mackova
Caute, chcela by som sa este raz uistit, ci to plati aj pre s.r.o. - odklad o dalsie 2 roky?
Pockajme na vyhlasku a bude to jasne, ale ked to MV verejne vyhlasuje tak tomu verme.
Ked sa prilis tlaci na pilu tak to ani dopadnut inak nemohlo.
Najviac podla mna urobila depresia poctivych malych podnikatelov, ktory su zvyknuti vsetko nacas plnit, ktoru u nich ti co strasili pokutami a aj archivari, ktori furt cosi chceli schvalovat vyvolali odvolavanim sa na jedno ustanovenie zakona, bez ohladu na to ze dalsich x ustanoveni sa v praxi tiez nedodrziava a ani dat nebude.
Dufam ze teraz sa ti co videli vo vypracovavani poriadkov za peniaze malym podnikatelom zlatu banu dostatocne presvedcili ze skutocne nebolo treba nic vypracovavat ani nic predkladat a ani nikoho strasit. Prax je prax ludkovia ak niekto cital moje prispevky tak zisti ze som sa marne snazil celu dobu varovat ze registratura neni o opisovani smernic, ani o zarabani na FO.
Registratura je profesionalna praca s informaciami - darmo ma firma zlate klucky aj na zachodoch, ak jej pracovnici nevedia pracovat s informaciami, ak firma nema zabehnuty system prace s dokumentami jak papierovymi tak elektronickymi, ktory ma prislusne parametre (ktore nevymyslal pracovnik ktory je vo firme od jej zaciatku a tvari sa ako Guru, ale odbornici na spravu informacii) tak je to len amatercina, ktora sa moze v konkurencnom prostredi vypomstit.
Biely pohlad je to co som tu cital ze registraturu treba uplne zrusit.
Cierny je zase ten ze plan sa da vytvorit za 30 minut a poriadok je len vlastne popisanie doterajsieho systemu. A cely system ma sluzit len na vytazovanie archivneho dedicstva.
Ani jedno ani druhe. V podnikatelskom subjekte musi byt taky system prace s informaciami, ktory firmu taha a je jedno ci a na ktorej pozicii sedi skuseny pracovnik, alebo novacik. To znamena ak sa vo firme nejaka informacia nachadza aj ked je len dielcia, treba o nej vediet ze ju mame a kde ju mame. Iba takyto system nam dovoli pruzne reagovat v kazdodennej praxi, ale aj v pripadoch sudnych sporov, reklamacii a inych prilezitosti kedy sa musime vratit zpatne k urcitym informaciam.
Princip registratury je v pracnom usporiadavani dokumentov tak aby si v konecnom dosledku stat z nich mohol vybrat do archivu. Toto je podoprene legislativou.
Ked ale uz musim nieco pre stat usporiadavat, nebolo by dobre si to usporiadat najme pre seba aby mi to pomahalo v podnikani a az toto si nechat schvalit??? - No a toto je tiez registratura ale robena trochu inak. Takyto system sa neda urobit ani za den ani za dva. Musi sa urobit urcita inventura procesov a k nim priradenych dokumentov.
A prave zakon a termin do 30.6. bol prilezitostou pre takuto inventuru a navodenie noveho - vylepseneho systemu prace s informaciami. (verte mi ze kazda takato inventura prinesie mnozstvo prekvapeni kde zistite ze dvaja su plateni za to iste, ze ludia nevedia kto ma original akto kopie, kto a kde uklada prilohy k zmluvam a pod). Toto su zase spolocne body so sytsmom prace s dokumentami podla eu noriem. Takze ak sa ma reguistratura robit tak nech ma firma zabite tri muchy jednou ranou.
Na jedno to ale bolo dobre aspon ste videli, kto ako podnika, ake sluzby poskytuje, akych odbornikov zamestnava na vsetky mozne aj nemozne oblasti ale aj aka je znalost uradnikov co sa tyka prostredia firiem a podnikatelov.
Az sa pokusite podla schvalenych smernic pracovat a ukladat zistite ci ich mate vypracovane dobre potom si ten kto vam ich robil zasluzi pochvalu, alebo zistite ze ak by ste ich mali dodrziavat tak skrachujete a potom sa je treba s doverou obratit na ich spracovatela.