Zavrieť

Porady

CÚP 2009 - Cenník účtovných prác na rok 2009

som

Anketa: Pomohol Vám cenník na zvýšenie cien za účtovné práce na rok 2009?

Počet hlasujúcich
121. Na účasť v tejto ankete nemáte prístupové práva.
  • Áno

    108 89.26%
  • Nie

    6 4.96%
  • Iné - čo?

    8 6.61%
Hlasovanie s viacerými možnosťami.
Tak ako som sľúbila, tak konečne prikladám svoj návrh na cenník účtovných prác pre rok 2009.
Vychádzala som aj z podkladov podľa tabuľky - priemer SR, ktoré spracoval m.r. "smith" prepočítaním na EUR.
Bola by som rada, ak by boli k nemu rozumné pripomienky, návrhy, popripade kritiky, aby sme mohli raz vypracovať jednotný cenník pre našu prácu.
Usporiadat
Krtko Krtko

Krtko je offline (nepripojený) Krtko

Iwett Pozri príspevok
Prosím, jedna asi banálna otázka. Položka v PD, ked je v jeden deň nakúpených aj 10 vecí je jedna, alebo 10? Ďakujem.
KeĎ je tých 10 vecí kúpených za jeden deň u jedného dodávateľa na 10 alebo na niekoľko blokov, zvyknem urobiť súhrnný doklad. Tiež robím súhrnný doklad na poštovné a podobne
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Iwett Pozri príspevok
Prosím, jedna asi banálna otázka. Položka v PD, ked je v jeden deň nakúpených aj 10 vecí je jedna, alebo 10? Ďakujem.
liba2 Pozri príspevok
Ak musíš zapísať 10 dokladov, tak je to 10 položiek. Na dátum nepozeraj ale na množstvo práce.
Iwett Pozri príspevok
Ďakujem ešte raz, len rozmýšľam, prečo nemám pozerať na dátum? Veď keď je dátum iný, tak to je už ďalšia položka, či účtujete do denníka nejako súhrnne?
Iwett
predpokladala som, že sa na počet položiek pýtaš preto, aby si vedela oceniť svoju prácu...
Samozrejme, že z pohľadu účtovníctva dátum na doklade musíš sledovať.

Ale ty si asi riešila prípad, keď na 1 doklade ERP je blokovaných viacero tovarov...... no je to 1 doklad = 1 zápis do PD, tak podľa mňa 1 položka.
0 0
Iwett Iwett

Iwett je offline (nepripojený) Iwett

Ďakujem, otázka dátuumov mi je jasná, len ma to poplietlo, ked nesledovať dátum....myslela som, že robíte ako som tu kdesi čítala, phm za celý mesiac súhrnne jeden zápis v PD.
Moja otázka bola položená, že ak nalepím a zapíšem jeden blok, tak je jedna položka. A mám jedného zákazníka, čo mi prinesie za 1 deň 5 blokov od PHM, 5 blokov od opravy automobilov, 5 zahraničných dokladov a ešte ostatné, tak sa mi vidí cena za polložku kde sa musí spočítať na jednu položku 5 bločikov nízka. Či to nejako zohľadnujete. A tak isto ako keď je v účtovníctve 80% zahraničných dokladov.
Naposledy upravil Iwett : 22.04.09 at 12:12
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Ja by som to určite nerobila za rovnakú cenu.
0 0
Iwett Iwett

Iwett je offline (nepripojený) Iwett

liba2 Pozri príspevok
Ja by som to určite nerobila za rovnakú cenu.
A cca kolko by sa malo pridať na pložku??? Alebo v percentách? Neskúsi mi niekto pomôcť? Ďakujem
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Položka je jedna vec. Príprava dokladov druhá. Aj príprava súhrnných dokladov s rozúčtovaním PHL. Tam osobitne odporúčam účtovať o prácnosti. My všeobecne osobitne oceňujeme vyhotovovanie tabuliek. Súhrnný doklad máme oceňovaný ako tabuľku. Oceňujeme podľa počtu položiek dokladu, pričom stanovujeme maximálny počet dokladov na tabuľku. Je to o efektívnosti prác.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Súhrnný doklad sa síce ľahko nahrá, ale jeho vyhotovenie je pracnejšie ako u jednoduchého dokladu.
0 0
Iwett Iwett

Iwett je offline (nepripojený) Iwett

Janka ďakujem veľmi pekne za vysvetlenie. A môžem sa ešte spýtať? Všetko účtujete ako súhrnné doklady? To sa vlastne určité časové obdobie zapisujú do tabuľky rovnaké nákupy a zaúčtujú jedným VD??? Ďakujem za trpezlivosť, ale ja si účtujem stále rovnako a bez nejakých súhrnných dokladov. Poučíte ma ako sa to dá robiť jednoduchšie?
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Iwett Pozri príspevok
Všetko účtujete ako súhrnné doklady?
Zvykneme súčtovať vecne príbuzné doklady napr. PHL, drobné nákupy, poštovné, parkovné a podobne.

Iwett Pozri príspevok
To sa vlastne určité časové obdobie zapisujú do tabuľky rovnaké nákupy a zaúčtujú jedným VD?
Áno pod jedným číslom dokladu.

Iwett Pozri príspevok
Ďakujem za trpezlivosť, ale ja si účtujem stále rovnako a bez nejakých súhrnných dokladov.
Veď to nie je zle. V našom prípade sa však spracovanie súhrnných dokladov stalo efektívnejším. Nemusí to však platiť všeobecne. Súhrnné doklady sú efektívne v prípade početných peňažných transakcií podobného charakteru. Mali sme napríklad obchod s potravinami, kde bolo spracovanie súhrnných dokladov na nákup tovaru výraznou úsporou času.

Iwett Pozri príspevok
Poučíte ma ako sa to dá robiť jednoduchšie?
.-) Možno ani nedá. Odstopnite si jedno aj druhé. Možno vo Vašom prípade vyhotovovanie súhrnných dokladov nemá veľký význam. Záleží od účtovnej jednotky.
0 0
Iwett Iwett

Iwett je offline (nepripojený) Iwett

Ďakujem veľmi pekne za odpovede.
0 0
AnnaK AnnaK

AnnaK je offline (nepripojený) AnnaK

Prispejem zo svojej skúsenosti.
To, že si právnici účtujú za založenie jednoduchej s.r.o. 600-700 eur (bez kolkov), k tomu sa nebudem vyjadrovať.
Ale že si vypýta 190 eur za zmenu bydliska konateľa v OR OS, to sa mi už zdá príliš. Koľko by si účtovali za DP pre PO? To je súvaha + výkaz ziskov a strát + poznámky + DP, takže minimálne 4 x 190 = 760 eur? Ja osobne som si účtovala v zložitejšej s.r.o. s rôznymi činnosťami a dokladmi v cudzej mene za kompletnú uzávierku + DP 5000 Sk.
0 0
sway sway

sway je offline (nepripojený) sway

som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac
AnnaK Pozri príspevok
Prispejem zo svojej skúsenosti.
To, že si právnici účtujú za založenie jednoduchej s.r.o. 600-700 eur (bez kolkov), k tomu sa nebudem vyjadrovať.
Ale že si vypýta 190 eur za zmenu bydliska konateľa v OR OS, to sa mi už zdá príliš. Koľko by si účtovali za DP pre PO? To je súvaha + výkaz ziskov a strát + poznámky + DP, takže minimálne 4 x 190 = 760 eur? Ja osobne som si účtovala v zložitejšej s.r.o. s rôznymi činnosťami a dokladmi v cudzej mene za kompletnú uzávierku + DP 5000 Sk.
právnici sú iná kategória... ale nemôžem súhlasiť s tým čo si napísala, lebo uzávierky nie sú len výkazy....ja si účtujem za kompletnú uzávierku 13-ty paušál, teda ak firma platí mesačne napr. 300 € tak DPPO ju toľko stojí.Ale je pravda, že ak by som mala maličkú firmu ktorá by platila 165 € mesačne, tak by ich to toľko stálo.
0 0
AnnaK AnnaK

AnnaK je offline (nepripojený) AnnaK

sway Pozri príspevok
právnici sú iná kategória... ale nemôžem súhlasiť s tým čo si napísala, lebo uzávierky nie sú len výkazy....ja si účtujem za kompletnú uzávierku 13-ty paušál, teda ak firma platí mesačne napr. 300 € tak DPPO ju toľko stojí.Ale je pravda, že ak by som mala maličkú firmu ktorá by platila 165 € mesačne, tak by ich to toľko stálo.
Máš pravdu. Uvedomila som si, že je rozdiel, či robím kompletnú uzávierku pre malú firmu alebo veľkú firmu. A to robím každému aj kompletnú inventarizáciu. Zrejme budem musieť mierne zvýšiť cenu, ale dnes sa už pomaly bojím trvať na starých cenách a bojovať za to, aby som ich nemusela znižovať. Každý sa vyhovára na krízu. Jeden SZČO chce znižovať cenu, sťažuje sa, že klesli tržby, ale pritom mal za 1. štvrťrok vyššie tržby oproti minulému roku a ja mám v peňažnom denníku viac zápisov, t.j. aj účtovných dokladov. Je síce v strate, ale tá bola približne rovnaká. Kolegyne vy tiež máte takých podnikateľov, ktoré sú už napr. 3 roky za sebou stále v strate?
0 0
Jana1303 Jana1303

Jana1303 je offline (nepripojený) Jana1303

Niektorí podnikatelia by najradšej prijali takúto žiadosť nielen od zamestnancov ale aj od nás účtovníkov.
1740.jpg  
0 0
Lenka1979 Lenka1979

Lenka1979 je offline (nepripojený) Lenka1979

najlepšie spoznať osobne :-) ...viac
Jana1303 Pozri príspevok
Niektorí podnikatelia by najradšej prijali takúto žiadosť nielen od zamestnancov ale aj od nás účtovníkov.
... ten môj určite by skákal od radosti
0 0
mimi mimi

mimi je offline (nepripojený) mimi

Ahojte :-)
prečítala som si všetky príspevky..uff je toho tu dosť. Ale velmi pekne ďakujem za orientačný cenník účtov.prác. Idem po dlhšej dobe robiť cenovu ponuku novému klientovi a tak si budem stáť za tým čo viem a čo mu môžem ponúknuť a som zvedavá či prijmu moju cenu :-)

Potom Vám oznámim ako som dopadla. Stále si myslím, že to nakoniec vyjde.:-)
0 0
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
Držím palčeky, a verím, že ti cenník CÚP pomohol.
0 0
pefu pefu

pefu je offline (nepripojený) pefu

nie je mi jasné, ako si účtovať cenu za:

1. skladovú evidenciu - či samostatná cena za pohyb na karte, alebo len cenu za položku v denníku (112/111) alebo ako

2. spracovanie miezd - ak zoberiem paušál za zamestnanca, tak si účtujem aj cenu za položky v denníku, týkajúce sa zaúčtovania miezd (521/331, 331/342 atd...)

Vdaka
0 0
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
odpoveď zvýraznený text
pefu Pozri príspevok
nie je mi jasné, ako si účtovať cenu za:
Je to aj vec dohody.

1. skladovú evidenciu - či samostatná cena za pohyb na karte, alebo len cenu za položku v denníku (112/111) alebo ako
- ja by som urobila kalkuláciu na sklad zvlášť a účtovanie denníka položky zvlášť

2. spracovanie miezd - ak zoberiem paušál za zamestnanca, tak si účtujem aj cenu za položky v denníku, týkajúce sa zaúčtovania miezd (521/331, 331/342 atd...)
-a taktiež by som dohodla mzdy nezávisle od útčtovania denníka,
Vdaka
0 0
Enka Enka

Enka je offline (nepripojený) Enka

Dobrý deň
ďakujem za spracovanie cenníka účtovných prác zo všetkým súhlasím. Aj ja mám takých, ktorí by chceli robiť pomaly zadarmo, ale chcela by som požiadať o doplnenie v cenníku o elektronické podávanie dokladov do poisťovní a na daňový úrad, ktoré robím pre zákazníkov.
S prianím pevných nervov a úspešnej práci Enka
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať