Každá normálna firmička ak má zodpovedného účtovníka, tak narába s dokumentami tak aby sa im nič nestalo aby sa nestratili a aby po skončení roka boli riadne premiestnené napr. do archivačných krabíc, každá označená rokom a názvami šanonov ktoré boli do nej "prebalené". Ide o účtovné doklady, faktúry, pokladne, banky, daňové priznania ... atď. Hocikedy sa dá ľahko vyhľadať čo kto potrebuje, navyše všetko je nahodené v PC takže evidencia je prehladná. Ale čo je blbosť aby sa kvôli nejakému zákonu začali odkladať zbytočné papiere, zapisovali sa telefonáty, tlačili maily a zachytávali sa informácie ako keby to na niečo bolo. A predsa každá fo a po vie že musí mať a viesť evidenciu dokumentov založenia firmy, zmien, výpisov OR, zápisníc, daňových priznaní... a v prípade zamestnancov uchováva ich osobné spisy ktoré stále dopĺňa. Tak načo robiť elaboráty a deliť na milionpäťčastí napr. mzdový šanon na evidenciu dochádzky, priepustiek, dovoleniek, dohôd, PN, stravovanie, výplatné listiny, podklady k mzdám, prehlásenia, dávky, prihlášky... Ak má firmička dvoch zamestnancov a za celý rok nenaplní ani jeden šanon a to má toto všetko v jednom, tak aký význam majú registratúrne značky podľa vzorového reg.plánu MC, MD, MF, MG, MH, MI, PD, PE, PE1, PE2, PF, PG, PG atď. Veď snáď nechcete aby sme každú súčasť miezd dávali do zvlášť zakladača alebo euroobalu a mali z toho potom riadny guláš. Veď preto to máme po mesiacoch so všetkým čo k tomu patrí. Prečo jednoducho nepovedali že chcú od PO a FO zoznam alebo prehľad zakladania písomností v tej ktorej firme. Tak by od nás dostali na papieri že mzdy máme v jednom šanone, že faktúry zakladáme na došlé a odoslané, že zmluvy máme v jednom šanóne, že objednávky s dodacími listami sú pricvaknuté pri faktúrach a že pokladne a banky máme tak a tak. Takto by nenabúrali žiadny chod firmy a v prípade že by mali nejaké pripomienky k tomu ako to tá ktorá firma robí a mali k tomu aj logické vysvetlenie, tak by odpísali a firma by si tú ktorú časť upravila. Ja neviem.... o dva dni idem na školenie ale stále som presvedčená o tom, že niekto miesto uľahčovania podnikania robí pravý opak. Veď firma ktorá má bordel v papieroch a nemá v tom systém, tak veľmi rýchlo v tomto našom podnikateľskom prostredí skončí...