liba2 Betinka, prečítaj si č. 244
OK. Prečítala som si, ale veď aj ten doklad - faktúra, záväzok a pod. môže byť zložitý na účtovanie - viac rôznorodých položiek na doklade môže byť (napr. rozne druhy služieb na rôzne analytiky + tovar, zaokrúhlenie atď.) takže to sa mi nevidí faktúrovať ako jednu položku. Napr.zaeviduješ 10 faktúr bez ohľadu na zložitosť zaúčtovania a to sú pre teba vždy len 10 položiek k fakturácii?
BV a ID teda robí soft ako zložité (obojstranné) zápisy - takže 1 riadok do u.denníka pri týchto dokladoch je jedna položka. OK.
Ja mám zložité zápisy a ak mám napr nahodenú a zaúčtovanú faktúru vo forme
518/321
343/321
beriem to ako 2 účtovné zápisy do denníka
bankový doklad 321/221 mám ako 1 účtovnú položku.
Ale kolegyňa robí v softe, ktorí zapisuje všetko len jednoduchými (jednostrannými) zápismi do denníka, preto ak faktúruje od počtu položiek v deníku, tak má pri rovnakej položkovej cene aveľa vyššiu celkovú cenu za spracovanie PU než mám ja.
Iba som chcela vedieť, ako to poriešiť. Nechcem celkovú cenu prehnať, ale ani robiť lacnejšie než je "bežné" u druhých.
Viem, všetko je o dohode s klientom, ale....markantné rozdiely by nemuseli byť.
Ešte jenu vec sa chcem opýtať:
V cenníku su uvedené ceny bez DPH, alebo sú už konečné aj s prípadnou DPH u plátcu ? Lebo je rozdiel, ak má klient zaplatiť 1,16 Eur + DPH, alebo len 1,16 Eur. Sk.
Na nete som totiž našla aj ponuky od iných firiem za pol. v PU od cca 1,00 Eur + DPH za jeden riadok do denníka.