Zavrieť

Porady

Mandatna zmluva a dan

Dobry den prajem, som studentom VS a zakladam si s.r.o (Ako jediny spolocnik) . Funkciu konatela budem vykonavat na zaklade Mandatnej zmluvy. Napr. Budem si vyplacat odmenu za vykonavanie funkcie 10 000 rocne. 1.Musim to uviest do danoveho priznania a odviest dan s primu ??? Nemam nahodou narok na vratenie dane, ked som student ?

Marec sa blizi prosim poradte .............


Dakujem pekne.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    liba2 je offline (nepripojený) liba2

    liba2
    morfium1 Pozri príspevok
    Dobry den prajem, som studentom VS a zakladam si s.r.o (Ako jediny spolocnik) . Funkciu konatela budem vykonavat na zaklade Mandatnej zmluvy. Napr. Budem si vyplacat odmenu za vykonavanie funkcie 10 000 rocne. 1.Musim to uviest do danoveho priznania a odviest dan s primu ??? Nemam nahodou narok na vratenie dane, ked som student ?

    Marec sa blizi prosim poradte .............


    Dakujem pekne.
    Odmena konateľovi na základe mandátnej zmluvy je príjem zo závislej činnosti a postupuješ ako pri zamestnancovi.
    To znamená
    -prihlásiť s.r.o. do tvojej zdravotnej poisťovne,
    -prihlásiť seba do ZP ako zamestnanca-konateľa,
    -registrovať s.r.o. na príslušnom DÚ ako platiteľa dane z príjmu zo závislej činnosti,
    -z tejto odmeny sa odvádza 4% z tvojho príjmu plus 10% odvádza zamestnávateľ, teda s.r.o.;