Zavrieť

Porady

Povinnosť registratúry sa posúva!!!

Práve skončili Televízne noviny na Markíze - povinnosť registratúry sa posúva o dva roky! Hurá!

Dopĺňam príspevok o informácie zo stránky MV.
Richard:
Termín na predkladanie registratúrnych plánov a poriadkov na schvaľovanie sa predĺži o dva roky


Ministerstvo vnútra v najbližších dňoch predloží návrh novely vyhlášky, ktorá termín na predkladanie registratúrnych plánov a poriadkov stanoví na 30. jún 2007. Všetky povinné subjekty teda budú mať vypracovanie a schválenie svojich registratúrnych plánov a poriadkov ďalšie dva roky O úplnom zrušení registratúrnych povinností pre podnikateľské subjekty ministerstvo vnútra neuvažuje.

Zákon o archívoch a registratúrach je účinný od 1. januára 2003. Právnickým i fyzickým osobám ukladá povinnosť vypracovať si registratúrny plán a registratúrny poriadok. S ohľadom na množstvo pôvodcov registratúry aj na obmedzené možnosti štátnych archívov sme termín podania registratúrnych poriadkov vykonávacou vyhláškou č. 628/2002 určili až na 30. jún 2005. Pôvodcovia registratúry teda mali na splnenie tejto povinnosti dva a pol roka. Väčšina z nich však tento čas nevyužila.

Ministerstvo vnútra sa preto situáciu rozhodlo riešiť metodickým pokynom pre samostatne podnikajúce fyzické osobyživnostníkov. Spolu s ďalšími pomôckami pre pôvodcov registratúry z rôznych oblastí je dostupný na internete. Živnostníci preto nemusia predkladať svoje registratúrne plány a poriadky na schválenie, ak pri ich tvorbe postupovali podľa metodického návodu vypracovaného odborníkmi z MV SR. Tento metodický návod je najjednoduchšou formou registratúrneho poriadku a registratúrneho plánu. Ak sa však živnostník od neho výrazne odkloní, musí si ho nechať schváliť.

Povinnosť používať registratúrny poriadok nie je nová. Predtým sa nazýval spisovým či kancelárskym poriadkom, jeho súčasťou bol aj skartačný poriadok. Novinkou je len to, že dnes si tento poriadok musí vydať každý pôvodca registratúry, a to so súhlasom štátneho archívu ako garanta vecnej správnosti.

Ministerstvo vnútra trvá na tom, aby pôvodcovia registratúry viedli nielen účtovné a daňové záznamy podľa príslušných zákonov, ale aj aj ďalšie registratúrne záznamy. Tie sú z hľadiska informácií veľmi dôležité nielen z hľadiska dokumentárneho či historického, majú tiež význam napríklad pri objasňovaní trestnej činnosti. Preto je potrebné, aby sa správa záznamov u každého pôvodcu registratúry riadila určitými pravidlami. Práve tie stanovuje registratúrny poriadok. O činnosti akéhokoľvek subjektu - aj z hospodárskej sféry - sa historik mapujúci hospodárske dejiny 20. a 21. storočia v Slovenskej republike napríklad o 200 rokov dozvie iba zo zachovaných dokumentov.
Naposledy upravil Richard : 27.05.05 at 07:30
Usporiadat
nikulik nikulik

nikulik je offline (nepripojený) nikulik

no a co teraz ti, ktori uz to dali na schvalenie,alebo uz to maju schvalene, cize aky datum uviedli, musia sa od vtedy tym riadit, a archivovat podla statneho archivu?? no tak to je smola,ale aspon budu zabehany o dva roky uz
0 0
rabek rabek

rabek je offline (nepripojený) rabek

Informacne technologie :-)
Takže povinnosť odovzdania reg. planu nemusim odovzdat do 30.6.2005. ?
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

rabek
Takže povinnosť odovzdania reg. planu nemusim odovzdat do 30.6.2005. ?
Zákon zatiaľ platí takto, na stránkach MV je upozornenie, že bude predložená novela vyhlášky, korá tento dátum má zmeniť. Podľa môjho názoru až potom to bude platné.Nemôže to podľa mňa zmeniť ani oznam v TV ani v novinách a ani MV len tak samé od seba .
0 0
rabek rabek

rabek je offline (nepripojený) rabek

Informacne technologie :-)
Pevne verim, ze to prejde. Myslim ze byrokraciu tohto typu je zbytocna pre zivnostnikov.
Ja mam zivnost popri zamestnani, ale ked to pojde takto dalej, mozem to radsej zavriet, pretoze viac casu stravim nad papierovou pracou ako nad zarabanim
0 0
KON-EKON KON-EKON

KON-EKON je offline (nepripojený) KON-EKON

Ďakujem Andrej za raňajšiu dávku humoru. Dobre som sa pobavila, píšeš nám všetkým z duše.Mali sme hlavu v smútku, pretože nie,že by sme to nestvorili, ale je do toho treba dať aj istú dávku svojho umu, čiže navrhnúť to tak, aby sme si my v konečnom dôsledku uľahčili prácu. Ja som práve včera vyhlásila všetkým SZČO 3. stupeň povodňovo-registratúrnej pohotovosti, zlinčovala som ich, vysvetlila tú hrôzu ktorá ich doma čaká so zapisovaním dokladov a dnes počujem ako sa doma potichu rehocú. Ja im to prejem,však to prajem aj sebe.Ale viem, že daňoví pracovníci už boli na školeniach ako kontrolovať reg.denníky, ich dualitu, takže v tichosti sa niečo aj tak chystá, ako nám znepríjemniť život, vytiahnúť peniaze z peňaženky do štátnej pokladnice. Myslím si, že je skutočne potrebné mať vo veciach poriadok, dať tomu nejaký obraz, ale všetko s mierou.Ten kto pracoval kedysi vo väčšej firme, kde pracovalo aspoň 500 ľudí vie, čo je poriadok a systém práce musí v obehu dokladov panovať, ale tí čo o tom nemajú páru a nikdy to nevideli sú v chaose. Však nás tam aj bolo zamestnaných... Tým, že musíme zvládnuť prácu celého tímu je to veľmi náročná práca a nevedomosť podnikateľov ako si zaviesť systém evidencie je na našich hlavách. Myslím si, že sme dostali trochu času, aby sme ich to teraz naučili a dali niečo aj na ich plecia. Česť tým, čo sa snažia, ale pri všetkej úcte je ich veľmi málo. Ešte raz ďakujem za takéto krásne príspevky ako píše Andrej a ostatní. Humor nadovšetko milujem a porada je vlastne taká naša citová záležitosť pri kakofónii ako je ekonomika a všetko s tým spojené. Zdravím.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
andrej_rv
Tinusa, každý z nás uzná, že sú veci, ktoré treba archivovať, myslím najmä na mzdy, údaje o trvaní pracovného pomeru atď. Ale som zásadne proti rozsahu a spôsobu archivácie. Kopu dokladov musia aj tak archivovať štátne orgány (živ. oprávnenie, registrácie, povolenia atď.), takže je tu zbytočná duplicita. Povinnosť a dobu uchovávania účtovných a daňových dokladov nám ukladajú iné zákony. A ostatné mi nemá kto čo predpisovať - ak niečo dlhšie držím ako potrebujem, je to moja vec, ak niečo vyhodím skôr a doplatím nato,tiež je to moja chyba. A neviem, prečo mi má niekto predpisovať a schvaľovať ešte aj to, akú pečiatku použijem alebo ako si roztriedim doklady. Keď mne raz vyhovuje mať všetky faktúry, výpisy, VPD v jednom šanóne "Účtovné doklady", čo mi má niekto určovať, ako to mám zakladať. Ak štát chce niekomu o 200 rokov uľahčiť štúdium "národného kultúrneho dedičstva" pozostávajúceho z mojich firemných dokladov, tak nech si to zaplatí sám, nech si zamestná ľudí, čo budú doklady prevzaté z firiem triediť a kôpkovať. Ja nato nemám ani čas, ani chuť a nevidím ani žiadny zmysel tejto činnosti. A vrchol všetkého je, že za všetko udeľovať pokuty. Nech si zákon ukladá archivačné povinnosti a pokuty štátnym a verejným orgánom, ktorým na to prideľuje aj zodpovedajúce personálne a finančné zabezečenie. Úlohou podnikateľa je tvoriť hodnoty, vytvárať pracovné miesta a platit dane, nie takéto somariny. Len bohužiaľ dnes každý úrad od hasičov počnúc cez hygienu, inšpektorát práce až po ochranu osobných údajov len vymýšľa povinnosti a mädlí si ruky nad očakávanými pokutami. Už len čakám, kedy mi uloží vypracovať nejakú smernicu astronomický ústav alebo úrad jadrového dozoru.
Takže dúfam, že zákon o registratúre sa prepracuje a najmä zjednoduší tak, aby naozaj spĺňal svoj účel a neslúžil len na obyčajné buzerovanie pracujúcich ľudí.

Hovoríš mojou rečou a já sa s Tvojim príspevkom 100% stotožňujem . Je to skutočne zákon o naplnení štátnej pokladne z pokút . Asi sa málo platí daní , tak to musia niekde dobehnúť . Veď aj policajti musia každý rok splniť plán vo vyberaní pokút na niekoľko miliónov korún .
0 0
misurka misurka

misurka je offline (nepripojený) misurka

Platí to pre všetky podnikateľské subjekty bez ohľadu formy podnikania, či už je to SZČO, s.r.o., a.s., ap.
0 0
jana k jana k

jana k je offline (nepripojený) jana k

Prosím vás mohol by niekto prilepiť link na stránku, kde je ministerstvom potvrdené, že sa to odkladá, alebo citovať nejakú vyhlášku, lebo pokiaľ niečo take neuvidim, tak sa mi tomu nechce veriť. A neviete niekto ako to teraz do roku 2007 bude fungovať?
Ďakujem, dufam že ma potešite.
Pekný deň
Jana
0 0
danielko danielko

danielko je offline (nepripojený) danielko

Skús: www.minv.sk

Tam by sa to malo objaviť.

Pekný deň.
0 0
evelien evelien

evelien je offline (nepripojený) evelien

andrej_rv
Ak štát chce niekomu o 200 rokov uľahčiť štúdium "národného kultúrneho dedičstva" ...
Navrhujem, aby sme prispeli do tohto dedičstva tým, že si každý vytlačíme svoju tému, ktorú sme tu zaviedli a všetko riadne zarchivujeme. Táto stránka vrátane všetkých príspevkov je hodnotná a našim budúcim pokoleniam priblíži naše názory na súčasných zákonodarcov. Zároveň sú tu mnohé osobné veci: recepty, krásne a vtipné príhody, atď. Určite toto všetko je pre mňa dôležitejšie a hodnotnejšie ako starý neaktuálny katalóg od dodávateľa.
1 0
ucetni_fantozzi ucetni_fantozzi

ucetni_fantozzi je offline (nepripojený) ucetni_fantozzi

nuz ak som to spravne pochopil, je to len navrh, ktory moze ale nemusi byt schvaleny, tyka sa len zivnostnikov a okrem toho povinnost sa len presuva, nie rusi - tak ked uz sme na tom zacali makat a je to viac-menej skoro hotove, preco to uz nedotiahnut, to je moj skromny nazor...

mam vsak este stale jeden problem: chcel by som sa spytat, ci niekto nevie poradit, ktore z dokumentov mam povazovat za tie, ktorym by som mal v registraturnom plane pridelit znak hodnoty "A", resp. ked tento znak do planu nedam, neschvalia mi ho? hm, aj ked ste uz asi vsetci myslienky ohladom registratury zamkli do suflika, dufam ze mi niekto poradi... dakujem!
0 0
AMC AMC

AMC je offline (nepripojený) AMC

Andrejova reakcia na Tinusu je super, stotožňujem sa s každým slovom. Len doplním môj názor, že ak zákon nezjednoduchšia, mali by sa podnikatelia spojiť a vzoprieť, nedovoliť štátnym úradníkom z nich robiť poslušných baranov.
0 0
Zuzana68 Zuzana68

Zuzana68 je offline (nepripojený) Zuzana68

Súhlasím s tebou ucetni_fantozzi, jedná sa o návrh, ale netýka sa tento návrh len živnostníkov. V texte je všetkých pôvodcov registratúry.
Mne sa vrátil pripomienkovaný plán z ŠA a mienim ho dokončiť nech sa týmto šialenstvom už nemusím prehrýzať o 2 roky ak posun schvália.

K tvojej otázke v porade bolo uvedený registratúrny plán aj s Ačkami. Ak ich tam neuvedieš napr. pri zápisniciach z VZ, tak ti to v pripomienkovaní vytknú.
No na druhú stranu ti napíšu , kam chcú tie nešťastné Ačka doplniť.
0 0
Zuziana Zuziana

Zuziana je offline (nepripojený) Zuziana

andrej_rv
Tinusa, každý z nás uzná, že sú veci, ktoré treba archivovať, myslím najmä na mzdy, údaje o trvaní pracovného pomeru atď. Ale som zásadne proti rozsahu a spôsobu archivácie. Kopu dokladov musia aj tak archivovať štátne orgány (živ. oprávnenie, registrácie, povolenia atď.), takže je tu zbytočná duplicita. Povinnosť a dobu uchovávania účtovných a daňových dokladov nám ukladajú iné zákony. A ostatné mi nemá kto čo predpisovať - ak niečo dlhšie držím ako potrebujem, je to moja vec, ak niečo vyhodím skôr a doplatím nato,tiež je to moja chyba. A neviem, prečo mi má niekto predpisovať a schvaľovať ešte aj to, akú pečiatku použijem alebo ako si roztriedim doklady. Keď mne raz vyhovuje mať všetky faktúry, výpisy, VPD v jednom šanóne "Účtovné doklady", čo mi má niekto určovať, ako to mám zakladať. Ak štát chce niekomu o 200 rokov uľahčiť štúdium "národného kultúrneho dedičstva" pozostávajúceho z mojich firemných dokladov, tak nech si to zaplatí sám, nech si zamestná ľudí, čo budú doklady prevzaté z firiem triediť a kôpkovať. Ja nato nemám ani čas, ani chuť a nevidím ani žiadny zmysel tejto činnosti. A vrchol všetkého je, že za všetko udeľovať pokuty. Nech si zákon ukladá archivačné povinnosti a pokuty štátnym a verejným orgánom, ktorým na to prideľuje aj zodpovedajúce personálne a finančné zabezečenie. Úlohou podnikateľa je tvoriť hodnoty, vytvárať pracovné miesta a platit dane, nie takéto somariny. Len bohužiaľ dnes každý úrad od hasičov počnúc cez hygienu, inšpektorát práce až po ochranu osobných údajov len vymýšľa povinnosti a mädlí si ruky nad očakávanými pokutami. Už len čakám, kedy mi uloží vypracovať nejakú smernicu astronomický ústav alebo úrad jadrového dozoru.
Takže dúfam, že zákon o registratúre sa prepracuje a najmä zjednoduší tak, aby naozaj spĺňal svoj účel a neslúžil len na obyčajné buzerovanie pracujúcich ľudí.
Andrej, súhlasím s tebou. Ono problém je v tom, že každý jeden zákon je šitý na veľký podnik. Ja účtujem malých podnikateľov a malé sročky. Zober si jednoosobovú sro s obchodnou činnosťou. Veď nemá takmer žiadnu poštu - okrem teda tej, ktorú zachytávame v účtovníctve. Načo má spracovávať 20 stranový eleborát o registratúre, vyhotovovať pčiatky, vzory, poverovať sám seba? alebo externú účtovníčku?
0 0
fluffy fluffy

fluffy je offline (nepripojený) fluffy

živnostníčka
Tento zákon je blbosť a nemá miesto v trhovo-ekonomickom demokratickom štáte. Dúfajme, že zdravý rozum rozhodne a do dvoch rokov zabudneme na to, že s takouto myšlienkou niekto vôbec prišiel. Je pravda, že ak človek chce opodstatniť čokoľvek, tak si nájde odôvodnenie, lenže chovanie iba býkov nenaplní mliekarne.
0 0
klaudik klaudik

klaudik je offline (nepripojený) klaudik

som vydatá, mám dvoch dospelých synov ...viac
Super. Včera mi naši dvaja ministri pripravili krásny víkend, pretože som mala naplánované práve spomínané nezmyselné papierovanie ohľadom archivácie. O to viac ťa to rozčúli, keď sám si SZČO a robíš účto ďalším malým firmám doma, kde máš samozrejme automaticky ich archív. Pre mňa radosť,len zámočník si bude musieť počkať, lebo ešte dva roky si určite u neho neobjednám mreže.
Naposledy upravil klaudik : 27.05.05 at 16:26
0 0
mackova mackova

mackova je offline (nepripojený) mackova

Caute, chcela by som sa este raz uistit, ci to plati aj pre s.r.o. - odklad o dalsie 2 roky?
0 0
tinusa tinusa

tinusa je offline (nepripojený) tinusa

chysta sa novela vyhlasky, ktora len posunie termin na podanie.. ale zakon je v platnosti uz viac ako dva roky a neuvazuje sa o jeho zmene.. takze uz viac ako dva roky bolo treba podla neho postupovat ( napriklad pokial ide o vyradovacie konania... ).. tak vam viac - menej vsetkym drzim palce, ktori si to nechate na poslednu chvilku a podate registraturne zalezitosti na archiv az za dva roky.. a spatne sa pustite do zosuladovanie vasich dokumentacii, ktore budu v tej dobe stare viac ako styri roky..
stat jednoducho stanovil pravidla.. tiez sa mi vsetky nepacia.. napriklad to, ze musim podavat kazdy mesiac vykazy na socialne, zdravotne, danove.. ze musi zamestnavatel mat vo svojich prevadzkach isty pocet hasiacich pristrojov, rozvesane unikove plany, ktore nikdy mozno ani nebude potrebovat... a podobne.. mozme o tom este viest siahodlhe diskusie o obmedzovani, co ja viem napriklad aj ludskych slobod...
.. ale raz vysiel zakon a je platny...
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

mackova
Caute, chcela by som sa este raz uistit, ci to plati aj pre s.r.o. - odklad o dalsie 2 roky?
Pockajme na vyhlasku a bude to jasne, ale ked to MV verejne vyhlasuje tak tomu verme.
Ked sa prilis tlaci na pilu tak to ani dopadnut inak nemohlo.
Najviac podla mna urobila depresia poctivych malych podnikatelov, ktory su zvyknuti vsetko nacas plnit, ktoru u nich ti co strasili pokutami a aj archivari, ktori furt cosi chceli schvalovat vyvolali odvolavanim sa na jedno ustanovenie zakona, bez ohladu na to ze dalsich x ustanoveni sa v praxi tiez nedodrziava a ani dat nebude.
Dufam ze teraz sa ti co videli vo vypracovavani poriadkov za peniaze malym podnikatelom zlatu banu dostatocne presvedcili ze skutocne nebolo treba nic vypracovavat ani nic predkladat a ani nikoho strasit. Prax je prax ludkovia ak niekto cital moje prispevky tak zisti ze som sa marne snazil celu dobu varovat ze registratura neni o opisovani smernic, ani o zarabani na FO.
Registratura je profesionalna praca s informaciami - darmo ma firma zlate klucky aj na zachodoch, ak jej pracovnici nevedia pracovat s informaciami, ak firma nema zabehnuty system prace s dokumentami jak papierovymi tak elektronickymi, ktory ma prislusne parametre (ktore nevymyslal pracovnik ktory je vo firme od jej zaciatku a tvari sa ako Guru, ale odbornici na spravu informacii) tak je to len amatercina, ktora sa moze v konkurencnom prostredi vypomstit.
Biely pohlad je to co som tu cital ze registraturu treba uplne zrusit.
Cierny je zase ten ze plan sa da vytvorit za 30 minut a poriadok je len vlastne popisanie doterajsieho systemu. A cely system ma sluzit len na vytazovanie archivneho dedicstva.
Ani jedno ani druhe. V podnikatelskom subjekte musi byt taky system prace s informaciami, ktory firmu taha a je jedno ci a na ktorej pozicii sedi skuseny pracovnik, alebo novacik. To znamena ak sa vo firme nejaka informacia nachadza aj ked je len dielcia, treba o nej vediet ze ju mame a kde ju mame. Iba takyto system nam dovoli pruzne reagovat v kazdodennej praxi, ale aj v pripadoch sudnych sporov, reklamacii a inych prilezitosti kedy sa musime vratit zpatne k urcitym informaciam.
Princip registratury je v pracnom usporiadavani dokumentov tak aby si v konecnom dosledku stat z nich mohol vybrat do archivu. Toto je podoprene legislativou.
Ked ale uz musim nieco pre stat usporiadavat, nebolo by dobre si to usporiadat najme pre seba aby mi to pomahalo v podnikani a az toto si nechat schvalit??? - No a toto je tiez registratura ale robena trochu inak. Takyto system sa neda urobit ani za den ani za dva. Musi sa urobit urcita inventura procesov a k nim priradenych dokumentov.
A prave zakon a termin do 30.6. bol prilezitostou pre takuto inventuru a navodenie noveho - vylepseneho systemu prace s informaciami. (verte mi ze kazda takato inventura prinesie mnozstvo prekvapeni kde zistite ze dvaja su plateni za to iste, ze ludia nevedia kto ma original akto kopie, kto a kde uklada prilohy k zmluvam a pod). Toto su zase spolocne body so sytsmom prace s dokumentami podla eu noriem. Takze ak sa ma reguistratura robit tak nech ma firma zabite tri muchy jednou ranou.
Na jedno to ale bolo dobre aspon ste videli, kto ako podnika, ake sluzby poskytuje, akych odbornikov zamestnava na vsetky mozne aj nemozne oblasti ale aj aka je znalost uradnikov co sa tyka prostredia firiem a podnikatelov.
Az sa pokusite podla schvalenych smernic pracovat a ukladat zistite ci ich mate vypracovane dobre potom si ten kto vam ich robil zasluzi pochvalu, alebo zistite ze ak by ste ich mali dodrziavat tak skrachujete a potom sa je treba s doverou obratit na ich spracovatela.
Naposledy upravil miro_mr : 28.05.05 at 22:36
0 0
miro_mr miro_mr

miro_mr je offline (nepripojený) miro_mr

tinusa
.. ale raz vysiel zakon a je platny...
Stav sa nezmenil - zakon plati nadalej - sme v situacii ako v roku 2003.
Treba vsak viac zohladnit to co sa hodi do podnikatelskej sfery. Zakon je dobre napisany nikde nie je povinnost vedenia spisu a archivmi je tvrdo vyzadovana. Tridsat strankova smernica opisuje spisovu evidenciu. V podnikovej najma vyrobnej sfere je vsak pisomnosti, ktore idu cez registraturny dennik len minimum. Je tam obrovske mnozstvo dokumentov napr. vyrobnych o ktorych tato smernica vobec nepojednava. Toto su tie renoncy, ktore treba zo strany archivov trochu korigovat. Smernica podnikova musi vyzerat uplne inak ako smernica z uradu. Spis nie je liekom na vsetko. Ale v niektorych pripadoch je aj v podnikovej sfere nenahraditelny. Je to genialny vynalez ale hodi sa len na urcite agendy. Takze ak podnikatelovi niekde spis vyhovuje tak je to jeho vec kde a kedy. Predpisovat sukromnej osobe farbu razitka, rozne kolonky a pod. to je problem ktory hranici s ustavou. Musim robit na rozdiel od uradnika len to co je dane zakonom (je vyhlaska zakon??), pise sa v zakone o spisoch a razitkach? Inak si mozem robit co nie je zakazane. Takze aj registratura by mala v podniku byt niekde medzi tymito dvomi hranicami.
Par zmien by si zasluzil aj zakon. Nie preto ze by bol zle napisany ale preto ze prax ukazala. Ak by sa zakon dodrziaval tak ako hovori o registraturnych zaznamoch a smerniciach tak nie je ziadnym problemom ani pre stredne ani pre velke subjekty.
Dufajme ze sa pocas tych dvoch rokov aj ten otvori a ze sa prisposobi viac na skutocne podmienky podnikatelskej sfery. O nic svetoborneho nejde ved aj cely svet sa zaobera spravovanim informacii a sytemy su uz vymyslene. Ide o to len ich zosuladit.
V EU to riesia elektrotechnici, u nas archivari. Co keby jedni k druhym nakukli pod pokrievku a isli jednym smerom. Ved aj jedni aj druhi vymyslelei to iste len to inak volaju
- jedni dokument, druhy registraturny ztaznam
- jedni subor dokumentov, alebo zdrozeny dokument a druhi spis
- jedni sa zameriavaju na podnikatelske subkjekty, druhy najma na urady
a takto mozem pokracovat dalej.
Mozno ak na nas podnikatelov prestanu uradnici pozerat ako na potencialnych zlodejov, bude sa nam volnejsie dychat.
Vsetko je to len o ochote uznat ze ten druhy tiez nieco potrebuje na co ja nie som zvyknuty a co trebars nepoznam lebo som v urade od malicka a nepoznam podmienky vo firme a naopak som podnikatel a neviem o com je archivnictvo a oni tiez nieco potrebuju.

Len na okraj podotknem ze mna osobne bude dost mrziet ak za 200 rokov niekto bude tvrdit ze tato generacia bola banda tupcov reprezentovana vykvetom v parlamente, po ktorej bude menej infomacii ako mohlo normalne byt.
Len si zoberte kolko informacii sa z histroie zachovalo na papieri a fotografiach, ktore pre vtedajsich ludi nemali takisto ziadnu cenu ako terajsie papiere pre nas. Lenze v sucasnej dobe sa meni pomer medzi elektronickymi a papierovymi dokumentami a fotografiami a tym ze stale viac informacii je v elektronickej podobe je uz teraz velmi pravdepodobne ze sa nezachovaju - neni takeho media, ktore by vydrzalo rovnako ako papier a atrament alebo klasicka fotografia.
Naposledy upravil miro_mr : 28.05.05 at 22:57
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať