Veď im ide tiež o to , aby to aj pre nich bolo zvládnuteľné.
OK Danka suhlas toto bol archivar, ktorych si treba vazit.
To su ti archivari, ktori su skutocne maju zaujem aby sa veci dali do poriadku a aby boli obe strany spokojne.
Aj taki existuju - to mozem potvrdit zo svojej osobnej skusenosti - a nejde o nahodu.
Miro
Naposledy upravil miro_mr : 13.12.05 at 18:25
0 0
tinusa tinusa

tinusa je offline (nepripojený) tinusa

pekny vecer vospolok..
chcem len reagovat, aj ked nie prilis aktualne.. ale neda mi to.. vopred sa ospravedlnujem, ak by moj prispevok niekto pochopil ako reklamu, ale nemam to v umysle..
spominana www je adresa nasej firemnej stranky..chcem len povedat, ze aj ked je cena mozno nizsia ako obvykle, rozhodne to nie je na ukor kvality, vzhladom na to, ze klienta zastupujeme pred statnym archivom az do samotneho schvalenia RP.. pri tvorbe ceny sme vychadzali hlavne z toho, aby bola prijatelna aj pre "maleho" podnikatela, aby zbytocne nesiel do rizika tahanic s archivami za nesplnenie si povinnosti...prijemny vecer.
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

tinusa
pekny vecer vospolok..
chcem len reagovat, aj ked nie prilis aktualne.. ale neda mi to.. vopred sa ospravedlnujem, ak by moj prispevok niekto pochopil ako reklamu, ale nemam to v umysle..
spominana www je adresa nasej firemnej stranky..chcem len povedat, ze aj ked je cena mozno nizsia ako obvykle, rozhodne to nie je na ukor kvality, vzhladom na to, ze klienta zastupujeme pred statnym archivom az do samotneho schvalenia RP.. pri tvorbe ceny sme vychadzali hlavne z toho, aby bola prijatelna aj pre "maleho" podnikatela, aby zbytocne nesiel do rizika tahanic s archivami za nesplnenie si povinnosti...prijemny vecer.
Ak moj prispevok vyznel tak ze ************* stranka ktoru som dal na porovnanie - vyznela ze sa tam poskytuju nekvalitne sluzby za malu cenu tak sa STRASNE OSPRAVEDLNUJEM - za manualny system su tieto ceny prave velmi velmi zaujimave.
Prave co ja mam skusenosti, ze ak smernice robi niekto kto sa venoval spisovej sluzbe alebo archivnictvu uz aj pred tym tak neseka ceny v desattisicoch - pocul som aj o 70 000,- za strednne velku spolocnost!!!
Ja som len chcel aby ste si vzdy overili kto vam smernice robi, ake ma skusenosti co za tym je - velmi dolezita vec je zastupovanie pri jednaniach s archivmi a pod., ci vam nespracuje smernice a ak budete mat nabuduce problem s archivom tak da ruky od vas prec a pod. A ze toto sa da dosiahnut za rozne ceny a preto skor ako sa rozhnevate pri pohlade na nieci cennik pohladajte na internete a porovnajte ponuky co vam za dane peniaze poskytnu a zistite ze su v tom nebetycne rozdiely, ako aj to ze niekto sa stavia do role odbornika a pred rokom 2005 ani netusil o tom ze tu nieco pomaly od 16 storocia existuje a ze dokonca su na to zakony a tie platia od 90-tych rokov aj pre pravnicke osoby ibaže teraz je prilezitost si poriadne zarobit.
Preto pytajte sa kde ziskala firma prakticke skusenosti ci na 14 dnovom skoleni alebo tam ma ludi co uz vyradovanie niekedy v zivote absolvovali aj niekde inde ako pripadne u seba.
No a problem je potom ten ze registraturu vam moze robit len clovek co ma prax v registrature 3 roky - cize napr. 3 roky vedenia knihy doslej a odoslanej posty - pricom potvrdenie si firmy daju sami svojim ludom ze to 3 roky robili a firma pri tom ani smernice nemala a netusila co to sprava registratury vobec je. No dnes su odbornici - robia vam smernice a ked bude prusvih tak zakon zodpovednost nechava stejne na povodcovi tak ake riziko - to je predsa dobry kseft.
To som chcel svojim prispevkom povedat.
A teda aj to ze ak niekomu robim smernice a on potom po kontrole archivu ma problemy tak citim urcitu zodpovednost (je to aj moj neuspech) ak som mu urobil smernice ktore nedokazal realizovat v kazdodennom zivote lebo je to najma moja chyba lebo ja som mu povedal "nechajte to na mna ja tomu rozumiem". (Ak na to kaslali je to ina vec)
Naposledy upravil miro_mr : 13.12.05 at 21:28
0 0
jananov jananov

jananov je offline (nepripojený) jananov

miro_mr
Prave co ja mam skusenosti, ze ak smernice robi niekto kto sa venoval spisovej sluzbe alebo archivnictvu uz aj pred tym tak neseka ceny v desattisicoch - pocul som aj o 70 000,- za strednne velku spolocnost!!!
Co je prosim Vas stredne velka spolocnost, lebo s tou cenou ste ma vydesili?
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

jananov
Co je prosim Vas stredne velka spolocnost, lebo s tou cenou ste ma vydesili?
Islo o jeden byvaly statny podnik s celookresnou posobnostou. Ale ako hovorim netreba skocit hned po provej ponuke.
0 0
uzivatel2 uzivatel2

uzivatel2 je offline (nepripojený) uzivatel2

Kata
Chcem Vás upozorniť na § 16 ods. 1 písm. a zákona 395 o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov.
Odsek 1/ Pôvodca registratúry je oprávnený
a/ požiadať ministerstvo prostredníctvom štátneho ústredného archívu alebo štátneho archívu s regionálnou územnou pôsobnosťou o informáciu, odbornú radu a usmernenie

Moja skúsenosť so štátnym archívom v Levoči, pobočka Poprad je veľmi dobrá. Archív robí školenia kde oboznámi so zákonom, všetko vysvetlia,
dostali sme vzorové plány a poriadky, ktoré sme si už len upravili podľa našich potrieb. Ak boli potrebné väčšie zmeny, ochotne pomohli. Nestálo to ani 1.000,- Sk a poriadky a plány sú OK.
Len nás upozornili, že každý archív to robí podľa svojho a čo je dobré im, iným nemusí vyhovovať.
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

Pre zaujimavost prikladam link na zakon z roku 92:
http://www.civil.gov.sk/SNARCHIV/zakon332_1992.htm
vsimnite si §6 kde je pojem "ine pravnicke osoby"
To je ten moment kedy sa povinnost registratury zacala tykat vsetkych pravnickych osob vzniknutych pred rokom 2003.
0 0
Velettka Velettka

Velettka je offline (nepripojený) Velettka

mám otázku ... mám schválenú registratúrny plán a všetko k tomu. Boli sme "šikovní" a stihli sme to este pred tým ako zručili povinnosť viesť to od 1.1.2006 ..... no a čo teraz? Musím to viesť, keď to mám schválené? Alebo nemusím? Potešila by ma druhá možnosť :-))
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať