Zavrieť

Porady

Zmluva o vytvoreni autorskeho diela

Prosim Vas o radu, lebo neviem ako dalej. Som studentka denneho studia a pracujem v jednom casopise na "Zmluvu o vytvoreni autorskeho diela". Tuto zmluvu mam uzatvorenu jednorazovo na rok 2005 v sume 140 000,- Sk. Vobec neviem ake mam odvodove povinosti a ci mam z tohto prijmu platit aj dan z prijmu, resp. ake ma povinnosti zamestnavatel. Okrem toho pracujem u ineho zamestnavatela aj na dohodu o vykonani prace kde dostavam po zdaneni 2850,- Sk mesacne. Za zrozumitelnu odpoved Vam budem velmi vdacna.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    RenataK je offline (nepripojený) RenataK

    RenataK
    Skús si dať vyhľadať na porade. Je tu na túto tému veľa dobrých príspevkov od takých naslovovzatých odborníkov ako je napr. p. Jozef Mihál.

    Jana Motyčková je offline (nepripojený) Jana Motyčková

    Jana Motyčková
    Keďže vykonávaš práce na základe Zmluvy o vytvorení autorského diela, mala si sa do 8 dní odo dňa začiatku tejto zmluvy prihlásiť do ZP ako SZČO a platiť preddavky na poistné vo výške 910 Sk. Zo sumy 140000 by mal platiteľ odviesť 2% do literárneho fondu. Preddavky na daň z tejto sumy neplatíš.
    Neviem ako to dopadne s ročným zúčtovaním poistného, možno ho budeš musieť robiť, možno nie, sleduj poradu.